תלמידי ניצני המדע השתתפו בפעילות שיא של קהילה נגישה
תלמידי ניצני המדע השתתפו בפעילות שיא של קהילה נגישה

תלמידי ניצני המדע חוו מקרוב את האתגרים העומדים בפני אנשים עם מגבלה

500 תלמידי ניצני המדע השתתפו בפעילות שיא של קהילה נגישה. יום השיא הוא חלק מתוכנית רב שנתית להטמעת נושא הנגישות וקבלת השונה בבתי הספר היסודיים בעיר כולה, בהובלת "קהילה נגישה" של רשת חוויות

פורסם בתאריך: 2.4.19 08:20

-->

בשבוע שעבר העבירו פעילי "קהילה נגישה רחובות", הפועלים במסגרת רשת חוויות רחובות, בסיוע מתנדבים נוספים ותלמידי כיתות ו', הפנינג בנושא נגישות ליותר מ-500 תלמידי בי"ס "ניצני המדע". הפעילות כללה מגוון פעילויות חווייתיות המדגימות את האתגרים העומדים בפני אנשים עם מגבלה בחיי היום יום.

בין היתר חוו התלמידים משחק הליכה בין מכשולים עם עיניים מכוסות, תמרון בכיסא גלגלים במשחק כדורסל, בניית דמויות מפלסטלינה עם כפפות להדמיה של בעיה במוטוריקה עדינה, בניית "סל קניות" להדמיה של לקויות קוגניטיביות, ועוד.

יום השיא הוא חלק מתוכנית רב שנתית להטמעת נושא הנגישות וקבלת השונה בבתי הספר היסודיים בעיר כולה. המערך ממחיש לתלמידים את אופי החיים היום-יומיים לאדם עם מגבלה ומגביר את המודעות וההיכרות לנושא שוויון, שילוב ונגישות. נגישות מאפשרת לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם להשתלב בחברה באופן שוויוני, בזכות, בכבוד ובעצמאות מרבית.

תלמידי ניצני המדע השתתפו בפעילות שיא של קהילה נגישה

 

דורית נדלר, מנהלת בי"ס "ניצני המדע": "הפנינג יום הנגישות שקיימנו בבית הספר היה עוד חוליה במערך שיתוף הפעולה שאנו מקיימים עם קהילה נגישה רחובות לאורך כל השנה. ביום השיא התלמידים התנסו במגוון פעילויות יום-יומיות איתן מתמודד אדם עם מוגבלות. התלמידים נהנו מאד מהפעילות ושיתפו פעולה. אין לי ספק שבזכות חוויה זו התלמידים שלנו יהיו ערכיים יותר, רגישים יותר וסבלניים יותר כלפי האחר".

אסנת לוי, מנהלת מרכז חוויות שוויץ המדע שבו פועלת התכנית, מסרה: "קהילה נגישה הנה תוכנית ארצית הפועלת במטרה לקדם שילוב מלא של אנשים עם מוגבלויות בקהילה. ברחובות התוכנית פועלת בשיתוף עיריית רחובות, בהובלתם של האגף לשירותים חברתיים, רשת חוויות ותושבים פעילים. לאורך השנה פועלת הקבוצה בדרכים מגוונות להסרת חסמים לאוכלוסייה עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית, תקשורתית, חושית או נפשית ברמות שונות".

גלית אלבג, רכזת אוכלוסיות מיוחדות בחוויות: "כחלק מהעשייה הענפה בחרו פעילי קהילה נגישה רחובות להתמקד בביצוע תהליך הסברתי בבתי ספר יסודיים. התוכנית כוללת מפגשים חווייתיים עם אנשים עם מגבלה, למידה על מהי נגישות, ביצוע סקר נגישות במרחב הציבורי, ועוד כאשר המטרה בסופו של דבר היא לעודד לקיחת אחריות ויציאה לפעולה".

תלמידי ניצני המדע השתתפו בפעילות שיא של קהילה נגישה

 

סלי פרנק, עו"ס קהילתית, האגף לשירותים חברתיים: "הקבוצה פועלת בבתי הספר בעיר כבר כ-8 שנים. הפעילות בתוך בתי הספר תורמת ליצירת שילוב מיטבי של תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך וכן דור צעיר הלומד לחיות בשוויון מלא עם אנשים עם צרכים מיוחדים".

צופית גולן, יו"ר הנהגת ההורים ברחובות ופעילה בקהילה נגישה, מובילת צוות הסברה: "אנחנו רואים חשיבות רבה במפגש עם התלמידים בעיר והטעמת שפת הנגישות בכל בתי הספר. לקהילה נגישה יש תוכנית רב שנתית ולוקחים בה חלק מתנדבים רבים. אנחנו רוצים להודות למנהלת ניצני המדע על שיתוף הפעולה והסיוע בבניית שלב ב' בתכנית ההסברה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר