פותחים-סוגרים-פותחים: מנכ"ל החברה העירונית על ההתמודדות בימי הקורונה

איציק עובדיה, מנכ"ל החברה העירונית שסוגר כמעט שנתיים בתפקיד, מדבר בראיון ל"ערים" על ההתמודדות המורכבת בצל המגפה, ההתנהלות לצד החלטות ממשלה שלא מפסיקות להשתנות ועתיד בימת הנוער

פורסם בתאריך: 24.7.20 09:51

-->

"תקופת הקורונה הייתה ועודנה מאתגרת מאוד, אין ספק שמדובר בדינמיקה לא פשוטה לתפעול. אנחנו נדרשים לתת מענה שהוא כמעט מיידי, לסגירת כיתות ופתיחה מחדש", מספר איציק עובדיה, מנכ"ל החברה העירונית ברחובות.

"לשמחתי, פיתחנו מנגנון יעיל במחלקת הצהרונים כדי שנוכל לתת מענה תוך כדי תנועה ונוכל להגיב להתפתחויות ולא להיקלע לעיכוב בקיום ההוראות", הוא מוסיף, "ברגע ששמענו על סגירת בתי הספר, יצאו הודעות לספקים, לעובדים ולהורים. זה עניין מורכב, אין ספק. היום אנחנו מורגלים לכך, דינמיקה שלמדנו להתמודד איתה בעקבות המצב".

בכל זאת, הייתה תחושה שאין מתווה ברור, איך התמודדתם?

"בקושי רב. יותר מאשר התחושה שאין מתווה, כל המתווים הגיעו ממש בדקות האחרונות, כולל שינויים בלוח זמנים. זמן התגובה נדרש להיות מהיר וקצר עד לא הגיוני. למרות זאת, עמדנו בזה יפה וזה אך ורק בזכות הצוותים שעבדו בשעות מטורפות ומתוך תודעת שליחות. הרי ידוע שהיעדר תכנון מראש מוביל לתגובה מאוחרת ופוגע בצרכנים הסופיים, שמבחינתנו הם ההורים והילדים. לשמחתי, עשינו הערכות מצב ולא חיכינו לשנייה האחרונה מה שאפשר לנו לשלוט במצב ככל שניתן".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


ועם זאת עלו לא מעט ביקורות על כך שהורים רואים בגנים ובצהרונים בייביסיטר, איך הגבתם כאשר נשות הצוות פחדו להגיע לגנים?

"לשמחתי לחברה העירונית הגיעו רשמים אחרים מהפעילויות שלנו, קיבלתי רשמים של שביעות רצון מהצוותים החינוכיים בכל הפרויקטים שאנחנו מובילים, גם מצד ההורים וגם מצד הילדים עצמם מצורת ההתנהלות בצהרונים. גם בעניין הזה, היערכות מוקדמת היא המפתח".

"לשמחתי, גם לא נתקלנו במהלך התקופה בתופעה שנשות צוות לא רצו להגיע לבית הספר. הצוותים שלנו מסורים ומבינים את האחריות המוטלת עליהם. אנחנו מצליחים לייצר גם שיתוף פעולה מצוין עם הנהגת ההורים העירונית, ובעניין הזה אנחנו מיישמים הלכה למעשה את מדיניות ראש העיר, רחמים מלול, בנושא החינוך הבלתי פורמלי. באופן כללי, בימים טרופים אלה על כולנו להעריך את מקום עבודתנו והשכר אותו אנחנו מקבלים. השכר בחברה העירונית ראוי ואני לא רואה סיבה שצריך להעמיס עוד יותר על המשק בתקופה בה מאות אלפים אנשים יצאו אל מחוץ למעגל העבודה".

אתם אחראים גם על בני הנוער בעיר. איך אתם מרימים את המורל של בני הנוער בימים אלה? איך גורמים להם להיות חזקים ושמחים יותר בימי קורונה?

"פועלים בשיתוף, חשיבה משותפת של כמה מחלקות בחברה העירונית שהנושא הזה נוגע אליהן, לרבות מחלקת הנוער, הרשות למניעת אלימות, פלטפורמה שזה מחלקת הצעירים שלנו, עושים חשיבה משותפת, על איזה פעולות במסגרת המגבלות האפשרויות עדיין אפשר לבצע. בכל מה שקשור לפעילויות רלוונטיות וספציפיות לבני נוער".

"לשמחתי, יש מספר לא קטן של פעולות כאלו שאנחנו עושים ומבצעים, לרבות פעילות במסגרת הזום או במסגרת האתר של החברה או הפייסבוק. לצערי, אין לנו פתרון לעובדה שאי אפשר לקיים התכנסויות של עשרות אנשים, הייתה לנו תוכנית רחבה יותר של פעילות אבל ביצענו את התאמות הנדרשות לתקופת הקורונה. אז אנחנו ברוח התקופה בעיקר עם פעילות ברשת, בקשר עם בני הנוער גם בשטח. יש תוכנית שמתבצעת של החבר'ה מהרשות הלאומית ומהרשות שלנו למניעת אלימות ביחד עם מחלקת הנוער. המדריכים והרכזים נמצאים בשטח קרוב לבני הנוער".

בימת הנוער העירונית, שגם היא בתחום האחריות של החברה העירונית, הוא מוסד שקיים כבר מעל ל-47 שנים. מוסד שהוציא תחת ידו עשרות שחקנים שמשחקים בתיאטרות הגדולים והיא למעשה ליבת התרבות של העיר בניהולו של אילן גרזי. השנה, לראשונה מאז הקמתו, גם שם נאלצו להתמודד עם המציאות החדשה; בלי קהל, בלי הצגות שרצות ובלי התקהלויות.

הקורונה תישאר פה כנראה, איך זה לדעתך ישפיע על מוסד כמו בימת הנוער? מה יהיה הפתרון שלכם לשנה הבאה?

"קודם כל אנחנו כבר בהיערכות, מעלים כל מיני פתרונות לרבות חלוקה לקבוצות קטנות יותר לכל מדריך, שיטת הקפסולות. בימת הנוער היא אחד המרכזים החשובים בחברה העירונית, ואין לי ספק, כמו שאנו רואים עכשיו ברישום או בנוכחות שהייתה עד לא מזמן, שהמקום הזה מספיק חזק ויציב לעבור גם את הקורונה".

ובכל זאת איך אתה רואה את בימת הנוער בהמשך? מה לדעתך התוכנית האידיאלית שיכולה להמשיך את המקום הזה?

"כל עולם הבמה נמצא בחוסר ודאות, לצד התוכניות וההיערכות לשנה הבאה נצטרך להיות דרוכים וקשובים ולהבין את המשמעויות. החוויה הלימודית לא תיפגע. מה שכן ייפגע לצערי היא החוויה של בני הנוער להופיע מול קהל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר