קארין ברגינסקי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
קארין ברגינסקי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

קארין ברגינסקי: "העשייה היא בנפשי וזה מה שדוחף אותי בכל יום"

עו”ד קארין ברגינסקי עוסקת במגוון פעילויות התנדבותיות ברחובות, בעיקר בתחום החינוך. שוחחנו עמה ביום האישה הבינלאומי ושמענו ממנה על כמה מסיפורי ההצלחה בעשור האחרון

פורסם בתאריך: 16.3.18 06:08

-->

עו”ד קארין ברגינסקי, המתמחה בתחום המשפחה, ירושה, הוצאה לפועל, פשיטות רגל והסדרת חובות מזה 13 שנים, עוסקת במגוון פעילויות התנדבותיות ברחובות, בעיקר בתחום החינוך. שוחחנו עמה ביום האישה הבינלאומי ושמענו ממנה על כמה מסיפורי ההצלחה בעשור האחרון.

ברגינסקי (41), נשואה ליבגני ואם לאריאל בת 10, שלי בת 9 ואיתן בן 1.5, עלתה ארצה מברית המועצות בשנת 1990, בהיותה בת 13, והיא מתגוררת ברחובות מאז שנת 1994. עד מהרה החלה להיות פעילה בעיר, בעיקר בתחום החינוך, ומזה עשור היא עוסקת במקביל במגוון פעילויות התנדבותיות.

קארין, מתי החל החיבור לתחום החינוך?

“כשנולדה בתי הבכורה אריאל גיליתי ליקויים רבים בהתנהלות הגנים הפרטיים, שכלל לא היו מוכרים על ידי שום גוף ציבורי או עירוני. הבנתי שבעצם אין בגנים הללו השגחה קפדנית כפי שנעשה בגנים העירוניים. פניתי לא אחת לגורמים בכנסת, כי הבנתי שהכל מתחיל ונגמר שם, ובמרוצת השנים גיליתי שקיימת גם לקונה במסגרות הבלתי פורמליות שפועלות אחר הצהריים. כך למשל נודע לי שבעת פציעה של ילד, הוריו לא מקבלים דו”ח אירוע מפורט על מה שקרה. ההורה בסך הכל מקבל מידע בסיסי בעל פה על אותו מקרה. פניתי למשרד התעשייה והמסחר ולאחר פניותיי החוזרות והנשנות המשרד נתן הוראה לכל המסגרות הבלתי פורמאליות להמציא דו”ח תאונה על כל תקרית שמתרחשת עם ילד, מאחר ולכל הורה יש את מלוא הזכות לדעת מה בדיוק קרה”.

בכך לא נגמר "הרומן" שלך עם הכנסת. גם בנושא ההצללות במוסדות החינוך פנית לנציגי הציבור.

“בשנת 2013 פניתי לשרת הבריאות דאז, ד”ר יעל גרמן, והסבתי את תשומת ליבה לכך שבמוסדות חינוך רבים חסרות הצללות שמגנות על ילדינו מפני השמש. באותה פנייה הוספתי את העובדה שילדים יוצאים אל חצר גן הילדים בשעות אסורות, בניגוד להנחיות משרד הבריאות שמורות כי אין להוציא את הילדים לחצר בעונת הקיץ בין השעות 10:00 עד 16:00, אלא רק בשעות הבוקר או לאחר השעה ארבע. בעקבות פניותיי יצאה הנחיה עירונית לפיה יש לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

“כשנתקלתי במחלת הדיזנטריה וראיתי איך ילדים סובלים מזה – כולל ילדיי שחטפו את זה, פניתי למשרד הבריאות ודרשתי שיבואו ויעשו בדיקה באותם גנים בשכונת רחובות החדשה שבהם התרחשה התופעה. ביקשתי שאנשי מקצוע יגיעו לקחת דגימות, כדי שנוכל לדעת היכן הנגיף קיים ושנוכל למגר אותו. גם בעקבות פניותיי בנושא זה יצאו הנחיות מפורטות כיצד לנהוג כדי להימנע מהתרחשות המקרים”.

זה גם מה שגרם לך להוביל את נושא ההזנה בצהרונים ובבתי הספר?

“הובלתי מהפכה בכל הנוגע להזנה בגני הילדים, ואת אותו מודל העתקתי גם לבתי הספר. כיום אני מובילה את נושא ההזנה ברמה העירונית יחד עם צוות הורים מהנהגה העירונית ובשיתוף מלא עם החברה העירונית ועם רשת חוויות. זה לאו דווקא נבע מבעיות תברואתיות, אלא הנושא עלה לאחר שראיתי שיש בעיות עם ההזנה מבחינת זה שזה לא היה טעים לילדים. החלו טענות מצד ההורים, פניתי לכל הגורמים הרלבנטיים והובלנו מהפכה שבאה לידי ביטוי בבקרה קפדנית יותר. הבאנו לשינוי בתפריט, יצאנו ההורים לטעימות במפעל שבו מיוצר האוכל ומאז חל שינוי. את אותו מודל העתקתי כאמור גם לבתי הספר”.

קארין ברגינסקי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

קארין ברגינסקי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

באילו עוד נושאים שקשורים בחינוך היית מעורבת?

“ביחד עם חברי משה מנצ’ו, שהיה פעיל חברתי, והורים נוספים, פעלנו לקדם את נושא צמצום החול בגנים, לרבות פניות לכנסת ולרשות המקומית. ואכן, בלא מעט גנים צומצם החול והטיפול בו קפדני יותר. בנוסף הייתי שותפה במאבק להוזלת מחירי הקייטנות בגנים ובבתי הספר, והגענו גם שם להישגים”.

מבחינת תפקיד רשמי את משמשת כיו”ר ועד ההורים של בית הספר רמון.

“אני מכהנת בתפקיד מזה ארבע שנים ועושה כל שביכולתי כדי לסייע ולשפר בשיתוף פעולה מלא עם הנהגת ההורים, עם הנהלת בית הספר ועם הרשות העירונית. הובלנו לא מעט מהלכים, ובין היתר יזמנו ערב התרמה עבור יעלי אפרת שומרון ז”ל, שהתמודדה עם מחלה ארורה. הרמנו ערב שנערך בבית ספר, הבאנו מפעילים, נתרם מזון, היו פינות יצירה, חנויות מותגים תרמו מוצרים וכל ההכנסות היו לטובת התרופה היקרה שהיא הייתה זקוקה לה. לצערי, בחודש ינואר השנה הכניעה אותה המחלה והיא נפטרה כשהיא רק בת שמונה”.

מעבר לעיסוק בנושאי חינוך מנצלת ברגינסקי את הידע שלה כעורכת דין, עם הקמת מערך לסיוע משפטי בחינם לתושבי העיר אחת לשבוע.

ברגינסקי: “מדובר בסיוע משפטי לתושבי העיר רחובות בכל הנושאים, בלי קשר למצבם הכלכלי. אנו מעניקים סיוע במגוון תחומים, לרבות תחומי המשפחה, הירושה, הוצאה לפועל, פשיטות רגל, נזיקין, מסחרי, אזרחי, עבודה ועוד. מהפידבקים שאני מקבלת מהתושבים לעיתים, אנו ‘מצילים את המצב’ על ידי עצה נכונה, הכוונה וסיוע. זו ההזדמנות להודות לסגן ראש העיר מתן דיל, שתרם תרומה רבה כדי שהפרויקט הזה יקום, ולראש העיר רחמים מלול שאישר שהפרויקט הזה יתקיים, וכן לחבריי לארבע שנות עשייה בפרויקט: עורכי הדין עדי כהן, אלי קייקוב, מלי חסון, שמואל נזן, כפיר דור וגיא הרשקוביץ. יחד איתם אמשיך לפגוש את התושבים ואסייע להם בפניות המגוונות מדי שבוע, בימי שני בלשכת מנכ”ל העירייה, החל מהשעה 17:00”.

קארין ברגינסקי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"מצילים את המצב על ידי עצה נכונה, הכוונה וסיוע". קארין ברגינסקי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

כאישה רבת פעלים, את לבטח נהנית מתמיכתה של המשפחה.

“הרבה שואלים אותי איך אני מספיקה כל כך הרבה: גם להיות אמא, גם להיות אישה, גם עורכת דין וגם להתנדב בכל כך הרבה מקומות. אני תמיד משיבה שהעשייה היא בנפשי וזה מה שדוחף אותי בכל יום, למרות המכשולים. רק להמשיך קדימה ולעשות עוד ועוד. תמיד משהו בא על חשבון משהו אחר, ומה שחשוב זה לעשות איזון שמאפשר לשלב בין הדברים. לשמחתי אני נמצאת בסביבה ממש תומכת, ובמיוחד בעלי יבגני שמאפשר לי להספיק לעשות כל כך הרבה”.

מה תאחלי לנשים שקוראות את הכתבה, ולכלל הקוראים?

“לכל הנשים החזקות והנהדרות אני מאחלת מכל הלב בריאות, סיפוק מהחיים, אושר, הצלחה והמון אהבה. אסיים במשפט שאימצתי לעצמי, שהנותן הוא המקבל”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר