הבניין ברחובות שנפגע מטיל, צילום דוברות העירייה
הבניין ברחובות שנפגע מטיל, צילום דוברות העירייה

דגלי ישראל נתלו בכניסה לבניין שנפגע מטיל, האזור נסגר לכניסה | צפו בבניין ביום שאחרי

כבר אתמול בערב הוחלט על ביטול הלימודים היום ופעילויות נוספות. פורסמו הנחיות של השרות הפסיכולוגי חינוכי בנוגע לשיח עם ילדים בעקבות האירוע הקשה

פורסם בתאריך: 12.5.23 11:09

-->

ביום שאחרי פגיעת הטיל בבניין מגורים ברחובות ומותה הכואב של תושבת העיר, לא מתקיימים לימודים בעיר ובוטלו אירועים רבים. בתום הערכת מצב שהתקיימה אתמול בערב, לאחר שטיל פגע בבית ברחובות ואדם אחד נהרג ו-13 נפצעו, הוחלט כי היום לא יתקיימו לימודים בעיר. חלק ממוסדות החינוך יקיימו לימודים בצורה מקוונת. עוד הוחלט כי האירועים העירוניים היום מבוטלים. כמו כן לא מתקיימת פעילות במעונות החברה העירונית ורשת חוויות

בעירייה ציינו כי הצוותים העירוניים פועלים על מנת להעניק מענה לכל צורך לנפגעים ובני משפחותיהם וכלל דיירים הבניין. כוחות הביטחון וההצלה פועלים במקום בשיתוף הכוחות העירוניים. ראש העירייה, רחמים מלול, אמר אתמול בערב בזירת האירוע: "הכוחות העירוניים פועלים על מנת לפנות את מקום הפגיעה. אנו עוטפים את הנפגעים ובני משפחותיהם, ודואגים למענה דיור לדיירי הבניין. על מנת לשמור על ביטחון התלמידים, החלטנו כי מערכת החינוך לא תיפתח מחר, ותתקיים למידה מקוונת. תושבים יקרים, אנחנו חזקים ונמשיך להיות חזקים. למען ביטחונכם אנא הקפידו לשמור על ההנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף. אנחנו עומדים לרשותכם 24/7 באמצעות המוקד העירוני".

כמו כן הודיעה העירייה על פתיחת קו חם לתמיכה רגשית להורים וילדים. בהודעה נמסר: "בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני ופגיעה ישירה בבניין בעיר, השירות הפסיכולוגי חינוכי של מינהל החינוך בעיריית רחובות פותח הערב, חמישי, (11.5), קו חם לתמיכה רגשית בילדים והורים. הקו יהיה פתוח וייתן מענה רגשי להורים וילדים היום, חמישי (11.5) עד חצות ומחר, שישי (12.5) בין השעות 08:00-16:00. הפסיכולוגים והפסיכולוגיות שלנו זמינים למענכם לייעוץ בקו החם בטל' 08-939-2106.

הבוקר פורסמו הנחיות של השרות הפסיכולוגי חינוכי כיצד לחזק את החוסן של הילדים אחרי הנפילה אמש. "הורים יקרים, בתקופה מתוחה זו ילדינו נושאים עיניהם אלינו ואל דרך ההתמודדות אותה אנו מתווים. חשוב לתווך לילדים את האירועים בשפה פשוטה וברורה- בהתאם לגיל הילד ולמידע אליו נחשף. עדכוני חדשות בהגבלה: הגבילו את זמן צפיית הילדים באמצעי התקשורת ובמהדורות החדשות. החזרה על הדברים והתמונות מגבירה את תחושות החרדה ומשדרת תחושת איום. העבירו לילדים מסרים של הגנה, ביטחון ותקווה. למידע המלא באתר העירייה היכנסו כאן.

כמו כן, עיריית רחובות ניקתה ופינתה גם את שטח הבניין שספג פגיעה אתמול. עם סיום הבדיקות והפעולות שביצע במקום פיקוד העורף, כוחות העירייה נכנסו למקום הבוקר ופינו את כל שאריות ההדף מחצר הבניין וניקו אותו, לאיר שאמש ניקו את הרחוב ואת כל האזור. הרחוב שבו הבניין שנפגע וכל האיזור כבר פונו משאריות ההדף, ונוקו מאבנים ומאבק על ידי אגף חזות העיר. דגלי ישראל נתלו בכניסה לבניין. אזור הבניין נסגר הרמטית לכניסה ובמקום הוצבה שמירה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר