משמאל: איטל בציר אלשיך ואסף אל-בר
משמאל: איטל בציר אלשיך ואסף אל-בר

חברי מועצת רחובות איטל בציר אלשיך ואסף אל-בר בעד קיום פעילויות תרבות בשבת בעיר

חברי מועצת רחובות איטל בציר אלשיך ואסף אל-בר תומכים בקידום פעילויות תרבות בשבת ואף שלחו בחודש אוקטובר הצעה לסדר למנכ"ל רשת חוויות, לפיה המתנ"סים ייפתחו בשכונות בעל צביון חילוני

פורסם בתאריך: 15.12.19 08:12

-->

בסוף השבוע פורסם ב"ערים" כי ברחובות התארגנה באחרונה קבוצה של תושבים המעוניינים בפעילויות תרבות בשבתות בסיוע העירייה, באופן שלא יפריע לשומרי השבת. בעוד בעירייה שוללים את האפשרות ומסבירים בין היתר כי "קיום אירועי תרבות ופנאי בשבת אינו עולה בקנה אחד עם המחויבות לשמירת הסטטוס קוו הקיים בין כל חלקי האוכלוסייה", חברי מועצת רחובות מטעם סיעת רחובות חופשית-מרצ, איטל בציר אלשיך (מחזיקת תיק אסטרטגיה, חדשנות ויזמות) ואסף אל-בר (מחזיק תיק נוער, צעירים ומעמד הילד, ותיק פיתוח בר קיימא), תומכים בקידום פעילויות תרבות בשבת, ואף נקטו ביוזמה בנושא לפני כחודשיים.

במכתב שנשלח בחודש אוקטובר למנכ"ל רשת חוויות, אלרואי אסרף, מבקשים בציר-אלשיך ואסף אל-בר להעלות לסדר הצעה בדבר פתיחת מתנ"סי חוויות בשבת לאירועי תרבות.

בהצעתם מפרטים השניים: "אנו, חברי המועצה ושותפים לקואליציה, איטל בציר אלשיך ואסף אל-בר, מבקשים בתיאום ראש העיר להעלות לסדר היום ולהצבעה בישיבת הדירקטוריון הקרובה את הנושא הבא: פתיחת מתנ"סים של "חוויות" בשכונות בעלות צביון חילוני מובהק לקיום פעילויות תרבות בשבת.

בהזדמנות זו, ברצוננו לברך על היוזמה של ראש העיר רחמים מלול וחבר המועצה אמיתי כהן, יו"ר "חוויות", לקיים אירוע תרבות בשבת למגזר הדתי שנערך בתחילת אוקטובר בהובלת אשת התקשורת סיון רהב מאיר.

ראוי לציין שכיום ישנן ערים רבות, חלקן עם אוכלוסיות מעורבות ובתוכן עיריית ירושלים, המאפשרות קיומם של אירועי תרבות בשבת. כך למשל, עיריית ירושלים מקיימת מדי שבת אירועי תרבות "שבת ירושלמית" למשפחות ברחבי העיר, כל פעם בלוקיישן אחר. זאת לצד פעילויות אחרות הפתוחות בשבת כדרך קבע לקהל הרחב: מוזיאונים, מרכז מוזיקה, גן חיות תנ"כי ועוד.

כיום בעיר רחובות, משפחות נאלצות לחפש מדי שבת אחר פעילויות תרבות לילדיהם מחוץ לעיר. מתן מענה והתייחסות לאוכלוסיות אלו על ידי פתיחת מתנ"סים בשכונות חילוניות להצגות, מוזיקה ואירועי תרבות אחרים, יתקבלו בברכה ויתרמו לאיכות החיים בעיר.

נודה על עדכון תאריך קרוב לקיום ישיבת דירקטוריון, על מנת שנוכל להיערך ולהציג את הצעתנו".

נזכיר כי בעירייה הגיבו לפרסום הקודם של "ערים" בנושא וציינו: "ההרמוניה בין כל חלקי האוכלוסייה בעיר, אשר מגוונת מאוד ומכילה זרמים רבים על מנעד הסקאלה הדתית, התאפשרה הודות לשמירה קפדנית על הסטטוס קוו בעיר מזה שנים. קיום אירועי תרבות ופנאי בשבת אינו עולה בקנה אחד עם המחויבות לשמירת הסטטוס קוו הקיים בין כל חלקי האוכלוסייה, ואף מופיע בהסכמים הקואליציוניים עם כל הסיעות בקואליציה שבמועצה.

"בהתייחס לבקשה לביצוע פעילות במוסדות עירוניים, יצוין כי עיריית רחובות מחויבת לחוק שעות עבודה ומנוחה (תשי"א 1951), אשר מחייב כי המנוחה השבועית לעובדים תהיה ביום השבת, ונראה כי אין זה המקרה שבו יתיר השר הממונה סטייה מהוראות החוק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר