קניון עופר רחובות. צילום: שי ווליץ

גורם בהנהלת קניון רחובות: "לא בטוח שכל החנויות ישובו לפעול"

קבוצת "קניוני עופר" הגישו לקבינט הקורונה מתווה לפתיחת הקניונים מטעמם. אולם בהנהלת קניון רחובות, חוששים שרבים מבעלי החנויות לא יצליחו לשוב לפעילות בתום ההגבלות

פורסם בתאריך: 20.11.20 12:52

-->

משבר הקורונה ממשיך להכביד על בעלי העסקים הקטנים בעיר, כאשר רבים אף נאלצים לסגור את העסק בשל החובות המצטברים. "אם לא יהיה שינוי והקניונים לא יפתחו, אנחנו נאלץ לסגור את החנות ולפטר את כל העובדים", מספר אחד מבעלי החנויות בקניון רחובות, שכבר שלושה חודשים לא פתח את החנות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"אנחנו לא מכניסים אף לא שקל לקופה. אמנם בהחלטה אסטרטגית של הרשת לא גובים מאיתנו דמי שכירות והניהול מתוך הבנה שאין ממי לגבות, אבל זה לא משנה את העובדה שאין לנו איך להתגלגל עם תזרים הכספים", הוא אומר בכאב רב.

אתה מאמין שתחזור לפעילות בסוף הסגר?

"מוקדם מידי לומר. אנחנו ספגנו מכה כלכלית אדירה, פספסנו את החגים שהיו אמוריות להיות תקופת המכירה הכי טובה שלנו. הגל הזה ממשיך והכל סגור. העובדים שלי יצאו לחל"ת ואת חלקם נאלצתי לפטר. אני לא יודע אפילו אם לי תהיה משכורת למשוך כשנחזור. אין ספק שאצטרך לעשות חישוב מסלול מחדש כשכל זה יסתיים".

קניון רחובות, מקבוצת "קניוני עופר", נחשב לאחד הקניונים המובילים והמצליחים ברשת אשר מונה עשרות חנויות ומשתרע על שטח של מאות מטרים. הוא בן שתי קומות ומאכלס רשתות אופנה, מוצרי צריכה ומזון ומתחם מזון.

ברשת "קניוני עופר" החליטו למנות מטעמם את פרופ' חיים ביטרמן, המנהל המדעי של המכון הלאומי לחקר מדיניות בריאות. זאת על מנת שיכין מתווה לפתיחת הקניונים מטעמם, שהוגש לקבינט הקורונה בנסיון אחרון להציל את הקניונים והעסקים מקריסה.

פרופ' ביטרמן ממליץ בין השאר, כי הקניונים יאמצו מערכות QR Code אשר יסייעו בזיהוי המבקרים ויאפשרו קטיעה מהירה של שרשראות הדבקה, תחלופת אוויר בתדירות גבוהה בחלל הקניון, סיירת קורונה, הגבלת מספר מבקרים ועוד.

גורם בקניון רחובות שביקש להישאר בעילום שם, סיפר ל"ערים" כי "מצב העסקים בקניון קשה מאוד. אנחנו מנסים לעשות מה שאפשר כדי להילחם איתם ולצידם. לא בטוח שכל החנויות בכלל יחזרו. הסגר השני באמת גרם לקריסה כלכלית ואובדן מטורף של הכנסות. אנחנו כל הזמן שומעים על עוד ועוד חנויות פרטיות או רשתות שמדברים איתנו על המצב הקשה בו הן שרויות וזה קורע את הלב".

מה אתה חושב על התנהלות מקבלי ההחלטות?

"יש המון אי ודאות וחוסר צדק בהחלטות של הקבינט. ביום אחד מחליטים ככה וביום אחר יש החלטה אחרת שסותרת את ההחלטה הקודמת, ככה שאף אחד לא באמת יודע. אנחנו עומדים מול שוקת שבורה של סוחרים שנמצאים בלי תשובות וזה לא יוכל להימשך לאורך זמן".

מה אתם מתכוונים לעשות?

"בנתיים, אנחנו יושבים בשקט ומחכים, הורדנו את השכירות ואת דמי הניהול לסוחרים, פנינו לפרוייקטור מטעמנו והגשנו את ההמלצות שלו לקבינט ואנחנו ממתינים לבשורות טובות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר