גן ילדים (צילום אילוסטרציה)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה)

השפעת מביאה למחסור בכח אדם בגני הילדים

הורים לילדי גן עירייה ברחובות: "קיבלנו הודעה מהגננת בשעה 7:32 שהגן לא נפתח כי לא מצאו לה מחליפה". בעירייה מבהירים כי במקרה של מחסור בגננת הנושא בתחום אחריותו של משרד החינוך וכי כשמדובר בחיסור של סייעות - העירייה עושה הכל כדי למנוע את סגירת הגן. ״מתחילת השנה לא נסגר אף לא גן אחד בשל חיסור סייעת״

פורסם בתאריך: 26.11.18 08:28

-->

ביום שישי האחרון הורי גן כרכום ברחובות קיבלו בשעה שבע וחצי בבוקר הודעה מהגננת כי הגן לא ייפתח מאחר והיא חולה ולא נמצאה לה מחליפה. הגן, שבו 35 ילדים, נמצא בשכונת שרונה והנו גן דו גילאי לילדי טרום חובה וטרום טרום חובה. לדברי הורים, מזה כשבועיים יש חוסר באנשי הצוות לסירוגין, כשעובדות רק שתיים מתוך שלוש נשות הצוות.

אם בגן מספרת: "למרות כל הפניות לעירייה, כל פעם התשובה היחידה שאנחנו מקבלים היא שיש מחסור בכוח אדם. ביום שישי היה השיא בכך שקיבלנו הודעה מהגננת בשעה 7:32 בוקר שהגן לא נפתח כי לא מצאו מחליפה. אנחנו ממש מתוסכלים מהנושא".

גם ההורים בגן בוטן לילדי אותם גילאים טוענים למחסור קבוע בנשות צוות, אלא שלטענתם מפקחת משרד החינוך מודעות לנושא ומאשרת לפתוח את הגן. אם בגן מתארת את המצב: "לנו פעם בשבוע בממוצע חסרה אשת צוות, אבל אצלנו המפקחת אישרה לקיים גן ללא אחת הסייעות. שוב ושוב כולנו מתקשרים לברר את הנושא מול העירייה ושם המנטרה שחוזרת וחוזרת היא שאין כח אדם".

המחסור בכוח אדם משפיע על הילדים כשהגן מתקיים במתכונת צוות מצומצמת?

"בהחלט משפיע. מדובר בילדים שלחלקם עדיין לא מלאו שלוש שנים. אפשר להבין איזה בלגן יש ואיזה קושי יש בימים בהם עובדות רק שתי בנות צוות. לא סתם יש עיריות שקבעו שמעל 30 ילדים צריך אשת צוות שלישית. מספיק שסייעת צריכה להכין את ארוחת הבוקר ואז הגננת נשארת לבד עם 35 ילדים בלי עוד עין שמסתכלת".

בעיריית רחובות מבהירים כי כל עוד המחסור הוא בסייעות הם עושים מעל ומעבר כדי למנוע את סגירת הגן ומוצאים פתרונות – גם אם הם כוללים את פתיחת הגן בצוות חסר, ועל כן לא קרה מעולם שנסגר גן בעקבות חיסור של סייעת. לעומת זאת, כשמדובר בחיסור של גננת אין הדבר תלוי בהם, אלא מדובר בהחלטה של משרד החינוך בלבד.

ל"ערים" נודע כי המקרה האחרון הגיע בין היתר עד לפתחם של מחזיק תיק החינוך זהר בלום, מנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן ומנהלת המחלקה לגיל הרך, מזל דהן. אותה דהן אף השיבה להורים בפירוט וציינה כי הגננת בגן כרכום נעדרה בשל מחלה וכי קיים קושי בגיוס ממלאות מקום בעקבות ריבוי היעדרויות לא צפויות של גננות וסייעות. עוד הוסיפה דהן כי באישור מפקחות משרד החינוך ניתן לפתוח גן עם 2 אנשי צוות וכי על אף שהמצב האידיאלי הוא שתהיה נוכחות מלאה של הצוות, אם עומדת בפני כולם האופציה של סגירת הגן או פתיחתו בתקן חסר, האפשרות של התקן החסר עדיפה.

מהעירייה נמסר: "יש להבדיל בין היעדרות גננת לבין היעדרות סייעת. כאשר מדובר בהיעדרות גננת, הנושא בטיפול משרד החינוך. לצערנו, בשל היעדרות כזו החליט משרד החינוך על סגירת גן כרכום ביום שישי האחרון. כאשר מדובר בהיעדרות סייעת, הנושא בטיפול מחלקת הגיל הרך בעיריית רחובות. המחלקה עושה הכל על מנת שלא לסגור את הגן, כפי שנעשה בשבועות האחרונים בשל היעדרות סייעת בגן כרכום עקב מחלה. המחלקה דואגת לסייעת מחליפה או לאישור משרד החינוך לפתיחת הגן בתקן חסר. מתחילת השנה לא נסגר אף לא גן אחד בשל חיסור סייעת״.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר