פטיש בית משפט
צילום אילוסטרציה

תביעה: חולת סרטן סופני טופלה במשחה

אלמנה של האישה, שנפטרה בגיל 66, טוען כי במשך תשעה חודשים הרופאים לא אבחנו את סוג הסרטן שגרם למותה

פורסם בתאריך: 26.10.20 12:47

-->
אלמן מרחובות הגיש תביעה נגד קופת חולים בטענה שאשתו נפטרה מסרטן כתוצאה מרשלנות רפואית. בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד דורית פילו, נטען כי בזמן שהמנוחה, בת 66 במותה, סבלה מסרטן העור היא אובחנה כמי שסובלת מיבלת שטופלה במשחה וחנקן. גם לאחר חמישה חודשים, כך נטען בכתב התביעה, לאחר שאישה חזרה לרופאה נרשמה לה משחה אנטיביוטית בזמן שהתמודדה עם סרטן.
עוד עולה מכתב התביעה: כשבוע לאחר מכן האישה לא חשה כל הטבה, והיא שבה אל הרופאה שציינה כי מדובר בנגע עורי לא ממאיר וטיפלה בו עם חנקן נוזלי. כשבוע לאחר מכן, כשהנגע החל לדמם, חזרה המנוחה שוב אל רופאת העור שהפנתה אותה לכירורג פלסטי. וגם הוא, פעם אחר פעם, לאורך שלושה ביקורים נוספים של האישה, אבחן את הנגע שבכף רגלה כשפיר.

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


לדברי עוה"ד פילו, פעולותיהם של שני רופאי מקופת החולים מהווים חריגה מהפרקטיקה הנהוגה ברפואה ורשלנות רפואית, מפני שלנוכח נגע עורי שלא מתרפא לאורך תקופה ארוכה, הן הכירורג והן רופאת העור היו אמורים לשלוח את האישה לביופסיה דחופה ומתבקשת ולזמן אותה לביקורת עפ"י הצורך.
כשבועיים לאחר ביקורה השלישי אצל הכירורג, פנתה המנוחה לכירורג פלסטי נוסף, ורק בביקורה זה הופנתה האישה להסרה של הנגע. כחודש וחצי לאחר מכן בוצעה לה ביופסיה, ורק אז התברר כי היא סובלת ממלנומה עורית ממאירה ומתקדמת. לדאבונה של המנוחה, אבחון זה ניתן באיחור של למעלה מתשעה חודשים מאז הגיעה לראשונה לרופאת העור לאבחון.
האישה הופנתה לביצוע ניתוח כריתה בדחיפות, אך נאמר לה כי המלנומה כבר חדרה לשכבה התת עורית. כשנה לאחר מכן התברר כי הסרטן שלח גרורות לכבד ולאיברים פנימיים נוספים, וחרף מספר ניתוחים וטיפול ניסיוני אליו נרשמה – לא הצליחה האישה להתגבר על מחלתה והיא נפטרה בדמי ימיה.
אל התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ' יעקב שכטר, אונקולוג בבית החולים שיבא תל השומר ומנהל מכון אלה למלנומה, שם הוא קבע כי אבחון מוקדם של מלנומה הוא בגדר דרישה ריאלית ומעשית, שכן מלנומה עורית ניתנת לצפייה בעין. לדבריו, ככל שהמלנומה מאובחנת בשלב מוקדם יותר, כשהיא דקה יותר, סיכויי ההישרדות לאחר טיפול כירורגי מתאים גבוהים יותר.
לדבריו, בהתפתחות מלנומה בעור קיימים שני שלבים: מלנומה בלתי חודרנית, שהטיפול בה הוא כירורגי בלבד ללא כל סיכון להישנות המחלה, ומלנומה חודרנית, החודרת את שכבת העור החיצונית ומצריכה כריתה.
פרופ' שכטר קבע כי רופאי הקופה למעשה איחרו בתשעה חודשים את אבחון המלנומה בשל אי ביצוע בדיקות פשוטות ומתבקשות. הרופאים לא עשו שימוש בדרמוסקופ – מכשיר אופטי המשמש כלי עזר חשוב לאבחון מלנומה.
עוד קבע פרופ' שכטר כי גם אבחנת הכירורג הייתה שגויה, עת קבע כי מדובר בגידול עורי שפיר, ובהמשך – בנקודת חן שפירה. "למרות מהלך המחלה של נגע עורי שלא מתרפא לא שלח הכירורג את המנוחה לביופסיה דחופה, או הזמין אותה לביקורת על פי צורך", כך דברי המומחה. "הייתה זו טעות טרגית וקריטית מערכתית בהתייחסות לנגע העורי הממאיר והמלנומה לא קיבלה את ההתייחסות הטיפולית הנכונה והמקובלת לנגע עורי מתקדם ולא מתרפא".
לדברי פרופ' שכטר אלמלא הרשלנות באבחון המחלה, המנוחה לא הייתה צריכה לעבור את ההליכים הרפואיים הקשים אשר עברה, וסיכויי ההבראה שלמה היו מצוינים.  לדבריו, "ביצוע פרוצדורה פשוטה ומקובלת של ביופסיה סמוך לתאריך התלונה היה מגלה את המלנומה בשלב הרבה יותר מוקדם, שבו המלנומה דקה יותר וללא גרורות בבלוטת הלימפה ועם סיכויים מצוינים להבראה שלמה לאחר הניתוח".
"ממצב של הבראה מלאה ושלמה, אילו אובחנה בזמן, התקצרו חייה של המנוחה בכ-20 שנים", טוענת עו"ד פילו בתביעה לפיצויים אותה הגישה בגין רשלנות רפואית נגד הקופה בשם עזבון המנוחה ובשם בעלה האלמן. התביעה כוללת דרישה לפיצויים בגובה המקסימלי הנתון לסמכותו של בית המשפט בגובה של 2.5 מיליון שקלים ונידונה בימים אלה בבית משפט השלום ברמלה.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר