שטחי שצ"פ ברחובות
שטחי שצ"פ ברחובות

מתן דיל בהצעה לסדר: ביטול חיובי שצ"פ על בנייה ישנה למגורים וגביית ההיטל אך ורק על בנייה חדשה

יו"ר האופוזיציה בעיריית רחובות, עו"ד מתן דיל, הגיש הצעה לסדר בנוגע להיטלי שטחים ציבוריים פתוחים וטוען: "עיריית רחובות גבתה מס / היטל מתושבים באופן לא חוקי". העירייה בתגובה: "עיריית רחובות פועלת אך ורק על פי החוק. התשובה להצעה תינתן במסגרת ישיבה של מועצת העיר, כמקובל"

פורסם בתאריך: 22.1.19 12:10

-->

יו"ר האופוזיציה בעיריית רחובות, עו"ד מתן דיל, הגיש הצעה לסדר בנוגע להיטלי שטחים ציבוריים פתוחים וטוען: "עיריית רחובות גבתה מס / היטל מתושבים באופן לא חוקי".

בהצעתו מפרט דיל: "היטל שצ"פ (שטחים ציבוריים פתוחים) הנו מס לכל דבר ועניין שמוטל על תושבי העיר רחובות. היטל זה מחייב כל בעל דירה בסך של אלפי שקלים ולעיתים עשרות אלפי שקלים (תלוי בגודל הדירה) המיועדים לטובת פיתוח שטחים ציבוריים פתוחים (פארקים, גנים ציבוריים וכו') ללא צורך בהוכחת קשר ישיר בין השטח הציבורי לבין הדירה נשואת ההיטל. בחודשים האחרונים, במיוחד במהלך הבחירות ולאחריהן, קיבלתי עשרות פניות ממשפחות, תושבי רחובות, שהלינו על הגזרה הקשה ו"המכה שחטפו" (הציטוט במקור) מכוח המס הנ"ל. מייד לאחר הבחירות לקחתי על עצמי לבדוק את הנושא.

"גילוי נאות: גם אני הצבעתי בעד אישור חוק העזר להיטל שצ"פ. חוק זה אושר בזמן כהונתי כחבר מועצה ואושרר והוארכה תחולתו בזמן כהונתי כסגן ראש עיריית רחובות. אולם, וכאן הדיוק החשוב, מעולם לא הוסבר לנו, חברי מועצת העיר שאישרו את חוק העזר הנ"ל, כי הוא יוטל על בנייה קיימת / ישנה של מגורים (ולמעשה על כל תושבי רחובות). ההפך הוא הנכון, הוברר לנו שלא. נאמר לנו מפורשות שהמס יוטל אך ורק על בנייה חדשה. בפועל, מסתבר שעיריית רחובות גובה באופן לא חוקי מס מתושבי העיר. אנחנו אישרנו חיובים / היטל אך ורק על בנייה חדשה למגורים ואילו ראש העירייה הנחה את הגורמים המקצועיים לחייב כל תושב שמבצע מימוש כזה או אחר לדירתו, לשלם מס של אלפי שקלים, ללא שום הצדקה ובאופן לא חוקי. חשוב לציין שלא ברור לי ואין לי מידע ממתי החלה עיריית רחובות לעשות זאת ובאיזה היקף. רחובות חולקה לשישה חלקים / רבעים, וגם אדם שגר בדירתו עשרים שנה והחליט לצורך הדוגמה לקחת משכנתא, יחויב בתשלום עבור פיתוח של גינה ציבורית באזור מרוחק לגמרי. להמחיש את גודל האבסורד, אדם שמוכר דירה בקצה שכונת אושיות, מחויב על גינה שמפתחת העירייה ליד הקניון.

שטחי שצ"פ ברחובות

שטחי שצ"פ ברחובות

"כדי למנוע סערה ציבורית, הוטל המס המדובר כ'מס שקט', שאינו מחייב אמצעי גבייה מעשיים ושליחה של שומות לבעלי דירות. רק בזמן שאדם מוכר את דירתו ו/או מבקש משכנתה, הוא מגלה לפתע שהוא חייב לעירייה אלפי שקלים ואינו יכול לקבל אישור לטאבו להעברת בעלות ו/או משכנתה ללא סילוק החוב כאמור. חשוב שנבין, בפועל כל אחד מתושבי רחובות חייב לעירייה אלפי שקלים בלי שהוא מודע לכך בכלל".

בהצעתו מציע דיל להשיב את הכסף שנגבה מהתושבים באופן לא חוקי, לכאורה, על בנייה ישנה למגורים, לשוב ולדון בהיטל זה ולהוסיף בחוק העזר הגבלה: בבנייה למגורים, עיריית רחובות מחליטה לגבות היטל שצ"פ אך ורק על בנייה חדשה ועל הרחבות בנייה.

דיל מסכם: "סבורני שבמידה ולא יתקיים דיון, לא יהיה מנוס אלא ליידע את משרד הפנים על הפגמים שנפלו בהליך ובמצב דברים זה סביר להניח שמשרד הפנים יחליט לפסול את החוק בשל אי עמידה בחוקיות ההליך. מבדיקה שערכתי בפסיקה, מועצת עיר שקיבלה החלטה על בסיס מצג דברים שגוי – ההחלטה בטלה".

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עיריית רחובות פועלת אך ורק על פי החוק. התשובה להצעה תינתן במסגרת ישיבה של מועצת העיר, כמקובל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מתן דיל יא חרטטן.
    עו"ד שלא קורא את הפרטים של מה שחתם?

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר