תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי בפולין (צילום: תום נודלמן)
תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי בפולין (צילום: תום נודלמן)

זהר בלום סגר מעגל על אדמת פולין: עלה לתורה בקרקוב 70 שנה אחרי שאביו נמלט מהנאצים

במהלך מסע זיכרון והנצחה בפולין, זכו תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות ללוות את סגן ראש העירייה זהר בלום בסגירת מעגל משפחתית מרגשת על אדמת פולין

פורסם בתאריך: 12.3.19 07:52

-->

זהר בלום, סגן ראש עיריית רחובות ומחזיק תיק החינוך, מלווה מדי שנה בית חינוך אחר במסע לפולין. השנה יצא בלום למסע עם תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי ושיתף את התלמידים בסיפור הצלתו של אביו על ידי שני קציני אס אס, חבריה ללימודים של סבתו, אשר הופיעו במפתיע בביתם ושלחו את הילד הצעיר למזרח רוסיה ובכך הצילו את חייו.

במהלך תפילות השבת בבית הכנסת קופה בקרקוב, עלה בלום לתורה בפעם הראשונה על אדמת פולין ובכך סגר, לדבריו, מעגל אישי ומשפחתי.

בלום: "אבי זכרונו לברכה לא הספיק לחגוג בר מצווה על אדמת פולין, היות והיה במנוסה מהנאצים לכיוון רוסיה. היום, אחרי 70 שנה, אני זוכה בשם אבא לעלות לתורה בפולין".

את התלמידים ליוו במסע המחנכים הרב אהרון שטראוס והרב אלון אלהרר, ראש הישיבה הרב שמעון שושן, סמנכ"ל רשת אמי"ת אלון נפתלי, שני אבות וסב – יעקב סלע סבו של שחר, יוסי ולפיש אביו של גלעד ואבי ג'ייקוב אביו של יעקב. לדברי התלמידים, החיבור הבינדורי תרם רבות למסע ולמסרים שלו.

הרב שמעון שושן, ראש הישיבה: "המסע לפולין בלוויית הורים, סבים ומחנכים, חיזק עבור התלמידים את תחושת השייכות לעמם ומדינתם, ואת האחריות המונחת על כתפיהם להעביר הלאה את לפיד העדות אותו קיבלו במהלך המסע".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר