הדמיית מפעל סוללות תדיראן המתוכנן ליד גבעת ברנר
הדמיית מפעל סוללות תדיראן המתוכנן ליד גבעת ברנר

חברת תדיראן סוללות הגישה כתב תביעה בשל עצירת הקמת המפעל בסמוך לגבעת ברנר

אחרי שמטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר רשם באחרונה ניצחונות, מגיעה תגובת הנגד כאשר חברת תדיראן סוללות הגישה כתב תביעה נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שורקות, המועצה האזורית ברנר ואחרים

פורסם בתאריך: 18.9.19 06:53

-->

אחרי שמטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר רשם באחרונה שני ניצחונות, מגיעה תגובת הנגד כאשר חברת תדיראן סוללות הגישה כתב תביעה וכן בקשה לפיצול סעדים לבית משפט המחוזי מרכז נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שורקות, המועצה האזורית ברנר, ראש מועצת ברנר דורון שידלוב, מהנדסת הוועדה המקומית שורקות אנה קוגן ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה שורקות, משה קזולה.

בין היתר מציינת חברת תדיראן סוללות בתביעה כי "בבסיס התביעה עומדת התנהלות מקוממת של הנתבעים, אשר מונעים מהתובעת לממש את זכותה להקים מפעל תעשייתי מתקדם ובטוח על קרקע שרכשה בממון רב מאוד, ולאחר בירור מקיף ומלא של המצב התכנוני של הקרקע. מדובר בקרקע הסמוכה לקיבוץ גבעת ברנר, שבה מתכוונת התובעת לבנות מפעל לייצור סוללות שמתוכנן לפעול על פי דרישות והנחיות כל הגורמים הרלוונטיים בתחום איכות הסביבה. אין מדובר כלל במפעל מזהם. מדובר במפעל שעושה שימוש בחומרים המוגדרים מסוכנים, אשר שם לעצמו למטרה לפעול באורח בטוח, בטיחותי ואחראי".

עוד מצוין בכתב התביעה: "הנתבעים גיבשו עמדה בלתי מבוססת הרואה את מפעל הסוללות כמפעל מזהם שיש להרחיקו מאזור התעשייה, אך זאת לא על סמך ניתוח עמוק ומסודר, אלא תוך שהם נסחפים אחרי עמדת מטה מאבק שהוקם על ידי תושבי האזור (ככל הנראה בעיקר תושבי הקיבוץ הסמוך) ומתוך שיקולים פוליטיים ואלקטורליים פסולים. תדיראן סוללות הינה חברה מובילה בתחומה מזה עשרות שנים, והיא גורם משמעותי וחשוב מבחינת היקף פעילותה והשפעתה על הכלכלה הישראלית ואזרחי המדינה. היא מספקת מקומות עבודה לכ-500 אזרחים ישראלים, נמצאת בחוד החנית הטכנולוגית ומהווה חלק מהחוסן הכלכלי של המדינה. הצורך בהקמת המפעל החדש נובע מהצורך של החברה להגביר את כמות הייצור שלה על מנת לעמוד בביקושים של הטכנולוגיות אותן היא מייצרת. ניתן היה לחשוב כי בעת הנוכחית, כאשר רשויות ואזרחים נאנקים תחת עול כלכלי שנובע מסגירת מפעלים, היו הרשויות מברכות על הרחבת המפעל דווקא בתחומן, תוך שימור של כ-500 משרות של עובדי המפעל הקיים, וכן הבטחת פרנסה רבה נוספת לאזור והטבת מצבו הכלכלי.

אנשי מטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר בהפגנה מול הוועדה המקומית בשורקות

אנשי מטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר בהפגנה מול הוועדה המקומית בשורקות

 

"הקשיים של תדיראן סוללות החלו ברגע שנודע לרשויות על רצונה של תדיראן להקים את מפעלה החדש (והמתקדם טכנולוגית) על הקרקע, או אז נסחפו הנתבעים אחר מטה המאבק של קבוצת אזרחים. מכל מקום, מדובר במאבק שמקורו בבורות וחוסר הבנה של המאטריה, שבעקבותיו נפתח מסע רדיפה חסר תקדים נגד הקמת המפעל של תדיראן סוללות, מסע המונע משיקולים זרים אשר בינם לבין שיקולים תכנוניים אין דבר, מסע שכל כולו נובע מרדיפה אחר כוח פוליטי ושמירתו ואין בינו לבין טובת הציבור דבר או חצי דבר. אין לקבל מצב בו נושאי משרה במוסדות ציבוריים משתמשים לרעה בסמכותם באופן שאינו מגשים את האינטרס שעליו הופקדו, תוך גרימת נזקי ענק לחברה בישראל ולציבור אותו הם אמונים לשרת".

לסיכום נכתב בתביעה: "יובהר כבר בשלב זה, בניגוד לתמונה שיכולה להצטייר, אין מדובר במאבק לגיטימי שתכליתו קידום איכות הסביבה או שמירה על איזון ראוי בין ערכי טבע ואיכות חיים לבין קיום תעשייה וקידום כלכלי. מדובר במופע קיצוני במיוחד של התופעה הבזויה הידועה בשם nimby ומשמעה Not In My Back Yard. ביטוי מפורש לקיומה של תופעה זו במקרה דנן מתמצה בסיסמא בה נוקבים מתנגדי המפעל ושאותה אימץ ראש המועצה מר שידלוב – "מפעל מסוכן – לא כאן". תביעה זו מוגשת אפוא כצעד של 'אין-ברירה', כאשר הנזקים הולכים ומצטברים לחובתה של תדיראן סוללות ומאיימים על יכולתה להמשיך ולהוות מופת של תעשייה ישראלית מתקדמת".

אנשי מטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר בהפגנה מול הוועדה המקומית בשורקות

אנשי מטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר בהפגנה מול הוועדה המקומית בשורקות


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בן של עובד תדיראן

    בן של עובד בתדיראן, המגיבים יפי הנפש שמעמידים את הנימוק הנוגע ללב של "שמירה על חיי ילדינו" אתם שהוריכם הקימו את המדינה ושאפתם תמיד לעבודה עברית ושיווין ההמנון שלכם היה האינטרנציונל והסוציאליזם היה נר לרגלכם איך אתם לא מתביישים לגדוע פרנסה של 500 משפחות בישראל .אבא שלי דאג ודואג לילדים שלו ושלכם לא פחות…הוא עובד שנים בחברה ומפרנס אותנו בכבוד אין מצב שנעבור למקום מרוחק ובטח לא בגיל של אבא אז תפסיקו עם העצות "המתחכמות"

    יש שופטים בישראל, יש משרד לאיכות הסביבה, פיקוד העורף, מכבי אש ועוד, יש חוק!!! השטח הוא שטח של תעשייה על פי חוק! ובמקום קום יקום מפעל לתפארת תפנימו את זה!!

    זה מאבק ללא הצלחה, המפעל אינו מזהם, לא פולט רעלים, לא ריח, לא רעש לא שפכים מסוכנים. ומתנהל על פי הכללים המחמירים ביותר ועל כן כל הרשות שהזכרתי מאשרים ויאשרו את המפעל למרות הדאגה המזויפת שלכם והנימוקים מלאי "הרגש" תרגיעו!

  2. הייתי בסרט והסדרן נרדם

    לא חסר מקומות להקים מפעל עם נסיון מר לו אביך היה נפגע בבריאותו לבטח לא היית לברך כאן
    מי שמשתמש במיכלים טמונים בטיוניל כלוריד עליו להרחיק מאיזור מיושב
    בתעשייה האווירית מתקיימות הסעות מכל הארץ
    אלפי אנשים מתנייעים למקום פרנסתם וואין להתיר הקמת מפעל כימי מסוכן ורגיש ללחות עד כדי פיצוץ וחבל על בריאות המתגוררים שם איכות חיים חללום של כל בן אדם
    וכעת להקים מרעלה לא יקום ולא ניתן
    מעניין אם היית מסכים לרעש ליד ביתך וכל שכן חומרים מסוכנים
    אל תעשה עבודת שקר זה פשוט לא אמין
    בריאות וגיהות קודמים ומעלל הכל
    מי שאכל מהשמנת בעת השמירה עליו לקחת אחריות ולהרחיק בדממה בטרם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר