הבניין שנפגע מטיל ברחובות, צילום דוברות העירייה
הבניין שנפגע מטיל ברחובות, צילום דוברות העירייה

אינגה אברמיאן ז"ל היא ההרוגה מפגיעת הטיל בבניין ברחובות. שכנה: "היה רעש עצום"

ביום שאחרי פגיעת הטיל בבניין מגורים ברחובות, שגרמה למרבה הצער למותו של תושב, מתארת דיירת מבניין סמוך את רגעי האימה

פורסם בתאריך: 12.5.23 12:52

-->

אינגה אברמיאן ז"ל, בת ה-80, היא האישה שנהרגה מגיעת טיל בבניין ברחובות בו התגוררה. ביום שאחרי הפגיעה הישירה של הטיל בבניין ברחוב סמילנסקי ברחובות, בלב שכונת מגורים, נוקו הבניין וסביבתו, ניתלו דגלי ישראל, ותושבי הבניין שנפגע פונו כמובן עוד אתמול לבית מלון. הבניין שספג את הפגיעה נפגע ותושבי הבניין פונו, הבניין הוכרז כמסוכן והכניסה אליו נאסרה.

דגלי ישראל נתלו בכניסה לבניין שנפגע מטיל, האזור נסגר לכניסה | צפו בבניין ביום שאחרי

אדם נהרג מפגיעת טיל בדירה ברחובות, מספר אנשים נפצעו | צפו בתיעוד מהזירה

בשיחה מיוחדת עם ערים, מספרת תושבת אחד הבניינים הסמוכים על רגעי החרדה ועל הטראומה: "אי אפשר לתאר את הכאוס שנשאר לנו בזיכרון" היא אומרת. "אלו מראות שאני לא אשכח כל ימי חיי. הכרתי את השכנים מהבניין, והידיעה שאחד מהם מצא את מותו בצורה כזו נוראית ואחרים נפצעו, לא נותנת לי מנוח".

"שמענו את האזעקה, הייתי בדיוק בטלפון וזה היה נראה לי כמו משהו שלא יכול להיות בכלל, כשראיתי את ההודעות על המסך שאישרו שאכן יש מטח על רחובות. רצנו למקלט ופתאום היה רעש עצום של הדף וחשבנו שלא נשרוד את זה. כשיצאנו מהמקלט הבנו את גודל האסון, הבניין לידנו היה מנותץ לחלוטין, ראינו את הפגיעה הישירה, את כוחות ההצלה שהגיעו תוך דקות ספורות ואת כל האנשים מסביב וברחנו הביתה, פשוט לא יכולנו לראות את זה, אנשים שהכרנו שנים מובלים על אלונקות, רעשי סירנות צורמים, אלו היו מראות מאוד קשים", היא אומרת.

 

ואיך בכל זאת ממשיכים?

"תשמע, זה מאוד קשה. כל הזמן היינו בטוחים שאלינו זה לא יגיע, אבל זה הגיע לעיר, וממש אל פתח הבית שלנו, זו חוויה נוראית שספק אם אני ושאר התושבים בעיר נצליח לשים מאחור. הבניין ההרוס שניבט אלינו עכשיו מהחלון מזכיר שלא לעולם חוסן. זה היה מדהים לראות את ההירתמות של כולנו כעם לעזור זה לזה וזו באמת החוזקה שלנו. אני מקווה שכולנו נצא מהמצב הזה כמה שיותר מהר ואני רוצה לאחל בשם כל תושבי רחובות החלמה מהירה לפצועים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר