זוכי פרס מיטב היצירה מויצו רחובות
זוכי פרס מיטב היצירה מויצו רחובות

גאווה מקומית: ויצו רחובות הגיע למקום ה-2 בפסטיבל מיטב היצירה הצעירה של משרד החינוך

תלמידי ויצו רחובות העפילו לגמר הארצי של משרד החינוך ליצירות קולנועיות הנעשות במגמות התקשורת הטכנולוגיות, אחרי שהגיעו למקום ה-2 בפסטיבל של מחוז המרכז

פורסם בתאריך: 17.12.18 07:47

-->

פסטיבל מיטב היצירה של משרד החינוך הוא במה טבעית ליצירות הקולנועיות הנעשות במגמות התקשורת הטכנולוגיות בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ. ככאלו, הם מושכים אליהם מדי שנה עשרות יוצרים שמבקשים הכרה ביצירותיהם, כשכל מגמה רשאית לשלוח סרט עלילתי או דוקומנטרי אחד בכל קטגוריה אותו בחרה מפרויקטי הגמר של תלמידי י"ב.

מדובר בסרט קצר באורך שבין 10-15 דקות, עליהם עובדים צוותי תלמידים במהלך שנת סיומם. מתוך עשרות בתי הספר רק שמונה (4 עלילתיים ו-4 דוקומנטריים) נכנסים לתחרות שמתחילה ברמה המחוזית, כששלב הגמר הארצי נערך כמה חודשים לאחר מכן.

מתוך עשרות הסרטים שנשלחו להשתתפות בתחרות מיטב היצירה במחוז מרכז, עלו כאמור שמונה בלבד למעמד ההקרנה והוזמנו לאירוע, ובתוכם מגמת תקשורת טכנולוגית בבית הספר ויצו רחובות, שזכה במקום השני והעפיל לגמר הארצי עם הסרט העלילתי "שיחה אינסופית".

מנימוקי השופטים:

"הצילום והתאורה טובים ומתאימים מאוד לז'אנר. היו רגעים שרציתי לעצור מרוב לחץ. בימוי שחקנים מצוין ואמין. פס הקול מוצלח"; "מרכיבי השפה הקולנועית עשירים ומתאימים לז'אנר שבו פועל הסרט, המשחק אמין והמתח נשמר לאורך כל הסרט"; "ביצוע יפה מאוד לז'אנר האימה והמתח. הצילום מתוחכם והעריכה משרתת את הסיפור".

בתום האירוע המרגש, התבשרו התלמידים כי הם מקבלים על מאמצם את המקום השני בקטגוריית הסרט העלילתי, מלווה בפסלון אוסקר ותעודה. בשלב הבא שייערך בחודש פברואר יתחרה הסרט "שיחה אינסופית" באירוע הארצי מול הסרטים הזוכים מהמחוזות המקבילים.

דולב יששכר שביימה את הסרט מסכמת את החוויה של התחרות ומספרת שלמרות המחמאות היא עצמה הייתה יושבת עם הסרט עוד קצת בחדרי העריכה.

פרסי האוסקר למיטב היצירה

הרצל שקרצי, מנהל בית הספר ויצו רחובות, התרגש מהזכייה וסיפר בגאווה שמגמת התקשורת בבית הספר מוכרת כמגמה יוקרתית, בה סגנון הלימודים אינו פורמלי אלא נעשה במתכונת סדנא כשהדיאלוג עם התלמידים מתאפיין באינטימיות ומעוף: "המגמה עוברת מהפך בשנים האחרונות, כשפעם אחת היא לוקחת תחום יצירתי ואמנותי כמו קולנוע ומשתמשת בו בין השאר בשביל למנף הצלחה גם במקצועות אחרים לכדי בגרות, ופעם שנייה כשהיא מייצרת דיאלוג אמיתי בין התלמידים לשוק העבודה ומתערה בו כבר בזמן לימודיהם בתיכון".

במגמה ארבעה מורים לתקשורת, בתוכם עמית דורון, אדם סוריאנו ורון גרבר, שהם המורים ה"מעשיים" לתחומי בימוי והפקה, סאונד ועריכה, צילום ותאורה, ואיתם אריאלה אהרון שמופקדת על התחום התיאורטי ללימודי תקשורת וחברה.

נאחל הצלחה ליוצרי הסרט בגמר הארצי: במאית דולב יששכר, מפיקה עמית שדה, צילום טל שרעבי, סאונד ועריכה: שקד גבע.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר