תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים
תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים

תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים ברחובות ממשיכים לשבור שיאים

21 תלמידי כיתות ח'-י' מרחובות והסביבה קטפו לראשונה בהיסטוריה מקומות ראשונים גם במקצי הג'ויניורים וגם במקצי הסיניורים בתחרות world scholar’s cup

פורסם בתאריך: 26.7.17 08:40

-->

תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים ברחובות ממשיכים להגיע לשיאים חדשים בתחרויות הידע הבינלאומיות הגדולות בעולם. ביום ראשון בשבוע שעבר יצאו 21 תלמידים בכיתות ח'-י' מכל רחבי העיר רחובות, מזכרת בתיה וגדרה, לתחרות בת שמונה ימים באתונה שביוון. השנה התמקדה התחרות הבינלאומית world scholar’s cup בנושא "Unlikely world", ובהכנותיהם לקראת התחרות התלמידים קראו מאמרים אקדמיים מתחומים שונים כמו: ספרות, היסטוריה, רפואה, מדע, אמנות, סוציולוגיה ועוד.

תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים

תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים

 

תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים

תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים

 

בתום התחרויות קטפה הקבוצה הרחובותית 18 גביעים, בנוסף למדליות ותארים שונים. בסיכום הכללי זכו הצעירים מרחובות והסביבה גם במקומות הראשונים במקצי הג'ויניורים לגילאי 10 עד 14, וגם במקצי הסיניורים לגילאי 15 עד 18". בכך עשתה הקבוצה המקומית היסטוריה בדרכה לתחרות הגמר העולמית שתיערך באוניברסיטת ייל שבארצות הברית.

תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים

תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים עם הגביעים

 

"זו הפעם הראשונה בהיסטוריית התחרויות, שנערכות כעשור, שבית הספר למחוננים שלנו ברחובות זכה גם בפרסים של הג'ויניורים לגילאי 10 עד 14 וגם בפרסים של סיניורים לגילאי 15 עד 18", אומרת אורית פדר, מנהלת המרכז למחוננים שזכתה אף היא בפרס – גביע המנהלת הטובה ביותר. "התחרות הייתה אינטנסיבית. היא נמשכה מבוקר עד ערב שבוע שלם. לפני התחרות הילדים השקיעו אין ספור שעות לימוד, ואיזו חברותא, איזו מחויבות, איזו עזרה הדדית ופרגון אישי. כולם ביחד עשו את המאמץ. אני מדברת על כך ויש לי צמרמורות".

זה לא מובן מאליו שבימינו צעירים משקיעים כל כך הרבה מזמנם בלימודים.

"אני עדיין במיטה, כי זה היה כמו טירונות רובאי 07. ממש כך. אבל הילדים היו באופוריה, הם אוהבים את הלימוד, את התחרות, את המפגש עם ילדים אחרים מכל העולם. גם היו להם תחרויות של חפש את המטמון באקרופוליס שבאתונה, ועוד המון משימות אחרות. הילדים נהנו בטירוף, בגלל הלימוד המשותף. אין גבולות לידע וכל העולם הזה הפך להיות עבורם מקור ידע אחד גדול. קוד ההתנהלות שלהם, של דיון בין אישי, היה מושלם. הם הקפידו על כבוד, לא העתיקו ולא רימו".

מה הם התחומים שבהם המחוננים מתמקדים?

"מכל וכל: מדעים, חשיבה לוגית, חשיבה הומנית, רטוריקה, באמת הכל".

אורית פדר, מנהלת המרכז למחוננים ומצטיינים

אורית פדר, מנהלת המרכז למחוננים ומצטיינים

 

המרכז למחוננים ברחובות יושב בבית הספר אורט בעיר. מתקבלים אליו רק לאחר סינון של משרד החינוך, והוא מכיל 900 תלמידים מכיתות ג' עד י"א מרחובות, גדרה ומזכרת בתיה. 21 מהילדים הללו נשלחו לתחרות הבין לאומית  words scholars cup  או גביע המלומדים הבין לאומי. אחת מהן היא עמית לביב, בת 15, תלמידת דה שליט ברחובות. ברמה האישית והקבוצתית קטפה לביב כמה גביעים ומדליות, לרבות מדליית זהב בדיבייט, מדליית כסף בתחרות קבוצתית בכתיבה, ומדליית זהב אישית בכתיבה בנושא 'עולם בלתי צפוי'.

עמית, איך הייתה החוויה?

"מטורפת. נהניתי והיה לי ממש כיף. חוויתי הרבה ריגושים. זה להרגיש הכי שמחה בעולם וגם הכי עצובה בעולם. מעורב בזה הרבה רגש".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "עיריית רחובות משקיעה רבות במערכת החינוך העירונית, עם תכניות העשרה שנועדו לאפשר לכל ילד לקבל מענה המתאים לצרכיהם. אני שמח מאד שהמרכז למחוננים ברחובות זכה, גם השנה, לייצג את מדינת ישראל והעיר רחובות בתחרות הגלובלית באתונה, אנו נמשיך לפתח את המצוינות וההישגיות בעיר".

הגביע של תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים

הגביעים של תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים

 

הגביע של תלמידי המרכז למחוננים ומצטיינים

ועוד כמה גביעים לאוסף

 

תלמידת המרכז למחוננים ומצטיינים ברחובות, עמית לביב (15), מסבירה על התחרות הבינלאומית שבה זכו היא וחבריה:

 

תלמידת המרכז למחוננים ומצטיינים ברחובות, עמית לביב (15), מסבירה על התחרות הבינלאומית שבה זכו היא וחבריה. כל הפרטים בכתבה:https://www.arimnews.co.il/education/2065

Geplaatst door ‎ערים‎ op dinsdag 25 juli 2017

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר