הבן נותר מחוץ לכותלי בית הספר
הבן נותר מחוץ לכותלי בית הספר

הילד הושעה ממערך ההסעות לבית הספר ונאלץ להישאר בבית

אם לשני תלמידי בית ספר תלמוד תורה ברחובות, מתלוננת על ענישה מוגזמת של בניה בדמות השעייתם ממערך ההסעות לבית הספר והוצאה של אחד מהם מחוץ לכותלי בית הספר

פורסם בתאריך: 13.12.18 15:34

-->

רינה (שם בדוי), אם לשני תלמידי בית ספר תלמוד תורה ברחובות, מתלוננת על ענישה מוגזמת של בניה, בדמות השעייתם ממערך ההסעות לבית הספר והוצאה של אחד מהם מחוץ לכותלי בית הספר.

רינה: "הבן שלי שבכיתה ד' הושעה לפני כחודש וחצי מההסעות ל-30 יום, וזו לא הפעם הראשונה. מבחינתי זה עונש חמור מדי ומערכת החינוך צריכה לדעת איך להסתדר בלי עונשים מהסוג הזה. הבן השני, שבכיתה ג', הושעה לפני כעשרה ימים ל-30 יום, בטענה שהוא לא הקשיב למלווה ולא חגר חגורה. הבן אומר לי שהוא צעק למלווה שהחגורה לא תקינה, אבל מלווה ההסעות טען שהוא לא שמע אותו".

לדברי האם, הענישה לא מסתכם בהדרה ממערך ההסעות: "היה לנו מקרה נוסף של הבן הגדול בתחילת השנה, כשהנהלת בית הספר סירבה להכניס אותו והותירה אותו מחוץ למתחם (בתמונה). עובר אורח שראה אותו יצר איתנו קשר והגענו לקחת אותו. הטענות שלנו הם כלפי מוסד החינוך. לא יכול להיות שהנהלת בית הספר תמציא חוקים, כאשר העונש המרבי להשעיה הוא שבעה ימים לפי חוזר מנכ"ל. איפה מערך האכיפה? פניתי לראש העיר רחמים מלול והוא מודע לבעיה. מנהל מערך החינוך החרדי בעירייה, מיכאל כהן, גם כן בתמונה ומטפל בבעיה, אבל עדיין לא ראינו תוצאות".

מה עושה בימים אלה הבן הקטן?

"כעת הוא בבית, כי אין לי אפשרות להסיע אותו באופן עצמאי ואי אפשר לשלוח אותו באוטובוס לבד כי הוא עוד קטן מדי. אנחנו מאוד מאוכזבים משיטת הענישה. אם המנהל מסוגל להשאיר ילד ללא השגחה מחוץ לכותלי בית הספר, לא ברור עד כמה נושא החינוך ממש קשור אליו".

מהעירייה נמסר: "ענייני משמעת הם באחריות המנהל ובית הספר, אולם נוסיף כי לטענת חברת ההסעות בשל התפרעויות תלמידים במהלך הנסיעה ונזקים שנגרמו לה כתוצאה מכך, הודיעה חברת ההסעות כי היא מפסיקה להסיע את 200 ילדי בית הספר. על מנת שלא לפגוע בשגרת הלימודים של התלמידים, העירייה נכנסה לדיאלוג מול חברת ההסעות, במאמץ להותיר את ההתקשרות על כנה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תומר

    הכל מתחיל ונגמר בחינוך.
    חייב להפסיק לגבות את הילדים ולדעת לקבל את העונש.
    במקום "לרוץ לתקשורת" כדאי לטפל בהתנהגות הילדים.
    ולהנחיל להם בחינוך את החשיבות של חגורת בטיחות, נהלי נסיעה בהסעה מאורגנת וכו'.
    לא סתם 'אגד' הורידו את קו התלמידים של התחבורה הציבורית למוסד החינוכי, ככל הנראה הם הבינו את הסיכון הגדול בהסעת תלמידים שלא ממלאים אחר הנחיות של הרשות הלאומית לזהירות בדרכים.
    כאשר ילד מפריע, הנהג לא מרוכז ועלול לעשות תאונה ולסכן את כלל 50 המוסעים.
    עדיף להשעות ילד מאשר לבוא ולתת הסברים להורים למה הילד שלהם נמצא בבית חולים (במקרה שהאירוע לא יסתיים גרוע מכך) בשל תאונה שנגרמה.
    קבלי את העונש בהבנה, תסבירי לילד את חומרת מעשיו, תראי לו שעכשיו אתם נענשים בטירטור של הלקחת ולהחזיר והוא נפגע שהוא לא עם חבריו.
    שיכתוב מכתב התנצלות- זה יעזור יותר מכתבה.
    דרך ארץ- קדמה לתורה.
    חומר למחשבה.

  2. רינה

    אין ספק שהבטיחות מעל הכל.

    ונכון שהחינוך לזה"ב חשובה לאין שיעור. אבל כל מקרה לגופו.

    צר לי לומר לך "תומר" שבמקרה הספציפי הזה, לילד שהוענש לא היתה חגורה. היא לא היתה תקינה ואף אחד לא טרח לברר מה בדיוק קרה. כשיש בעיות עם ההסעות מחפשים להעיף כמה שיותר תלמידים, זה הפתרון הקל ביותר במקום התמודדות עם הקושי

    במקרה הנ"ל העונש מחמיר ביותר ולא יתכן שבעקיפין יגרמו לילד לשבת בבית 30 יום בטח ובטח כשלא היתה אלימות או סכנה מצידו.

    צריך להבין שמדובר ב- 200 תלמידים כיתות א-ח בנים!!
    העיריה או בית הספר צריכים לתת פתרון הולם להסעות וליווי ראוי על מנת למנוע "התפרעויות"
    או לדאוג למבנה ראוי קרוב למגורי התלמידים.

    יש קשיים עם ההסעה? מוצאים פתרונות יצירתיים ולא שולחים ילדים הביתה ל 30 יום ומפילים את כל האחריות על ההורים ומטרטרים אותם כדי שהילד יראה כמה ההורים שלו "מצטערים". נו באמת..

    ו"הריצה לתקשורת" לא נעשתה בקלות כמו שאתה מתאר אלא לאחר ענישה מוגזמת מתמשכת.

    לגבי מכתב התנצלות, צודק בהחלט! זה בדיוק מה שהמנהל צריך היה לבקש. עונש חינוכי! ולא לייאש את הורי התלמיד שממילא מאוד משתפים פעולה עם המערכת.
    וגם השעיה יכולה להיות לגיטימית כשהיא פרופורציונלית. 30 יום זו הגזמה פרועה!

    מלבד זאת בכתבה מדובר על ילד בן 9 שלא אפשרו לו להכנס לשטח הת"ת אבל לא נכתבה הטענה, מכיוון שהוריו לא יכלו להגיע לפגישה שקבע להם המנהל ועל כן השאיר את הילד מחוץ לכותלי בית הספר.

    כשהמרחק בין בית הספר לביתו של הילד 5.5 ק"מ. גם אם רצה להגיע הביתה לא יכל ואם היה מחליט לעשות זאת..מי היה נושא באחריות על כך??

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר