בית המשפט: "העירייה גובה היטלים כחוק"; העותרים מתעקשים: "ניצחנו"

אחרי שנה של דיונים הכריע בית המשפט בנושא ההיטלים שנגבים מהתושבים, עבור שטחים ציבוריים פתוחים

פורסם בתאריך: 3.5.20 14:52

-->

בית משפט המשפט המחוזי בלוד כי ההיטלים שגובה העירייה עבור השצ"פ (שטח ציבורי פתוח) נעשים כחוק. מנגד, חברי המועצה שהגישו חברי המועצה מתן דיל וקארין  ברגינסקי שהגישו את העתירה טוענים לניצחון, משום שבית המשפט מצא דופי בהתנהלות העירייה בנוגע לגביית ההיטלים.

הבוקר (ראשון) הגיעה לסיומו המאבק המשפטי סביב היטלי השצ"פ שגובה עיריית רחובות. את העתירה הגישו חברי המועצה, עורכי הדין מתן דיל וקארין  ברגינסקי, לפני יותר משנה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


במסגרת העתירה נטען כי העירייה גובה את ההיטל מכלל תושבי העיר למרות שבערים אחרות בארץ גובים אותו אך ורק מתושבים הגרים בסמיכות לשצ"פים החדשים שבאחריות העירייה. עוד נטען כי עיריית רחובות גובה מכל התושבים את ההיטל גם בעבור שטחים וגינות ישנות שכבר נגבו עבורם היטלים שונים בעבר.

בפסק דין שהעניק שופט בית המשפט המחוזי בלוד, צבי דותן, הוא קובע כי: "גביית היטל שצ"פ ברחובות נעשית כדין, ואין כל פסול ופגם בתחשיבי העירייה ובתעריפי חוק העזר".

עוד קבע השופט כי "ניתן לגבות היטל שצ"פ גם מבנייה קיימת באזורים מפותחים, כאשר מוקמים באותם אזורים שצ"פים חדשים. בניגוד מוחלט לטענות העותרים – אין הדבר מהווה כפל מימון ובדיעבד של שצ"פים שהוקמו לפני חוק העזר".

בהמשך ציין השופט כי "היטל השצ"פ חל גם על בנייה קיימת כך נקבע וכך גם הוסבר על ידי משרד המשפטים ובמספר רב של פסקי דין מחוזיים בנושא, ובישיבת המועצה מיוני 2019 הובהר ואושר כי ההיטל יחול גם על בנייה קיימת. ניתן לעשות שימוש בכספי היטל השצ"פ גם לצורך שיפוץ ושדרוג משמעותי של שצ"פים קיימים".

ואולם, על אף הפסיקה מטעמם של עו"ד מתן דיל ועו"ד קארין ברגינסקי נמסר: "בית המשפט קבע – עירית רחובות השתמשה בכספי התושבים באופן לא חוקי. כך, פסק השופט צבי דותן, בנוגע לשימוש שעשתה העיריה בכספי היטל השצ"פ: 'מעשיר את קופת העיריה שלא כדין, מהווה למעשה גביית מס (ארנונה) שלא כדין, במסווה של היטל שצ"פ'. העירייה השתמשה בכסף למטרות זרות ואסורות, ועל כן בית המשפט חייב את העירייה והעומד בראשה להפסיק את השימוש הלא חוקי לאלתר ולהפקיד את הכספים בחשבון בנק ייעודי, בדרך זו יתאפשר פיקוח הדוק ותימנע האפשרות להמשיך לפעול בניגוד לחוק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"כמו כן, בית המשפט דרש מעירית רחובות להמציא לנו את המסמכים ולספק לנו את כל המידע הרלוונטי שהסתירו מאיתנו ומהציבור. העתירה שלנו התקבלה בחלקה ונדחתה בחלקה".

"לצד ההישגים התקדימיים בפסק הדין יש חלק ממש מאכזב, היות ומי שנפגע בסופו של יום, הם התושבים, אך גם לגביו, יש אור גדול בקצה המנהרה. השופט לא הסכים איתנו שצריך להחזיר את הכסף לתושבים, אבל הוא הבין את הטענות שלנו. אנחנו רחוקים מלומר את המילה האחרונה".

 

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לעו"ד מתן דיל ועו"ד קאקין ברגינסקי. בתקופת משבר כלכלי הנוכחי שיארך תקופה ארוכה, נא לפרסם ,גילוי נאות ודי לשמועות ולפייק ניוז, מספר מוסדות הדת למינהם הפטורים ממיסים ו או מקבלים כספים. ולפרסם היקף הפטור וההנחות החוקיות אצל האוכלוסיות חרדיות ודתיות למשל כל קהיליית וישניץ ועוד. רק על מנת לדעת האם נכון הדבר שמדובר בניקף של כ 13 אחוזים. כמה כסף יכולה ניתה העיריה לחסוך בביטול כל התמיכות לדתיים חרדי ולמוסדות הדת?

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר