יריד ציוד מוזל לבית הספר
יריד ציוד מוזל לבית הספר

"מזווית העין קלטתי את הילקוט הבלוי והישן של הבן שלי ואמרתי: 'וואלה, בזה עוד לא חסכתי'"

עוזי ריעני הוא האיש שעומד מאחורי הרעיון לקבוצות רכישה לציוד בית הספר. ביום ראשון הוא והיריד הנודד שלו מגיעים לקרית עקרון

פורסם בתאריך: 21.7.17 09:40

-->

עוזי ריעני הוא האיש שעומד מאחורי הרעיון לקבוצות רכישה לציוד בית הספר. באמתחתו כבר עשרות ירידים שבהם נמכר לקהל הרחב ציוד במחיר מוזל של לפחות 50 אחוז, דוגמת תיקים אורטופדיים במחיר 139 שקלים בלבד, וביום ראשון הקרוב (23.7) הוא מגיע למתנ"ס קרית עקרון עם היריד הנודד שלו.

ריעני (42), נשוי ואב לשני ילדים בגילאי בית ספר, עוסק בנושא הציוד ללימודים משנת 2014. זאת לאחר שחווה על בשרו משבר כלכלי.

עוזי: "בשנת 2014 מצאתי את עצמי עובד בשלוש עבודות לאחר שפוטרתי ממשרה מאוד בכירה בתור מנהל שיווק. זה לא שהיום המצב שלי הרבה יותר טוב, אבל אני כבר למוד ניסיון".

עוזי ריעני

עוזי ריעני

 

בעקבות המשבר הכלכלי שחווה, עוזי הבין את הצורך בציוד מוזל לבתי הספר, שמהווה הוצאה גדולה בחיי כל הורה בארץ.

"פתאום אני מוצא את עצמי חי מהיד לפה", הוא אומר. "הילדים שלי היו רגילים לרמת חיים גבוהה שנעלמה בבת אחת. אני, שמתנהל מאוד מסודר, עם טבלת הוצאות אל מול הכנסות, מגלה שלקראת החופש הגדול אני הולך להיכנס עוד פעם למינוס וגם ככה כבר חתכתי מאיפה שרק אפשר. אז, מזווית העין, קלטתי את הילקוט הבלוי והישן של הבן שלי ואמרתי 'וואלה, בזה עוד לא נגעתי. בזה עוד לא חסכתי'. כך פתחתי את קבוצת הפייסבוק הראשונה לרכישה ציוד מוזל לבית ספר".

אנשים מגיעים בהמוניהם לכל יריד. יריד ציוד מוזל לבית הספר

אנשים מגיעים בהמוניהם לכל יריד

 

ילקוטים אורטופדיים בחצי מחיר. יריד ציוד מוזל לבית הספר

קלמרים, ציוד נלווה ואפילו ילקוטים אורטופדיים בחצי מחיר. יריד ציוד מוזל לבית הספר

 

את הקשיים בכלכלת משפחה מכיר עוזי עוד מילדותו. כילד עזר בפרנסת משפחתו עוד לפני בר המצווה. "עזרתי בפרנסת המשפחה מגיל 12", הוא נזכר. "נולדתי בשכונת התקווה, הורי התגרשו ועבדתי אצל הדודים בדוכן הירקות. זאת הייתה עבודה אמיתית. אנחנו רכשנו בתשלום מראש את הזכות לשווק את המוצרים של החקלאים והייתי קוטף את המוצרים בעצמי ומוכר אותם אחר כך בשוק".

עד כמה היה קשה כילד לעזור בפרנסת המשפחה?

"אני לא רואה בכך קושי, אני חושב שזו זכות לעזור למשפחה. אם אני הייתי זקוק לזה אני מאמין שהיו עוזרים לי באותה המידה. אני הבכור, יש לי אח שצעיר ממני בשנתיים, קצין בצבא, ושתי אחיות. אחת מהן סיימה תואר ראשון בראיית חשבון והשנייה תואר ראשון בעיצוב במכון אבני".

איך אתה מסביר את זה שאין כמעט הורה בארץ שלא קורס תחת הנטל הכלכלי בכל מה שקשור לחינוך ילדינו?

"כולנו מרגישים את ההוצאות הגדולות לאבזור ילדינו לבית הספר. מסתבר שרק שוק המורים הפרטיים מגלגל למעלה ממיליארד שקלים בשנה. יש הוצאות על תלבושת אחידה, על טיולים שנתיים, על ציוד וספרים. בתחילת השנה גובים בערך 500 שקלים ואחר כך יש השלמות".

חוק חינוך החובה אמור להיות ממומן על ידי המדינה.

"כנראה שמדינת ישראל, ולא משנה מי ראש הממשלה שלה – אם הוא מימין או משמאל – לא שמה בראש מעייניה את עניין החינוך ואנחנו משלמים על זה את המחיר. משרד החינוך אולי פשט את הרגל ואנו נמצאים באיזה תהליך של הפרטת החינוך . משרד החינוך הוא השני בתקציב אחרי משרד הביטחון, ואם את מוסיפה לזה את הרשויות המקומיות שמוסיפות כסף לחינוך, ואת תשלומי הורים, מסתבר שיש שם המון כסף".

אם יש שם כל כך הרבה כסף אז למה אנחנו ההורים צריכים לשלם?

"כספים לא מגיעים ליעדם אני לא יודע לאן הם מגיעים. למורים הם לא מגיעים, לתלמידים הם לא מגיעים, בסוף יוצא שרק מי שידו משגת יכול לקבל חינוך. באירופה ובארצות הברית מורים מתוגמלים כמו טייסי קרב, רק פה מעמד המורה נחות. אם מורה מקבל 6,000 ש"ח בחודש והכיתה שלו מפוצצת בתלמידים, למה אפשר כבר לצפות ממנו?".

הירידים של עוזי לבית הספר זוכים להצלחה רבה ברחבי הארץ. השנה כבר התקיים יריד ברחובות, שבו השתתפו 200 תושבים בשיתוף עם שרון הרוש, יושבת ראש ועד הורים בבית הספר נבון. עוד יריד יתקיים כאמור ביום ראשון במתנ"ס קרית עקרון, בשיתוף עם לילך חפץ מנהלת המתנ"ס. אתם מוזמנים.

פרטים בקבוצת הפייסבוק של עוזי ריעני:

https://www.facebook.com/pg/www.kvutzatit.co.il/photos/?ref=page_internal

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר