מטה מאבק ברנר (צילום: פיני זק)
מטה מאבק ברנר (צילום: פיני זק)

מטה מאבק ברנר לתאגיד השולט ב"תדיראן סוללות": "התנהלות המפעל לא מרתיעה אותנו מהמשך חשיפת כשלים"

בניסיון נוסף לעצור את הקמת מפעל "תדיראן סוללות" בסמוך לשטחי מגורים, מטה מאבק ברנר פנה להנהלת קבוצת TOTAL שהמפעל נמצא בבעלותה. מתדיראן סוללות נמסר בתגובה: "תכניות הקמת המפעל נבחנו על ידי כל הרשויות ולפיכך הוא יקום ויהיה לתפארת התעשייה באזור"

פורסם בתאריך: 15.12.19 07:42

-->

תושבי המועצה האזורית ברנר ממשיכים להיאבק נגד הקמת מפעל "תדיראן סוללות" בשטח המועצה, וממשיכים לדרוש את העברתו לאזור תעשייה מרוחק מאוכלוסייה. השבוע שלח מטה המאבק פנייה אישית לקבוצת "טוטל" הצרפתית, שבבעלותה המפעל, וזאת לאור הפגמים הרבים בהתנהלות "תדיראן סוללות", לדבריהם, ההתעלמות הבוטה מהסיכונים המאיימים על האוכלוסייה המקומית ולאור הפעילות המנוגדת למחויבות המוצהרת של 'טוטל' העולמית, לכאורה.

על פי טענת המטה, הנהלת "תדיראן סוללות" לא ביצעה בחינה ראויה של הסיכונים שיש בהקמת המפעל במיקום המיועד תוך "העלמת עין" מחומרים מסוכנים הנמצאים היום בשימוש המפעל, לכאורה, והתעלמה ממדיניות המחייבת מרחקי הפרדה מתאימים מאוכלוסייה האזרחית. בנוסף, פעילי המאבק טוענים כי הנהלת המפעל פועלת בבריונות באמצעות תביעות ענק אישיות נגד אלו המתנגדים לכוונותיה.

"אנו פונות אליכם בכדי להתריע בפניכם על התנהלותה של חברת 'תדיראן סוללות' שבבעלות הקבוצה", כותבות הדר אונה וד"ר גלית אינברט החתומות על המכתב. "למרבה הצער והאכזבה, נראה כי ההנהלה פועלת תוך זלזול והתעלמות מסיכונים לאוכלוסייה המקומית והפעלת לחץ פסול על הציבור ונציגיו".

עוד נכתב בפנייה: "קיים חשש שמדובר בניסיון להרתיע ולהלך אימה על האחראים על תכנון מושכל ולשמירה על בריאות הציבור. 'תדיראן סוללת' תבעה בעלי תפקידים ברשות המקומית ובוועדת התכנון. מדובר בתגובה כוחנית בניסיון להפעיל לחץ פסול ולכסות על כשליי הנהלת המפעל בבחירת מיקום מתאים להעתקתו והרחבתו".

עוד נטען, כי הנהלת 'תדיראן סוללות' "הציבה עובדות בשטח מבלי להתייעץ עם גורמים תכנוניים ומקומיים, דבר העומד בניגוד מוחלט למחויבות המוצהרת של "טוטל" לביצוע בדיקות ותסקיר סיכונים עוד בשלב המקדים לפני החלטה על השקעה בפרויקט".

הפעילות מפנות את הנהלת "טוטל" לדברי איגוד ערים לאיכות הסביבה שטענו עוד ב-2017 כי "מוטב היה למפעל לבחור שטח באזור תעשייה כבדה; לאיגוד נודע על כוונת המפעל רק לאחר רכישת השטח". ומוסיפות כי "חוות דעת של מומחים בלתי תלויים, בעלי מוניטין בתחום הערכת סיכונים ומרחקי הפרדה, מראה כי המיקום המתוכנן למפעל החדש אינו עומד בדרישות מדיניות מרחקי הפרדה ומיקומו מעמיד ציבור רחב בסכנה במקרה של תאונות ותקריות כימיות במפעל".

לסיכום כותבות אינברט ואונה כי במידה ויידרש הדבר הן לא יהססו לפנות להליך משפטי. "התנהלות הנהלת המפעל אינה מרתיעה אותנו מהמשך המהלכים לחשיפת הכשלים בבחירת מיקום המפעל וחשיפת הסיכון הנשקף לאוכלוסייה באזור, כולל פנייה לערכאות משפטיות".

מתדיראן סוללות נמסר בתגובה: "מפעל תדיראן סוללות יקום באזור שנקבע כאזור תעשייה המתאים למפעלי תעשייה מסוגו. תכניות הקמת המפעל נבחנו על ידי כל הרשויות ולפיכך הוא יקום ויהיה לתפארת התעשייה באזור. מטה המאבק מפיץ מידע שגוי ולא נכון, ומנסה בדרכים עקלקלות להסיט את הוויכוח, תוך שהוא זורה מידע שקרי ולא נכון. גם הפנייה הנוכחית לבעלי המפעל נעשית תוך הצגה מוטעית ולא נכונה של עובדות. טוב יעשו תושבי האזור שיפנימו כי בקרוב יוקם מפעל חדיש, מן המשוכללים והמתקדמים בעולם, שיעסיק מאות עובדים מבני האזור".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר