בית הספר של החגים (צילום: לע"מ)
בית הספר של החגים (צילום: לע"מ)

כ-8,000 ילדים מרחובות משתתפים במסגרות "בתי הספר של החגים" בחנוכה

לראשונה בתי הספר והגנים יפעלו גם בחופשת חנוכה וכ-8,000 ילדי בתי ספר וגנים מרחובות ייהנו במשך חמישה ימים ממגוון של פעילויות העשרה

פורסם בתאריך: 3.12.18 11:35

-->

לראשונה בחופשת חנוכה ייפתחו בתי הספר והגנים במשך חמישה ימים לפעילות חינוכית עשירה במסגרת הרפורמה של בנט לקיצור ימי החופשות. בתי הספר של החגים יפתחו מחר, יום שלישי ה-4 בדצמבר, וינעלו ביום שני ה-10 בדצמבר.

ברחובות נרשמו לפעילות 4,097 ילדים ב-190 גני ילדים, ו-3,748 תלמידים ב-27 בתי ספר. במהלך ימי הפעילות החינוכית ייהנו הילדים מפעילויות של תרבות, למידה והעשרה, חשיפה והתנסות חווייתית בתחומים כמו אמנות, ספורט וחינוך סביבתי, משחקי חברה, פעילויות בנושא החג ועונות השנה, קריאה להנאה – במסגרת התכנית יתקיימו פעילויות חווייתיות סביב נושא הקריאה.

תכנית "בתי הספר של החגים" גובשה על ידי שר החינוך, נפתלי בנט,  על רקע המצוקה הגדולה של ההורים בישראל, שנאלצו לבחור בין העבודה לבין הילדים בחופשות. התכנית "בתי הספר של החגים" מעניקה פתרון יסודי לבעיית הפער בין חופשות התלמידים לאלו של ההורים ונותנת מענה חינוכי ואיכותי לפוטנציאל של כמיליון תלמידים. זאת ועוד, היא חוסכת למשפחה כ-1,000 שקלים בשנה.

שעות הפעילות בבתי הספר הן 8:00-13:00, ובגני הילדים 7:30-13:00. השתתפות הורים ליום פעילות: אשכולות למ"ס 1 עד 4: ללא תשלום, אשכולות למ"ס 5 עד 7: 20 שקלים ליום פעילות, ואשכולות למ"ס 8 עד 10: 30 שקלים ליום פעילות.

הצוות החינוכי שייתן מענה בימי החופשה בגני ילדים: גננת וסייעת בכל קבוצה, או מדריכה וסייעת. בבתי הספר: מורה בכל קבוצה, או שני מדריכים, ובכל בית ספר יימצא רכז בית ספרי. המענה החינוכי בימי החופשה יכלול צוותי חינוך מקצועיים, בהתאם לגיל התלמידים, מוסדות החינוך יאובטחו כמקובל במהלך שנת הלימודים, ויינתן תקציב העשרה עבור חוגים, מופעי תרבות, חומרי יצירה, ציוד מתכלה וכיוצא באלה.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "משרד החינוך משלים את המעטפת הרחבה שהוא מעניק לתלמידים בשעות הפנאי. לאחר שתכנית "בתי הספר של החגים" נחלה הצלחה גדולה בפסח, אנחנו נערכים להמשיך אותה גם בחנוכה. בימים הקרובים הילדים בגנים ובבתי הספר יגיעו אל מוסדות החינוך וייהנו מפעילות חינוכית עשירה, מהנה ואיכותית. למעשה,"בתי הספר של החגים" מצטרפת למערך שלם של תכניות שהמשרד מוביל במהלך השנים האחרונות להעמקת התוכן החינוכי של התלמידים בשעות הפנאי; הצהרונים, תנועות נוער, ארגוני נוער ו"בתי הספר של החופש הגדול" מהווים היום תשתית ענפה להעשרת הידע של התלמידים, ושדה חינוכי חשוב לפיתוח של מיומנויות רבות, בהן שותפות, למידה עצמית ויצירתיות. אין ספק שלאלה יש תרומה חשובה בפיתוח דמותו של בוגר מערכת החינוך במאה ה-21'".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר