מתמטיקה צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

"התמונה החינוכית" ברחובות נחשפת בנתונים שמפרסם משרד החינוך

משרד החינוך מרחיב את השקיפות לציבור ומציג את "התמונה החינוכית" ותקציבי תשע"ז ברמה מחוזית, רשותית ובית ספרית. "התמונה החינוכית" כוללת את מגוון העשייה של בתי הספר בתחום הערכים, הצוות החינוכי וההישגים הלימודיים ולראשונה הנתונים מוצגים בכל שלבי הגיל: חטיבה עליונה, חטיבת ביניים ויסודי

פורסם בתאריך: 18.7.18 17:00

-->

משרד החינוך עושה צעד נוסף בהרחבת השקיפות לציבור בישראל והעלה היום (רביעי) את נתוני "התמונה החינוכית" לשנת הלימודים תשע"ז במערכת השקיפות של המשרד (אתר מינהל כלכלה ותקציבים). השנה מציג לראשונה המשרד את "התמונה החינוכית" בכל רמות הגיל; חטיבה עליונה (22 מדדים), חטיבת ביניים (15 מדדים) ויסודי (13 מדדים). המדדים מצויים תחת אשכולות, כך שחלקם קשורים לתחום הערכי וחלקם האחר לתחומים של למידה והישגים, נשירה והתמדה וכן הצוות החינוכי. המדדים פותחו על ידי ראמ"ה (הרשות הארצית להערכה ומדידה בחינוך) וצוות מקצועי מטעם המשרד.

מערכת שקיפות בחינוך

מערכת שקיפות בחינוך

 

מערכת השקיפות בחינוך מציגה את המדדים ברמה מחוזית, רשותית ובית ספרית, וכאמור על פי חלוקה של יסודי, חטיבת ביניים ותיכון. נתוני בתי הספר מופיעים על פי חמישון ועשירון טיפוח, ובהשוואה לתמונה הארצית ולבתי הספר הדומים להם. כמו-כן, המערכת מציגה מאפיינים נוספים, בהם: השכלת המורים, שיעור התלמידים המאובחנים, מספר כיתות האתג"ר והמב"ר, שיעור תלמידי החינוך המיוחד ושיעור התלמידים העולים. לצד כל אלה, כוללת המערכת נתונים תקציביים של המשרד ברמה הארצית, המחוזית, הרשותית והבית ספרית. בכך, חובקת המערכת מסד רחב היקף של נתונים והוא מונגש באופן ידידותי, אינטראקטיבי ופשוט.

כך למשל, ניתן ללמוד מהמערכת כי ברחובות היו בשנת תשע"ז (2017) 24,769 תלמידים בבתי הספר, עם ממוצע של 28.3 תלמידים בכיתה (הממוצע הארצי עומד על 27.4). עלות תלמיד ממוצעת ברחובות היא 19,655 שקלים, יותר מאשר הממוצע הארצי שעומד על 19,476 שקלים. בגני הילדים ברחובות ישנם 8,635 תלמידים, עם ממוצע של 25.5 תלמידים בכיתה, כמו הממוצע הארצי. עלות תלמיד ממוצעת בגנים ברחובות עומדת על 14,527 שקלים לעומת 14,800 שקלים בממוצע הארצי.

נתונים כלליים לשנת הלימודים תשעז ברחובות

נתונים כלליים לשנת הלימודים תשע"ז ברחובות

 

נתונים מעניינים נוספים: אחוז התלמידים בחינוך טכנולוגי – 45 אחוז. שיעור מורים בעלי תואר שני ומעלה – 51.37 אחוז. גיוס לשירות צבאי – 83.3 אחוזים מקרב הבנים (ירידה של 2 אחוזים לעומת השנה שעברה), ו-63.1 אחוזים מקרב הבנות (עלייה של קצת פחות משני אחוזים). אחוז נשירה – 1.1 אחוז (לעומת 2 אחוזים בשנה הקודמת). זכאות לבגרות – 79.3 אחוזים, עלייה של אחוז 1 לעומת השנה שעברה (ללא החינוך המיוחד אחוז הזכאים עולה ל-82.4). זכאות לבגרות מצטיינת – 10 אחוזים (ללא החינוך המיוחד אחוז הזכאים עולה ל-10.4).

זכאות לבגרות ברחובות בשנת תשע"ז

זכאות לבגרות ברחובות בשנת תשע"ז

 

באשר לאחוזי הזכרות לבגרות לפי חלוקה לבתי הספר ברחובות, עולה כי קרית החינוך למדענים ניצבים בראש עם 100 אחוז זכאים לבגרות. אחריהם ניצבים אורט עם 99.1 אחוזים, אמית הלל עם 98.3 אחוזים, אולפנת צביה עם 97.1 אחוזים, ישיבת עמית עמיחי עם 93.5 אחוזים (מובילה באחוזי הבגרות עם 5 יחידות מתמטיקה ואנגלית), קציר עם 93.1 אחוזים, דה שליט עם 90.5 אחוזים, אמי"ת המר עם 84.5 אחוזים, ישיבת הדרום עם 84.2 אחוזים, וסוגר את העשירייה הראשונה תיכון בית יעקב עם 79.1 אחוזים. הרשימה המלאה בטבלה המצורפת, הכוללת גם אחוזי זכאות לבגרות ב-5 יחידות אנגלית ומתמטיקה.

אחוז הזכאות לבגרות בבתי הספר ברחובות לשנת 2017

 

יש לציין כי שקיפות בחינוך במתכונתה המורחבת מאפשרת למשרד, לרשויות המקומיות ולבתי הספר לקבל תמונה רחבה על כלל תחומי העשייה החינוכית, לבחון את ההישגים השונים ולנתב את המשאבים על פי תכנית עבודה מסודרת הנשענת על צרכים העולים מהשטח.

לכניסה למערכת "התמונה החינוכית" לחצו כאן.

אלי לסרי, מנהל מחלקת החינוך העל יסודי באגף החינוך בעיריית רחובות: ״תוצאות נתוני הבגרויות של תלמידי רחובות נמצאים בעליה עקבית ורצופה בשנים האחרונות. זוהי תוצאה של השקעה מודעת ומכוונת מצד עיריית רחובות בלימודים בכלל, ובפרט בהעלאת הרמה של הלימוד לבחינות הבגרות ושל היקף היחידות במתמטיקה ואנגלית. ההישגים הם תולדה של עבודה משולבת של העירייה, משרד החינוך והצוותים החינוכיים, ואנו נמשיך במגמה זו גם בשנים הבאות״.

ראש העיר רחמים מלול: "בשנים האחרונות נתוני התוצאות בבחינות הבגרות ברחובות נמצאים בעליה מתמדת. מערכת החינוך ברחובות נחשבת לאחת הטובות בישראל, ולא בכדי. אנחנו משקיעים את התקציב הגדול ביותר בחינוך והוא גדל מדי שנה. היום, עם קבלת תוצאות התמונה החינוכית בעיר על פי נתוני משרד החינוך, ברור לנו גם השנה כי ההשקעה משתלמת. החזון שלי, עוד בטרם כניסתי לתפקיד, היה שיפור החינוך בעיר, הן בצד ההישגים והן בצד הערכים, ואני שמח מאוד לראות היום שגם השנה החזון הזה קורם עור וגידים, עם הנתונים המצביעים על עליה נוספת
בזכאות לבגרות, גם השנה. יש לנו נוער נפלא ברחובות, צוותי ניהול וחינוך מסורים ומוכשרים, ונמשיך לעשות הכל כדי להשקיע בדור העתיד שלנו. אני מודה לשותפיי, סגן ראש העיר זוהר בלום, מחזיק תיק החינוך, לחברי הנהלת העיר, לאלפי העוסקים במלאכת החינוך בעיר וכל העובדים במערכת החינוך העירונית".

שר החינוך נפתלי בנט:  "העשייה החינוכית היא רחבה הרבה מאחוזי זכאות לבגרות. לכן כשעיצבנו את התמונה החינוכית הייתה לנו מטרה ברורה: להביט על עשיית מערכת החינוך בצורה מקיפה ורב גונית – מצוינות לצד ערכים. יחד עם התמונה עצמה, חרטנו על דגלנו שקיפות מלאה בפני כל הורה ותלמיד במדינת ישראל. עתה, יכול הציבור הרחב לעמוד מקרוב על ההצלחות והאתגרים של המערכת שעוסקת במשימה החשובה מכל – חינוך דור העתיד. הנתונים הארציים בתמונה מבטאים מסקנה ברורה: תלמידי ישראל בתנופה חינוכית. הזכאות לבגרות ואיכות התעודה בעלייה, לצד ירידה מתמדת בנשירה. מדובר באלפי תלמידים שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו. אני גאה בהם ובמורים הנפלאים שהובילו אותם להצלחה. נמשיך לבחון את עשיית מערכת החינוך על ידי מבט בתמונה המלאה ולפעול לשיפור מתמיד לכל אורך הדרך״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "היום אנחנו עושים צעד נוסף בהגברת השקיפות לציבור. לצד התשומות התקציביות שמקצה המשרד לרשויות, אנחנו מציגים את מגוון העשייה הערכית והלימודית של בתי הספר בכל רמות הגיל. בכך, אנחנו פורסים בפני ההורים והציבור כולו מניפה רחבה על מערכת החינוך בישראל. מהלך זה מהווה נדבך נוסף בשורה של פעולות שמקדם המשרד בשיח ישיר עם ההורים והציבור אודות נושאי חינוך מגוונים. בנוסף, מגוון הנתונים מאפשר לנו לערוך ניתוחי עומק ובחינה של הקשרים בין הממצאים בכל תחום ובכל בית ספר. בהתאם למכלול הזה, אנו מנתבים את המשאבים שיביאו בסופו של דבר לצמצום הפערים ולקידום הערכים וההישגים הלימודיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר