סיגד ביבניאלי
סיגד ביבניאלי

ביבניאלי חגגו את הסיגד ביום שיא ייחודי

תצוגה מרהיבה, טקס "בונה", סדנת ריקודים, מפגשים עם סופרים ואירוח תלמידים מבית הספר עמית. כך חגגו את הסיגד בבית הספר יבניאלי

פורסם בתאריך: 5.11.18 13:34

-->

בבית הספר הממלכתי יבניאלי קיימו יום שיא מושקע, מגוון ומרשים לרגל "חג הסיגד", בנוכחות מנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן ומנהלת המחלקה לחינוך יסודי שרה והב.

התלמידים נחשפו במהלך היום לעושר התרבותי של הקהילה האתיופית דרך מפגשים עם סופרים, סיור בתערוכת חפצי נוי ותשמישי קדושה, טקסים מיוחדים של הקהילה ועוד. בית הספר אירח תלמידים מביה"ס "ניצני המדע" וקיים מפגשים משותפים בין הקבוצות השונות. נציגי ההורים היו שותפים גם כן בהפעלת חלק מהפעילויות.

היום נפתח בטקס חגיגי המלווה בשירים ובהמחזה ע"י תלמידי בית הספר יבניאלי והצוות החינוכי. במקום הוקמה ע"י ברקו סמואל תצוגה מרהיבה של חפצי נוי, תשמישי קדושה, כלי נגינה ייחודיים, פרטי לבוש ותבלינים, והיא לוותה בהסברים ובהדגמות.

סיגד ביבניאלי

 

כמו כן נערך בבית הספר "טקס בונה", לו משמעות רבה בקרב יהודי אתיופיה. בטקס זה דנים על בעיות חברתיות,  משפחתיות, סכסוכי שכנים ועוד, מעלים פתרונות ופותרים סכסוכים. בהמשך התלמידים נהנו מסדנת ריקוד אתיופי המאופיין בתנועות של הזזת כתפיים וצוואר, ונפגשו עם נעמי שמואל, סופרת, אנתרופולוגית ומנחת הורים. ספריה עוסקים בעיקר בסוגיות של זהות ושייכות ורב תרבותיות דרך המפגש עם יוצאי אתיופיה בארץ.

מפגש נוסף נערך עם הסופר מנברו שמעון, מנהל פיתוח קהילה ומנחה מגשרים  ב"מרכז הישראלי לחדשנות בחינוך", אשר כתב את הספרים "הצמות של מימי" ו"תראו מי בא לסיגד". במפגש חשף הסופר את התלמידים למשמעות חג הסיגד ולכמיהה לירושלים.

רוית חדד חכמו, מנהלת בית הספר יבניאלי: "אנו מקווים שדרך למידה משמעותית הצלחנו לחשוף את התלמידות והתלמידים ליופייה של התרבות של אחינו יוצאי אתיופיה. היום הזה יצר  ניצנים של חיבור ואחווה הדדית, קבלת האחר, שונות, מעורבות חברתית וכבוד איש לרעהו, ערכים אשר על פיהם אנו פועלים ומחנכים כל השנה".

סיגד ביבניאלי


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר