צילום: Robert Kneschke / shutterstock.com

המאבק בקורונה: העירייה קוראת לשמור על ההנחיות במקרה של מבודד בבית

על מנת לקטוע שרשראות הדבקה ולהוריד את נתוני התחלואה, מפרטת העירייה עבור התושבים את ההנחיות כיצד להתנהל במקרה של מבודד בבית

פורסם בתאריך: 29.12.20 10:02

-->

בעוד שנתוני התחלואה נמצאים במגמת עלייה, מפרסמת עיריית רחובות הנחיות לציבור ומפרטת כיצד להתנהל במקרה של מבודד בבית, בין אם מדובר במבוגר או באחד הילדים. זאת בכדי למנוע הדבקה של יתר דיירי הבית ולקטוע שרשראות הדבקה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


נכון להיום (שלישי), ישנם קרוב ל-286 חולי ברחובות, מהם כ-84 חולים במערכת החינוך העירונית. מספר המבודדים בכל העיר עומד על 1,550. בעת הזו מפרסמת עיריית רחובות הנחיות לציבור להתנהלות עם מבודד בבית. ההנחיות נכתבו תוך התייעצות עם יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, פרופ' חגי לוין ועם המפקחת הארצית בבריאות הציבור, ליאורה ולינסקי. שניהם חברי קבינט הקורונה העירוני.

ראש העיר, רחמים מלול: "חיוני לקטוע את שרשרת ההדבקה בעיר, על מנת שנוכל להתרחק מהצבע הכתום ולחזור לצבע הירוק . לכן חשוב להקפיד על הנחיות הבידוד. אני קורא לתושבים לשמור על הכללים וההנחיות, ולהירתם למאמץ הכולל למניעת התחלואה בנגיף הקורונה בעיר".

אילו הם הכללים לשמירה על הבידוד בקרב בני הבית, ומניעת התחלואה בתוך המשפחה:

ראשית, אין לשלוח ילדים שאינם מרגישים טוב למוסד החינוכי, שכן הם עלולים להדביק ילדים נוספים עוד בטרם התגלה הנגיף. באותה מידה אין להגיע לעבודה או לצאת למרחב הציבורי במקרה של מחלה, על מנת שלא להדביק אחרים.

יש להקפיד עוד יותר על כללי ההפרדה, כאשר מדובר בחולה מאומת חיוני. קופות החולים מבצעות מעקב אחרי אנשים אלה לבחינת מצבם הרפואי.

לצד ההקפדה על ההנחיות והשמירה על הבריאות הפיזית של המבודד ובני ביתו, חשוב לתת מענה לצרכים הרגשיים של המבודד, בפרט אם מדובר בילד קטן, ולקיים קשר רציף בהתאם להנחיות.

כאשר אחד מבני המשפחה מגלה תסמינים או נמצא בבידוד, עליו להיות מופרד לחלוטין מיתר בני המשפחה כדי למנוע הדבקה.

על המבודד להימנע משהות באותו חלל שבו שוהים יתר בני הבית. גם לא במרחק ועם מסכות.

אם המבודד השתמש בחלל המשותף כשיתר בני הבית לא נמצאים- חיוני שהוא ישמור על היגיינה- לשטוף ידיים לעיתים קרובות ולנגב משטחים לאחר השימוש בהם.

יש להשאיר חלון פתוח בחדר המבודד ככל שניתן.

אין לקיים ארוחה משותפת או תפילה עם בני הבית המבודדים.

יש לעשות הפרדה מוחלטת בשימוש בשירותים ומקלחות. במידה ולא ניתן לבצע הפרדה זו, יש לנקות היטב את כל המשטחים לאחר השימוש של המבודד.

יש להפריד את כביסת המבודד מהכביסות של יתר בני הבית. מומלץ לשמור בשקית ניילון את הכביסה של המבודד ולכבסה בנפרד בתום הבידוד.

שהות המבודד ברחבי הבית אפשרית רק במידה שאר בני הבית לא נמצאים, ותוך שמירה מירבית על היגיינה- יש לשטוף ידיים לעיתים קרובות ולנגב משטחים משותפים לאחר השימוש.

כאשר מדובר בהורה או מטפל שנכנס לבידוד עם המבודד: יש לבחור מטפל קבוע לכל תקופת הבידוד, ללא החלפתו, יש לשמור על ריחוק בזמן הטיפול ככל הניתן, ולעטות מסכה בעת הטיפול, יש לשטוף ידיים לעיתים קרובות. כמו כן, במידה והמבודד נמצא מאומת במהלך הבידוד, על המטפל להיות בבידוד 14 יום מיום החלמת המטופל או 10 ימים בהתקבל שתי תוצאות בדיקה חיוביות.

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר