סיור עששיות של קבוצת עושים סופ"ש ברחובות (צילום: דובי קרנר)
סיור עששיות של קבוצת עושים סופ"ש ברחובות (צילום: דובי קרנר)

הקהל הרחובותי צמא לאירועי תרבות בשבת: ביקוש אדיר לאירוע הראשון של קבוצת "עושים סופ"ש"

"עושים סופ"ש", הקבוצה לקידום פעילויות תרבות בשבת שהתארגנה לאחרונה ברחובות, חנכה את היוזמה עם סיור עששיות באתר הפרדסנות והדלקת נרות קהילתית בהשתתפות עשרות תושבים. יעל גוראון ממובילות הקבוצה: "זהו אירוע של אור ולא רק בגלל חנוכה"

פורסם בתאריך: 29.12.19 17:08

-->

"עושים סופ"ש", הקבוצה לקידום פעילויות תרבות בשבת שהתארגנה לאחרונה ברחובות, חנכה את היוזמה בפעילות שהתקיימה אתמול, שבת נר שביעי של חנוכה, בסיור עששיות מאורגן באתר הפרדסנות ע"ש מינקוב, שלאחריו התקיימה הדלקת נרות קהילתית בצאת השבת.

למרות מזג האוויר הסוער מאד בסוף השבוע, שהרתיע רבים, השמיים התבהרו ממש לפני תחילת האירוע ועשרות ילדים וילדות, הורים וסבים הגיעו לסיור שהחל בביקור בבית האריזה, ובו ניתן הסבר על אתר הפרדסנות. האירוע המשיך בסיור עששיות בפרדס, בנסיעה ברכבת האתר, צפייה בבאר העמוקה ובמים הנשאבים מהתהום, והסתיים בהתכנסות, ברכות והדלקת נרות קהילתית בהובלת אור סלע מהמרכזים לצדק חברתי.

סיור עששיות של קבוצת עושים סופ"ש ברחובות (צילום: דובי קרנר)

סיור עששיות של קבוצת עושים סופ"ש ברחובות (צילום: דובי קרנר)

 

הביקוש הרב לא תפס את המארגנים בלתי מוכנים. 90 איש נרשמו תוך זמן קצר לפעילות, כאשר בשבועות שלפני כן נפתחו והתמלאו בתוך מספר שעות שתי קבוצות וואטסאפ קהילתיות, בהן חברים כ-400 תושבים שתומכים במיזם, וזאת עוד בטרם האירוע הראשון.

כפי שפורסם ב"ערים", קבוצת "עושים סופ"ש" מבקשת לשנות את מדיניות העירייה בכל הקשור לתרבות הפנאי בעיר בשבת. במצב כיום ברחובות מתקיימת בעיקר פעילות מסחר בשבת, אולם משפחות רבות עם ילדים אינן מעוניינות לצאת מהעיר על מנת להנות מפעילות קהילתית ותרבותית בסופי השבוע.

ערים רבות בישראל מציעות גם בשבתות הצגות ומופעים בהיכלי התרבות ובמוסדות נוספים, כולל ספריות, מתנסים, פארקים ועוד', בעוד שעיריית רחובות לא יוזמת כלל פעילויות שכאלה ברחבי העיר במהלך השבת. אף על פי כן, ראש העיר וכל חברי מועצת העיר הוזמנו לאירוע, אלא שרק שתי חברות מועצת העיר טרחו ובאו – רוני באום שליוותה את היוזמה, ואיטל בציר אלשיך שהשתתפה גם היא באירוע אחרי שיזמה מכתב למנכ"ל רשת חוויות, לפתיחת מתנסים בשבת בשכונות בעלות צביון חילוני.

חברי הקבוצה סיפרו כי רוני באום נרתמה מיד לבקשתם, תמכה ביוזמה וסייעה בהפקת האירוע.. באום עצמה בירכה את התושבים ואמרה: "יש לי בחדר תמונה של בן גוריון ומשפט שאמר: 'היסטוריה לא כותבים, היסטוריה עושים'. אתם עושים כאן היום היסטוריה".

יעל גוראון מקבוצת עושים סופ"ש בירכה ואמרה: "האירוע הזה הוא אירוע של אור ולא רק בגלל חנוכה. רבים רבים מתושבי העיר ביקשו להשתתף בו, ואלה אנחנו שלא עמדנו בביקוש. אנחנו מבקשים ממקבלי ההחלטות בעיר לשמור על הסטטוס קוו ולקיים עבור הציבור החילוני והמסורתי אפשרות שווה ומלאה להיפגש ולבלות בפעילות של תרבות ופנאי לכל המשפחה בסופי שבוע".

הדלקת נרות קהילתית של קבוצת עושים סופ"ש ברחובות (צילום: דובי קרנר)

הדלקת נרות קהילתית של קבוצת עושים סופ"ש ברחובות (צילום: דובי קרנר)

הרן יקיר מקבוצת עושים סופ"ש: "מחמם את הלב לראות פה כל כך הרבה משפחות. זה מראה שיש צורך גדול בפעילות תרבותית בשבתות. ברחובות יש אוכלוסייה גדולה של חילונים ומסורתיים שהם רוב מתושבי העיר, והמחסור בפעילות בשבתות לתושבים אלו הייתה מורגשת מאוד".

חברת המועצה איטל בציר אלשיך אמרה באירוע: "הדרישה צריכה לבוא מהתושבים כרוח גבית לפעילות חברי מועצה אשר מנסים להפוך את רחובות לליברלית יותר". כמו כן הוסיפה לאחר האירוע וכתבה בפייסבוק: "זה לא סוד מה עמדתי לגבי הצורך בקיום אירועי תרבות בשבת בעיר שלנו. צורך אמיתי של הציבור החילוני בעיר, המבקש לקיים אירועים מסוג זה בתוך ביתם, כלומר במתנ"ס השכונתי".

קבוצת עושים סופ"ש כבר הודיעה כי תקיים פעילות נוספת בשיתוף אתר הפרדסנות ביום שבת ה-25 בינואר 2020. עם זאת מדגישים הפעילים כי העירייה צריכה לקחת על עצמה את ארגון ותקצוב האירועים לרווחת התושבים בסופי השבוע.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר