טקס בר המצווה לתלמידי לוטם
טקס בר המצווה לתלמידי לוטם

טקס בר המצווה המרגש בישראל נערך ברחובות: תלמידים על הרצף האוטיסטי עלו לתורה

חמישה מתלמידי "המר" ליוו בחודשים האחרונים את תלמידי "לוטם", המתפקדים על הרצף האוטיסטי, והכינו אותם לקראת טקס בר המצווה. היום נערך הטקס המרגש בבית כנסת מלא מפה לפה במעמד ראש העיר וממלאי מקומו. חלק מהתלמידים נעזרו בהנגשה טכנולוגית על מנת לומר את הברכות

פורסם בתאריך: 28.2.19 15:54

-->

לוטם הוא בית ספר ממלכתי על יסודי לחינוך מיוחד ברחובות, שבו לומדים תלמידים המתפקדים על הרצף האוטיסטי. במסגרת שיתוף פעולה אמיץ בין לוטם לבית הספר אמי"ת המר זו השנה השישית, נערך טקס בר מצווה מרגש לחמישה מתלמידי לוטם בבית הכנסת אמי"ת המר. לטקס קדמה חונכות שבועית בת מספר חודשים שבה חמישה מתלמידי המר חנכו לאורך כל השנה 5 תלמידים מלוטם בליווי שני מחנכים – בנימין שוורץ ואלון נגר, ובהובלת מנהל החטיבה אליחי דבי. מדובר בפגישות שבועיות שבמהלכן לימדו את הנערים על העלייה לתורה, הנחת התפילין ונושא הכניסה לעולם המבוגרים ומשמעות בר המצווה.

טקס בר המצווה לתלמידי לוטם

טקס בר המצווה לתלמידי לוטם

 

מהפרויקט הזה נוצר שיתוף פעולה נוסף: תלמידי כיתות י' בבית הספר אמי"ת המר מקיימים את פרויקט המחויבות האישית שלהם בבית הספר לוטם, בפעילות חינוכית ערכית.

טקס בר המצווה לחמשת תלמידי לוטם, שכלל הנחת תפילין ועלייה לתורה, נערך היום (חמישי) בבית הכנסת באמי"ת המר, שהיה מלא מפה לפה על שתי קומותיו. הטקס נערך במעמד בני המשפחה הנרגשים של ברי המצווה, וכן במעמד ראש העיר רחמים מלול , ממלאי מקומו בנצי שרעבי וזהר בלום מחזיק תיק החינוך, מנכ"ל עיריית רחובות דורון מילברג, מנהל אגף השכונות ויו"ר ועד העובדים רמי מדהלה, וכן בכירי מערכת החינוך בעיר – מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות אפרת צוקרמן, מנהלת מחלקת החינוך המיוחד מיכל חסדאי, מורים, תלמידים ומנהלים, צוות מפסג"ה, מתי"א ועוד.

במהלך הטקס, כל אחד מחתני בר המצווה בירך את המשפחה שלו, הניח תפילין ועלה לתורה. מי שלא יכול היה לברך עשה זאת באמצעים טכנולוגיים, באמצעות טאבלט אשר מותקנת בו טכנולוגיה להנגשה תקשורתית וקוגניטיבית שבה נעזרים תלמידי לוטם.

משפחות חתני בר המצווה לקחו חלק בטקס בפתיחת ארון הקודש, הוצאת ספר התורה ועוד. התלמידים החונכים ליוו את החניכים פיזית גם במהלך הטקס ועמדו לידם גם במהלך הקריאה בתורה, לצד המשפחה.

טקס בר המצווה לתלמידי לוטם

 

ראש העיר רחמים מלול: "זה הטקס הכי מרגש בעיר, ובארץ בכלל, שאני זוכה לקחת בו חלק. גם זו משמעות מצוינות בחינוך: האפשרות להרים טקס כזה על ידי תלמידים חונכים, השמחה וההעצמה שזה מעניק לתלמידים החניכים ולמשפחות, והעשייה הערכית הגדולה שיש בפרויקט שכזה. נוטים להזכיר את הנוער בישראל רק בנקודות שליליות, אני מבקש להתמקד בלב החם והרגיש של בני הנוער בפרויקט כגון זה".

ראש העיר רחמים מלול במהלך טקס בר המצווה לתלמידי לוטם

 

ראש העיר רחמים מלול במהלך טקס בר המצווה לתלמידי לוטם

 

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "שיתוף הפעולה בין אמי"ת המר לבית הספר לוטם העמיק בעקבות פרויקט בר המצווה, לאור הקשר המיוחד שנוצר ביניהם. היום היה יום השיא המרגש ביותר במסגרת זו. המשפחות התלמידים והקהל הרב – כולם התרגשו למראה התלמידים העולים לתורה. אני שמח וגאה בפרויקט העירוני המיוחד הזה, שאין כמוהו בכל הארץ".

תמר דוד פרידמן, מנהלת בית הספר לוטם: "הטקס הזה מעניק זכות לכל נער בן 13 לעלות לתורה אחרי הכנות מתאימות, ומשלב טכנולוגיה מתקדמת שמביאה להנגשה של תכני הטקס. חשיבות הטקס הזה היא בבמה הנורמטיבית לעלייה לתורה בכל רמה תפקודית שהיא. יש כאן חיבורים בין כל מעגלי העיר למען המטרה, והרבה רגעי שמחה וגאווה למשפחות. אני מודה לכל מי שנטל חלק בטקס הזה".

רפי מיימון, מנהל אמי"ת המר: "חתני בר המצווה עלו לתורה בשבת פרשת ויקהל, וזו גם המטרה: להקהיל את כולם יחד. כל אחד מהנערים הוא חלק מהקהילה, וכל אחד מהם זוכה לומר את הברכות ללא כל הבדל. תלמידינו זכו לקחת חלק בפרויקט זה. הנתינה כאן היא לא רק בכיוון אחד, כל אחד מתלמידינו שהשתתף בפרויקט גם קיבל הרבה בזכותו. אני מודה לתמר דוד פרידמן מנהלת בית הספר לוטם, לראש העיר רחמים מלול, לזהר בלום ולאגף החינוך על התמיכה והדחיפה בפרויקט זה".

טקס בר המצווה לתלמידי לוטם


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תלמידים מדהימים בבית ספר ערכי עם אנשי צוות ממעלה ראשונה

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר