תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי רחובות במבצע "הפלאפל של דוגו" (צילום: מאיר מימון)
תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי רחובות במבצע "הפלאפל של דוגו" (צילום: מאיר מימון)

תלמידי אמי"ת רחובות השתתפו במבצע הפלאפל של ניצול השואה "דוגו"

דוד ליטנר, "דוגו", מציין את יום שחרורו מאושוויץ באכילת שתי מנות פלאפל, כאות לניצחון הרוח הישראלית על הסבל והרעב. תלמידי אמי"ת רחובות הצטרפו אליו

פורסם בתאריך: 22.1.19 07:38

-->

תלמידי בית החינוך אמי"ת המר וישיבת אמי"ת ברחובות, חברו בשבוע שעבר לניצול השואה "דוגו", דוד ליטנר מניר גלים, אשר מציין את יום שחרורו מאושוויץ, ב-18.1, באכילת שתי מנות פלאפל, המאכל הלאומי של ישראל, כאות לניצחון הרוח הישראלית על הסבל והרעב.

דוגו צעד יחד עם כ-60,000 יהודים בצעדת המוות באושוויץ, כשהיה אז בן 14, מורעב ומותש. הוא צעד קילומטרים כשהוא חולם על לחמניות עגולות ('בילקלך') שיאכל בארץ ישראל. כשהגיע ארצה וביקר בשוק מחנה יהודה בירושלים, ראה לראשונה דוכן פלאפל. כדורי הפלאפל הזכירו לו את הלחמניות העגולות שחיזקו את רוחו ברגעים קשים. מאז, בכל שנה ב-18 בינואר דוגו חוגג את העובדה שהוא חי עם מנות של פלאפל. דוגו הפך את המנהג הפרטי שלו למבצע ארצי שסחף רבים בכל רחבי הארץ. תלמידי אמי"ת ברחובות שמעו את סיפורו של דוגו והחליטו להצטרף.

בבית החינוך אמי"ת המר, בסיוע רכז החינוך החברתי רועי פיזם, ערכו התלמידים בכל כתה סעודת פלאפל חגיגיות אותה הכינו בעצמם, ולא שכחו להצטלם – לבקשתו של דוגו, עם שלטים שהכינו במיוחד עבורו, עם הכיתוב "עם ישראל חי".

תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי מכירים את דוגו אישית, מכיוון שבשנים האחרונות הוא התלווה אליהם כאיש עדות במסע לפולין. מאות מתלמידי הישיבה השתתפו במבצע הפלאפל של דוגו אותו ארגנה מועצת התלמידים בבית החינוך.

גבריאל דובין, תלמיד כיתה ט' בישיבת אמי"ת עמיחי: "מבצע דוגו הוא מבצע מיוחד במינו, שחיזק אצלי את הכרת הטוב לחיים במדינת ישראל ולימד אותי לא לקחת שום דבר כמובן מאליו".

הרב רפי מימון, מנהל קריית החינוך אמי"ת המר: "סיפורו של דוגו, איש בעל תעצומות נפש, הותיר חותם עמוק בקרב התלמידים. לראות ניצול שואה ששרד מהתופת הנוראה וממשיך לחיות באמונה גדולה, העמיק בליבם את האמונה בנצחיותו של עם ישראל בארץ ישראל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר