מתו דיל וקארין ברגינסקי לפני הדיון בבית המשפט
מתן דיל וקארין ברגינסקי לפני הדיון בבית המשפט

סאגת היטלי השצ"פ נמשכת: הוגשה עתירה לבית המשפט העליון

שני חברי המועצה שנלחמים בעירייה בנושא, ביקשו שלא לשלם דמי הערבות עם הגשת הערעור. בית המשפט הורה להם להפקיד 15 אלף במקום 36 אלף שקלים בתוך שבועיים

פורסם בתאריך: 18.6.20 11:33

-->

נמשכת סאגת היטלי השצ"פ (היטל עבור שטחים ציבוריים פתוחים). לאחר שבית המשפט פסק בנושא וקיבל בחלקה את עתירת של חברי מועצת העיר עו"ד מתן דיל וקארין ברגינסקי, הגישו השניים ערעור.

לפני יותר מחודש פסק בית המשפט המחוזי, כי השימוש שעשתה העירייה בכספי התושבים היה בניגוד לחוק. השופט צבי דותן, ציין בהכרעתו כי "מעשיר את קופת העיריה שלא כדין, מהווה למעשה גביית מס במסווה של היטל שצ"פ".

כמו כן, הורה בית המשפט לעירייה לפתוח חשבון בנק נפרד שאליו יוזרמו הכספים, על מנת להדק את הפיקוח. בנוסף, אישר בית המשפט להמשיך לגבות את ההיטל, לאחר שהעירייה הצהירה והתחייבה בפני בית המשפט שלא מתבצעת גבייה בכפל ובדיעבד. העירייה הודיעה כי גובה כספים אך ורק מתושבים שטרם שילמו עבור הפארקים בעיר.

מגישי העתירה, חברי מועצת העיר מתן דיל וקארין ברגינסקי, לא היו מרוצים מהכרעת בית המשפט, ואתמול (רביעי) הגישו ערעור לבית המשפט העליון. לטענת השניים בניגוד להצהרת העירייה, לפיה אינה גובה כפל תשלומים ובדיעבד – אינה נכונה. בנוסף טוענים השניים, כי בית המשפט קבע שהעירייה השתמשה בכספים באופן לא חוקי, ולכן עליה להפקיד את הכספים בחשבון בנק ייעודי, אך לא התייחס לכספים שהעירייה כבר גבתה מהתושבים.

גיל וברגינסקי אף ביקשו מבית המשפט העליון שלא לשלם דמי הערבות כמקובל בחוק, עם הגשת העתירה. אולם בית המשפט קבע כי במידה שלא יופקדו 15 אלף שקל במקום 36 אלף שקל תוך שבועיים – העתירה תידחה.

עו"ד מתן דיל, המשמש יו"ר האופוזיציה, מסר: "לקחתי על עצמי את האחריות לניהול המאבק הציבורי של תושבי רחובות לצמצום הפגיעה של היטל השצ"פ ולכן, למרות ועל אף המשמעויות הכספיות של ערעור לעליון, לא אעצור באמצע הדרך ואשלים את המלאכה למען התושבים".

חברת מועצת העיר עו"ד קארין ברגינסקי, הוסיפה: "כך אני רואה  את תפקידי כחברת מועצה וכך אני רואה את שליחותי הציבורית. מזה שנה וחצי, עו"ד מתן דיל ואנוכי נאבקים בבית המשפט על מנת להשיג צדק עבור תושבי העיר בנוגע להיטלי שצ"פ. לנוכח העובדה, כי עתירתנו התקבלה חלקית, החלטנו למרות כל הקשיים בדרך, להגיש ערעור לבית המשפט העליון על פסק הדין בסוגיות משמעותיות שבהן לדעתנו שגה בית המשפט המחוזי כשנתן את פסק הדין".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר