המכללה האקדמית לחינוך גורדון (צילום: matter)
המכללה האקדמית לחינוך גורדון (צילום: matter)

האקדמית גורדון קיבלה הכרה בינלאומית לתוכנית החדשה ל"ניתוח התנהגות יישומי פרימיום ABA"

האקדמית גורדון משיקה בימים אלו תוכנית חדשה לניתוח התנהגות יישומי, בעלת הכרה בינלאומית וכן קורסים משלימים ללא עלות נוספת

פורסם בתאריך: 5.8.23 15:44

-->

תוכנית הלימודים החדשה במכללת גורדון מוכרת בורד אמריקאי, מוכרת ומוסמכת על יד האיגוד הבינלאומי למנתחי התנהגות בעולם וכן מוכרת על ידי משרד החינוך. המטרה היא להכשיר נשות ואנשי מקצוע מקצועיים לאחד המקצועות המבוקשים והמרתקים – מנתחי התנהגות. בשל העובדה שמדובר במקצוע שיש בו עיסוק בבני אדם ובהתנהגויותיו, התוכנית לא תעסוק רק בתחום הליבה. מתוך הבנה שלאדם מחשבות, רגשות, חוויות, התנסויות בגיל מוקדם יותר ואפילו התנסויות בגילים מאוחרים יותר, ייהנו הלומדים מקורסי לוויין משלימים: גישור ופתרון סכסוכים, שפת גוף, מיינדפולנס, פסיכולוגיה חיובית, NLP ו-CBT.

ד"ר גבריאל כהן, ראש התוכנית: "אני מזמין אתכם להירשם לחוויה אחרת, מסע אל תוך העולם ההתנהגותי של האדם ולעבר הנחיה לשיפור באיכות החיים של מתנהגות ואלו בסביבתן".

מהו ניתוח התנהגות יישומי?

"ניתוח התנהגות יישומי מוגדר כאסכולה התנהגותית, אשר שמה לה למטרה להעשיר את איכות החיים של המתנהגים בסביבתם, לצד האנשים הקרובים אליהם, בעלי משמעות בחייהם. מנתחי ההתנהגות יגדירו אילו התנהגויות יש להקנות ולהגביר אל מול התנהגויות בלתי מותאמות (בלתי ראויות) שיש להחליש באמצעות הגברה של התנהגויות חלופיות".

ד"ר גבריאל כהן, ראש התוכנית (צילום: יח"צ גורדון)

ד"ר גבריאל כהן, ראש התוכנית (צילום: יח"צ גורדון)

הפרדיגמה הבסיסית היא שהתנהגות משפיעה על הסביבה ומושפעת ממנה. קיימת מערכת יחסי-גומלין בין התנהגות המתנהג לסביבה בה ההתנהגות מוצגת. מערכת יחסי-גומלין של משפיע-מושפע. כך למשל, בני זוג שחווים קשיים ומריבות, למרות הנטייה של לפחות אחד מבני הזוג להאשים את השנייה, לשניהם תרומה למריבה (התרומה יכולה להיות במשקלים שונים אך תמיד התרומה, במהותה, הדדית). כך גם בין מעביד לעובד, בין מנהל מכירות לסוכני מכירות ואפילו בין מנהלת משאבי אנוש לסגנית שלה. בכל אינטראקציה בין שני אנשים תתקיים מערכת יחסי גומלין של משפיע ומושפע. זהו הבסיס לכל הנחיה התנהגותית שתכליתה כאמור לעיל, להביא לשיפור באיכות החיים של המתנהגים ואלו בסביבתם למשל, של סגנ/ית משאבי אנוש והמנהל/ת שלה, בין מנהל/ת המכירות לסוכן/ת המכירות או בין בני זוג בייחוד כאשר מי מבני הזוג נופל ל"מלכודת התיוג" (למשל, חילופי האשמות 'הוא פסיכופת', 'היא חולת נפש').

 

 

תנו לייק לדף הפייסבוק שלנו

לתובנה הבסיסית לעיל חשיבות עקרונית לכל הנחיה התנהגותית. לכן, התוכנית בגורדון מדויקת ומשלבת בין בסיסי ידע מהותיים לאנשי ונשות מקצוע מקצועיים, מוסריים ואתיים. בתוכנית הושקעו משאבים רבים מתוך מטרה להביא את הלומד להבנה של ידע בסיסי, עליו מניחים 'בלוקי' ידע נוספים באופן נכון וכזה שיביא לתוצרים איכותיים בהמשך שילובם של מנתחות ומנתחי התנהגות בסביבות שונות.

סגל המרצים בתוכנית מקצועי בתחומו ומגיע מעולמי תוכן שונים. ניתן להתרשם מחברי הסגל, השכלתם וניסיונם באתר התוכנית.


אנו מזמינים אתכם להצטרף. לפרטים: 5033*

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר