המכללה האקדמית אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)
המכללה האקדמית אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)

בית הספר להנדסאים במכללת אשקלון: הדרך שלך לבניית קריירה מוצלחת

בין אם מדובר בעולם התוכנה, ההנדסה הרפואית, אדריכלות הנוף או תקשורת חזותית, בית הספר להנדסאים במכללה האזורית אשקלון מציע מסגרת לימודית מקצועית ומתקדמת, המספקת לבוגריה את כל הדרוש כדי ליצור אופק תעסוקתי ומשכורת גבוהה בטווח זמן קצר

פורסם בתאריך: 9.5.18 14:19

-->

"תמיד היתה לי זיקה לעולם הרפואה, ולכן החלטתי, אחרי הצבא, שאני רוצה להיות מהנדס רפואי", מספר יוגב קציר. אך ההחלטה הזו לא היתה פשוטה ליישום, כפי שהוא מעיד בעצמו: "לא הייתי מהתלמידים הטובים בתיכון ולא עמדתי בתנאי הקבלה ללימודים בבית הספר להנדסאים שבמכללה האזורית אשקלון". אך זה לא עצר אותו, וקציר התעקש להתקבל למגמה עצמה. "יונית כהן (מנהלת בית הספר, ש.ב.פ) העבירה אותי לוועדת חריגים, והוועדה הסכימה שאתחיל בלימודים לאחר שהתחייבתי כי אם לא אגיע לממוצע של 80 בסיום הסמסטר, אני אעזוב את בית הספר בעצמי". בסופו של דבר, קציר סיים את הלימודים בהצטיינות: "בין השאר, הייתי בין היחידים שפרויקט הגמר שלהם עסק במכונת לב-ריאה, וקיבלתי ציון 100".

לאחר שסיים את הלימודים הוא החל לעבוד בחברה גדולה למכשור רפואי, שם עסק במשך שבע שנים במגוון רחב של תחומי אחריות, ובארבע השנים האחרונות הוא עובד בבית החולים תל השומר. בתפקידו הוא אחראי על המכשור הרפואי במגוון מחלקות, ביניהן מחלקת ניתוחי חזה, מחלקת הפרדות דם, מחלקת צנתורים ועוד. "אני אחראי על ההפעלה, ההדרכה, ההטמעה ותיקון של המכשירים המשמשים במחלקות האלה", הוא מספר. בשנים אלו הוא קלט לעבודה בבית החולים עוד שני בוגרים של בית הספר להנדסאים, והוא מספר כי "אני שומר פינה חמה בלב לעיר אשקלון בכלל ולבית הספר להנדסאים בפרט, ואני מקווה לקלוט עוד הרבה בוגרים בהמשך הדרך לעבודה אצלנו".

יוגב קציר

יוגב קציר

ביקוש גבוה להנדסאים ישראלים
הסיפור של קציר הוא סיפור אחד מני רבים, המעיד, בין השאר, על השינוי שעובר שוק העבודה. אם בעבר היו אלה לימודי רפואה או עריכת דין אשר הבטיחו כרטיס כניסה לקריירה מצליחה, הרי שבימינו ישנם מקצועות מבוקשים אחרים, המציעים תגמול גבוה בצד סיפוק אישי – מקצועות ההנדסה. תחום זה כולל מקצועות כגון הנדסת חשמל, הנדסת אלקטרוניקה, הנדסה רפואית והנדסת תוכנה, כולם מקצועות חיוניים לשוק העבודה המודרני. "'אם לא יהיו מספיק הנדסאים ישראלים נאלץ לייבא הנדסאים מהודו, כך אומרים לנו בתעשייה הישראלית", מספרת יונית כהן, ראש בית הספר להנדסאים במכללה האזורית אשקלון. "כיום המדינה מממנת את לימודי ההנדסאות של חיילים משוחררים במלואם, כדי לתת מענה לצורך בהנדסאים, שרק הולך וגובר".

בית הספר להנדסאים מציין בימים אלו 20 שנה להיווסדו. בית הספר פועל בחסות המכון להכשרה טכנולוגית ובפיקוח של משרד הכלכלה, והוא מתמחה בהכשרה של הנדסאים תוך שילוב של ידע עיוני נרחב והתנסות מעשית מעמיקה. כיום מונה בית הספר לא פחות משמונה מגמות לימוד, התואמות את תחומי העיסוק המבוקשים ביותר בשוק הישראלי – הנדסאי חשמל, הנדסאי אלקטרוניקה, הנדסאי הנדסה רפואית, הנדסאי אדריכלות נוף, הנדסאי תעשייה וניהול, הנדסאי עיצוב מדיה והנדסאי תוכנה. זאת, בצד המכינה הטכנולוגית, המהווה כרטיס כניסה ללימודי הנדסאות. מכינה זו מיועדת לכל מי שאינו עומד בתנאי הקבלה ללימודי הנדסאות, ולאחר שהוא מסיים בהצלחה לימודים של שנה במכינה, הוא יכול להמשיך את לימודיו באחת משבע המגמות השונות, בכל מגמה שיבחר.

מגמת הנדסאי הנדסה רפואית היא אחת המגמות הבולטות בבית הספר, ולמעשה, עד לאחרונה ניתן היה ללמוד הנדסה רפואית רק במספר מצומצם מאוד של מכללות, כאשר בית הספר להנדסאות במכללה האזורית אשקלון ממשיך להיות המקום המוביל ללימודי התחום. אנשי המקצוע בתחום מוסמכים לבצע בדיקות רפואיות על כל המורכבות שבדבר, וזאת באמצעות מכשור ייעודי לצרכי אבחנה רפואית. "היום יש ביקוש הולך וגובר לאנשי מקצוע המומחים בטכנולוגיה רפואית", מסבירה כהן, "ו-100% מהבוגרים שלנו משתלבים בתפקידים חשובים בתעשייה". לא פעם גם תלמידים מתחילים בעבודה במקומות שונים, כאשר כהן מקבלת פניות מגופים שונים, כגון מרכזים רפואיים, עם בקשה לאשר לתלמידים בשלב הסטאז' להתקבל לעבודה.


מעוניינים בפרטים נוספים לגבי הלימודים במכללת אשקלון?

בואו ליום הפתוח בעוד יומיים. כל הפרטים כאן


 

תחום נוסף ומבוקש, הנלמד במסגרת בית הספר, הוא הנדסת תוכנה, אבטחת מידע וסייבר. בעידן בו אנו חיים, התוכנות הן חלק בסיסי בתעשיית ההיי-טק, בצד הצורך להגן הן על המערכות הממוחשבות השונות מפני אימומי סייבר. מכאן שהביקוש להנדסאי תוכנה, אבטחת מידע וסייבר ממומחים בתחומם הוא גבוה במיוחד. במסגרת המגמה לומדים התלמידים את שפות התכנות C וג'אווה, ומתנסים ביצירת יישומים שונים, משחקי מחשב, אפליקציות ומערכות מסחר אינטרנטיות. זאת, בצד לימוד מקיף ומעמיק של תחום אבטחת המידע והתגוננות מפני איומי סייבר. בסיום הלימודים ישתלבו הבוגרים בתפקידים שונים בתעשייה, כולל אנשי סיסטם, מתכנתים, בודקי תוכנה ומומחים לאבטחת מידע.

מגמת הנדסת עיצוב המדיה היא מגמה בולטת נוספת, שהבוגרים שלה משתלבים במהירות בשוק העבודה. הלימודים במגמה זו מתרכזים בתקשורת חזותית, והתלמידים לומדים את תחומי העיצוב, השיווק, הפרסום, הצילום, תוך פיתוח החשיבה היצירתית והכרות עם הפלטפורמות השונות. התלמידים לומדים את הכלים המתקדמים ביותר, כך שיוכלו להשתלב בהצלחה בכל אחד מהתחומים הרלבנטיים, החל מעיצוב אתרי מודעות, דרך עיצוב אתרים וכלה בעיצוב אפליקציות. הלימודים כוללים גם התנסות מעשית מגוונת. בין השאר, יוצרים הסטודנטים אתרי אינטרנט מעוצבים עבור עסקים קטנים מהאזור, מהלך המאפשר לתלמידים להתנסות מקצועית ממשית בצד סיוע לעסקים בקהילה. הבוגרים משתלבים במשרדי פרסום, חברות למשחקי מחשב, חברות מסחריות וסטודיו לעיצוב, וחלקם פותחים עסקים עצמאיים עוד במהלך הלימודים.

ארבע המגמות הנוספות בבית הספר הן, כאמור, הנדסאי אדריכלות נוף, הנדסאי תעשייה וניהול, הנדסאי חשמל והנדסאי אלקטרוניקה. בכל שבע המגמות נהנים הסטודנטים מלימודים מקצועיים מעמיקים המשולבים בהתנסות מעשית, במטרה שיוכלו, מיד עם תום הלימודים, להשתלב בשוק העבודה. חשוב לציין כי המדינה מעודדת לימודי הנדסאים, דבר הבא לידי ביטוי בשכר הלימוד הנוח, וכן בעובדה שהמדינה מממנת עבור חיילים משוחררים את לימודי ההנדסאות במלואם, עד חמש שנים מיום השחרור מצה"ל.

בוגרי בית הספר מקבלים תעודת הנדסאי מטעם המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית, ועל פי המדדים של המכון להכשרה טכנולוגית, מבין כ-30 מכללות המלמדות הנדסאות חשמל ואלקטרוניקה, בית הספר להנדסאות של המכללה האזורית אשקלון נמצא במקום הראשון.

הלימודים בבית הספר להנדסאים מתקיימים בשעות הבוקר ובשעות הערב, בהתאם למגמות השונות. לאור הביקוש ההולך וגובר למגמות הנדסאי אדריכלות נוף ולהנדסאי תעשייה וניהול, הוחלט בבית הספר לפתוח את האפשרות ללימודי בוקר גם במגמות אלו. הצפי הוא שכבר בשנת הלימודים הקרובה תפתח אפשרות זו עבור מי שמעדיף ללמוד בשעות הבוקר.

פעילות בית הספר מתקיימת בקמפוס אוניברסיטאי מהיפים בישראל, המשלב כיתות לימוד מרווחות, מעבדות עם הציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר, ספרייה עשירה, אודיטוריום, חדר כושר, בית כנסת וקפיטריה. תלמידי בית הספר נהנים מהיתרונות של טכנולוגיה מתקדמת ומערכת המחשוב החדשנית המשולבים בפעילות הקמפוס כמו גם מאווירה צעירה ותוססת ומיחס אישי וחם. בסיום הלימודים, הנמשכים בין שנתיים לשלוש, הם יוצאים לדרך חדשה, בה יוכלו להביא לידי ביטוי את הכישורים שלהם, את הידע והניסיון שצברו, ובכך ליהנות מקריירה מגוונת ועשירה.

מעוניינים בפרטים נוספים לגבי הלימודים במכללת אשקלון?

בואו ליום הפתוח בעוד יומיים. כל הפרטים כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר