רונית אברהם וקרן שגיא
רונית אברהם וקרן שגיא

פרס רקנאטי הוענק לשתי מורות מבית הספר השיטה ברחובות

רונית אברהם וקרן שגיא, מורות מבית הספר השיטה ברחובות, קיבלו בטקס חגיגי את פרס רקנאטי - קופ-רש"י, הניתן על עשייתן בתחום פרויקט "נגיש לא אדיש" הבודק את הנגישות לכיסאות גלגלים

פורסם בתאריך: 10.6.18 10:28

-->

בשבוע שעבר המורות רונית אברהם וקרן שגיא מבית הספר השיטה ברחובות קיבלו בטקס חגיגי את פרס רקנאטי-קופ-רש"י למורים יזמים. הפרס ניתן על עשייתן בתחום פרויקט "נגיש לא אדיש".

גילי אלון, מנהלת בית הספר השיטה: "פרויקט נגיש לא אדיש החל לפעול לאחר פטירתו של תלמיד בית הספר איל מונק ז"ל, אשר סבל מניוון שרירים ולכן התנייד בקולנועית ברחבי בית הספר. איל התמודד בנוסף למחלתו עם בעיות נגישות ודבר זה עורר את תשומת הלב לבעיות הנגישות הקימות בבתי הספר, בשכונה ובעיר. לאחר פטירתו החליטו המורות, רונית אברהם וקרן שגיא, להפוך את נושא הנגישות למפעל חינוכי שישפיע על תלמידי בית הספר ועל הקהילה כולה".

"נגיש לא אדיש" היא יוזמה התנדבותית הבודקת את הנגישות לכיסאות גלגלים בסביבת בית הספר. יוזמה ערכית, חינוכית שמטרתה סימון דרכי גישה נגישות לאנשים המתניידים על כיסאות גלגלים. ביוזמה למידה אינטגרטיבית המשלבת למידה בכיתה בתחומי גאוגרפיה ושפה, ולמידה בתחום העריכה הדיגיטלית והניווט. במהלך הפעילות התלמידים נחשפים לאוכלוסייה "אחרת" בחברה אשר זקוקה להתאמה כדי לתפקד באופן מלא בחברה. היוזמה מובילה לעשייה ולשינוי תפיסתי אצל התלמידים וקהילת בית הספר כולה. היוזמה לוותה על ידי ניצן אליקים ממכללת אורות.

היוזמה מפנה זרקור לאנשים בעלי מוגבלויות בכלל ולאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים בפרט. התלמידים לומדים מהי נגישות והופכים להיות ערניים לסביבה שלהם. ההבנה העמוקה של הנושא נוצרת כאשר הידע התיאורטי פוגש את השטח והילדים מנסים להתנייד בעזרת כיסאות הגלגלים בעצמם ולבדוק את הנגישות בסביבת בית הספר שלהם. היוזמה היא רב תחומית המשלבת ידע מתחום השפתי, הגיאוגרפי, חברה וכישורי חיים, ניווט עירוני ועריכת מפות דיגיטליות. התלמידים שולחים את כל הנתונים שנאספו בשטח באפליקציה שפותחה במיוחד עבור היוזמה ויוצרים מפה אשר מאגדת בתוכה מידע לגבי המקומות המגישים והבלתי נגישים. המידע מלווה בתמונות והסברים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר