מתן דיל וקארין ברגינסקי
מתן דיל וקארין ברגינסקי

היטל השצ"פ ברחובות: בשבוע הבא יתקיים דיון בעתירה שהגישו חברי המועצה מתן דיל וקארין ברגינסקי

ב-5.11 יתקיים בבית המשפט בלוד דיון בדבר גביית היטל השצ"פ ברחובות, בהמשך לעתירה שמובילים יו"ר האופוזיציה עו"ד מתן דיל וחברתו לסיעה עו"ד קארין ברגינסקי, שאומרים: "אנו משוכנעים שהצדק ייצא לאור". בעירייה שואלים האם בניסוח העתירה היו מעורבים גורמים שמייצגים גופים נוספים ומגיבים: "צר לעירייה כי חברי האופוזיציה בחרו לפנות בנושא זה לבית המשפט. הדבר מסכן את המשך גביית ההיטל שמביא להקמת גנים ופארקים רבים ברחבי העיר, לרווחת התושבים"

פורסם בתאריך: 29.10.19 09:16

-->

בשנה האחרונה היטל השצ"פ ברחובות עלה לכותרות, לאחר שחברי האופוזיציה עו"ד מתן דיל וחברתו לסיעה עו"ד קארין ברגינסקי חשפו כי ייתכן שעיריית רחובות אינה גובה את ההיטל כחוק, לכאורה. השניים אף הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בלוד, בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים.

בין הטענות בעתירה נטען כי העירייה גובה את ההיטל מכלל תושבי העיר למרות שבערים אחרות בארץ גובים אותו אך ורק מתושבים הגרים בסמיכות לשצ"פים החדשים שמקימה העירייה. עוד נטען כי עיריית רחובות גובה מכל התושבים את ההיטל גם בעבור שטחים וגינות ישנות שכבר נגבו עבורם היטלים שונים בעבר, בעוד הנחיות המדינה ליישום חוק העזר אוסרות זאת.

ביום שלישי בשבוע הבא (5.11) יתקיים דיון בבית המשפט בלוד, ובו יציגו דיל וברגינסקי את טענותיהם אל מול הצוות המשפטי של עיריית רחובות.

מתן דיל: "לצערי הרב ראש העירייה פעל בניגוד להצהרותיו במועצה. פניתי אליו וביקשתי ממנו לתקן את אופן מימוש חוק העזר ולגבות רק באופן מצומצם ועל פי מה שהבטיח לתושבים ולחברי המועצה. לדאבוני הוא סרב. לא נותרה לי ברירה ונאלצתי לפנות לערכאות משפטיות. אני משוכנע שהצדק ייצא לאור ובית המשפט יתמוך בבקשתי".

עו"ד מתן דיל

עו"ד מתן דיל

 

קארין ברגינסקי: "מטרת העתירה לביטול או לפחות לצמצום החיובים בהיטלי השצ"פ, נובעת מרצוננו להיאבק עבורכם, תושבי רחובות היקרים, על מה שצודק ונכון, כדי שבכספים שנגבים מכם שלא כחוק תוכלו לעשות שימוש ראוי למשפחתכם. אנו מאמינים שגביית השצ"פ כפי שהיא היום אינה חוקית ואנו תקווה שבקרוב הצדק ייצא לאור. אנו מצדנו נעשה הכל כדי שזה יקרה.

"חשוב לציין שאנחנו לא נגד היטל שצ"פ חוקי, אנחנו נגד חיוביים שנגבים בניגוד לחוק. עוד חשוב להבהיר שאנו שוקדים ימים כלילות על העתירה, שכן לא אני ולא מתן מתמחים בתחום זה, להבדיל ממשרד עורכי הדין שמייצג את העירייה, המתמחה בתחום וגובה כמובן שכר טרחה עבור עבודתו. מיותר לציין כי אנחנו עושים את הכל ללא שום שכר, על אף כי מדובר בהרבה מעבר למה שמצופה מחבר מועצה, שגם ככה מתנדב. אנחנו רק מבקשים מכם דבר אחד: תחזיקו לנו אצבעות".

עו"ד קארין ברגינסקי

עו"ד קארין ברגינסקי

 

מעיריית רחובות נמסר: "עיריית רחובות פועלת בהתאם להנחיות משרד הפנים ומשרד המשפטים, ובהתאם לפסיקות בתי המשפט אשר קבעו כי החיוביים בתשלום היטלי השצ"פ ברחובות חוקיים וסבירים. בהתאם לכך, מועצת העירייה אישרה לפני מספר חודשים את המשך גביית היטל זה, כפי שנעשה בכ-70 רשויות מקומיות נוספות ברחבי הארץ. צר לעירייה כי חברי האופוזיציה בחרו לפנות בנושא זה לבית המשפט. הדבר מסכן את המשך גביית ההיטל שמביא להקמת גנים ופארקים רבים ברחבי העיר, לרווחת התושבים.

"נשאלת השאלה האם מי שניסח לחברי האופוזיציה הנכבדים את העתירה לבית המשפט (שהם העידו לאחרונה כי אינם עוסקים בתחום משפטי זה) הוא אותו הגורם שמייצג גופים עתירי ממון, שמנסים בכל דרך להתחמק מתשלום היטל חוקי זה".

בהקשר זה ראוי לציין כי בעיריית רחובות חזרו לאורך כל התקופה בה הנושא עלה על הפרק כי "עיריית רחובות פועלת אך ורק על פי החוק, הנחיות היועצים המשפטיים ופסיקת בתי המשפט בנושא. יש להתפלא על כך שחברי המועצה פועלים באופן שיטתי לפגיעה קשה עד מאוד בהכנסות העירייה, המגיעות לכעשרות מיליוני שקלים, ובמיוחד מגופים גדולים כמו מכון ויצמן, תנובה וקופ"ח, אשר כנגד גופים אלו יש פסקי דין ברורים המחייבים אותם בתשלום מלוא היטל השצ"פ".

כבר בחודש ינואר האחרון הגיש מתן דיל הצעה לסדר בנוגע להיטלי שטחים ציבוריים פתוחים וטען כי "עיריית רחובות גבתה מס / היטל מתושבים באופן לא חוקי".

בעירייה הסבירו כי "ההיטל נגבה על פי חוק עזר עירוני שחוקק כדין ואושר על ידי משרד הפנים ומשרד המשפטים" וכי "בשנים האחרונות גם בתי המשפט אישרו שוב ושוב את חוקיות גביית היטל השצ"פ בכלל, ובעיר רחובות בפרט. בתי המשפט קבעו כי פעולות העירייה נעשות כדין, באופן סביר וראוי. עוד קבעה הפסיקה כי החוק אינו מאפשר הבחנה בין בנייה חדשה לבנייה קיימת, וכי על העירייה מוטלת החובה לחייב בעלי נכסים בתשלום ההיטל כאשר מקימים ברובע שלהם שצ"פים חדשים".

בחודש פברואר בית המשפט המחוזי דחה את בקשת עיריית רחובות להיטל שצ"פ על מועדון רחובות לספורט תרבות ונופש. השופט אחיקם סטולר פירט כי: "חיוב בהיטל שצ"פ חל על בנייה חדשה ועל תוספות בנייה בלבד, ולא על בנייה שהייתה קיימת בעיר טרם כניסתו לתוקף של חוק עזר שצ"פ 2009".

על כך הגיבו בעירייה כי "מדובר בפסק דין בודד שסותר שלושה פסקי דין של בית המשפט המחוזי. מקריאה ראשונה ברור כי הוא מכיל בתוכו קביעות משפטיות שגויות לחלוטין, בניגוד להנחיות משרד המשפטים ומשרד הפנים. זאת ועוד: פסק הדין מתבסס על הנאמר בעבר בישיבת המועצה, שההיטל אינו חל על בנייה ישנה, אך מכיוון שהשבוע התקיימה ישיבת מועצה בה הובהר על דעת רוב חברי המועצה כי ההיטל חל גם על בנייה ישנה – כל הבסיס של פסק הדין הבודד נופל. העירייה לומדת את פסק הדין וככל הנראה תערער עליו לבית המשפט העליון".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר