אנשי מטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר בהפגנה מול הוועדה המקומית בשורקות
אנשי מטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר בהפגנה מול הוועדה המקומית בשורקות

בעקבות דוח המומחה החדש המשרד להגנת הסביבה עצר את התקדמות הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר

מטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר רשם השבוע שני ניצחונות: המשרד להגנת הסביבה עצר את התקדמות הקמת המפעל עד לבירור הנושאים שעלו מדוח המומחה החדש עליו פורסם ב"ערים". בנוסף, תוכנית הבינוי של המפעל לא אושרה בוועדה המקומית

פורסם בתאריך: 20.6.19 08:55

-->

מטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר רשם השבוע ניצחון גדול בשני ערוצים חשובים, כאשר המשרד להגנת הסביבה עצר את התקדמות הקמת המפעל עד לבירור הנושאים שעלו מדוח המומחה החדש עליו פורסם ב"ערים", ובנוסף תוכנית הבינוי של המפעל לא אושרה בוועדה המקומית.

הדר אונה, ממובילות המאבק, אמרה ל"ערים": "נכון לעכשיו המשרד להגנת הסביבה עצר הכל עד לבירור נושאים שעלו מדוח המומחה החדש שהצגנו, כולל ביטול האישור על מרחקי הפרדה שהמשרד הקצה למפעל. בנוסף, ביום ראשון התקיים דיון בוועדה המקומית ותוכנית הבינוי של המפעל לא אושרה".

במסמך שהועבר מהמשרד להגנת הסביבה ליגאל כרמי, מנכ"ל ובעל היתר הרעלים בחברת תדיראן סוללות, נכתב בין היתר: "לאחרונה הועבר למשרד מידע נוסף מהמועצה האזורית ברנר אודות ייעודי הקרקע בצמידות לשטח המפעל המתוכנן של חברתך. במידע זה יש כדי להשפיע על עמדת המשרד ביחס לסיכונים צפויים מפעילות המפעל. נושא זה נבחן בימים אלה על ידי גורמי המקצוע במשרד. בהתאם לאמור לעיל, הקביעה במכתבה של גב' סוגבקר שבסימוכין, לפיה אין מניעה להקמת המפעל בהיבט של קריטריון הקבילות למרחקי הפרדה, מחייבת בחינה נוספת".

הדר אונה על החלטת המשרד: "התייחסות המשרד להגנת הסביבה לדוח המומחה מטעמנו חשובה ואנו תקווה כי המשרד ישים את האינטרס הציבורי מעל לכל".

מתוך דו"ח המומחה החדש בנוגע למפעל תדיראן סוללות, המצביע על שימושי קרקע ברדיוס של קילומטר מהמפעל המתוכנן

מתוך דו"ח המומחה החדש בנוגע למפעל תדיראן סוללות, המצביע על שימושי קרקע ברדיוס של קילומטר מהמפעל המתוכנן

כפי שנחשף ב"ערים", בחודש אפריל השנה מטה המאבק הציג בפני המשרד להגנת הסביבה דו"ח מומחה חדש לפיו המפעל לא נמצא במרחק מספיק מריכוזי אוכלוסייה ומהווה סכנה לציבור. המאבק נמשך כשתושבי גבעת ברנר והסביבה הגיעו להפגין מול משרדי הוועדה המקומית לתכנון ובניה בשורקות לפני הדיון בנושא.

אנשי מטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר בהפגנה מול הוועדה המקומית בשורקות

אנשי מטה המאבק נגד הקמת מפעל סוללות תדיראן בגבעת ברנר בהפגנה מול הוועדה המקומית בשורקות

 

באותו דיון החליטה הוועדה המקומית "לדחות את תוכנית הבינוי מהנימוקים כדלקמן: בפני הוועדה המקומית הוצגה תכנית בינוי, אשר מהווה שינוי מהותי לתוכנית הבינוי המאושרת על פי תכנית בר/1/232. בנסיבות אלו, דוחה הוועדה המקומית את תוכנית הבינוי במתכונתה הנוכחית וממליצה בפני היזמים לבחור מבין החלופות הבאות:

א. התאמת תכנית הבינוי שהוגשה לנספח הבינוי המאושר על פי בר/1/232.

ב. הגשת תב"ע בסמכות הוועדה המקומית שעניינה שינוי בדבר בינוי ועיצוב אדריכלי על פי סעיף 62א(א)(5)לחוק התו"ב".

ד"ר גלית אינברט, המתמחה במדיניות ציבורית וממובילות מטה המאבק: "ביטול אישור מרחקי ההפרדה למפעל על ידי המשרד להגנת הסביבה הינו צעד מתבקש לאור הממצאים המצביעים על סיכון לציבור במקרים של תאונות עם החומרים המסוכנים במפעל. עם זאת, ראוי כי הבדיקות הנוספות ייעשו על ידי מומחה אובייקטיבי של המשרד הממשלתי ולא של המפעל. הקמת מפעל המאחסן ומשתמש בחומרים מסוכנים ביותר בתוך אזור מצופף עם שימושים ציבוריים רגישים הינה עוול תכנוני ובכייה לדורות. הידע כיום על הסיכונים מתאונות כימיות גדול מבעבר. יש למצוא חלופות אופרטיביות אחרות להרחבתו והעתקתו של המפעל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יובל עציוני

    תושבי ברנר אשכנזים ומתנשאים לא ממש מבינים ורק יפגעו הפרנסה של מאות משפחות

  2. רון

    מר יובל עציון היקר, ראשית אשכנזי אינו כינוי גנאי. שנית אם רק בחרת לציין את המוצא של כלל האוכלוסיה, אני בטוח שטרחת ובדקת כי הן בקרב הקיבוץ והן בקרב ההרחבה מצויים רק אשכנזים. אשכנזים כמו גלבוע, אברג'יל, אביטן, אברהמי, אדרי, אוחיון, אליאס (סתם בחירה חלקית מהאות א'). נראה לי שאתה מעט מתבלבל. מי שמתנשא ומנסה לכנות בשמות גנאי הוא אתה… והפוסל במומו פוסל… ולגופו של עניין, המפעל המזהם בו אתה עובד מוזמן להשאר במקומו הנוכחי או לעבור למקום שאינו מסכן אלפי אנשים ובכך לשמור על מקום פרנסתך. אנו בטוחים כי אירועי בטיחות כפי שקרו לא אחת במפעל (השריפה, פליטות חומרים רעילים למת"ש וכדומה) אשר עשויים להביא לאסון לנו ולידינו איינם נופלים ואולי אף עולים בחשיבותם על משהו שניתן למצוא לו פתרון בהשארת המפעל במקומו הוא או להרחיקו מריכוז אוכלוסיה. מעניין אם היית חושב בצורה דומה אם דני הילדים של ילדיך היו מצויים 300 מטר ממפעל מסוכן…

  3. צחי

    יובל עציוני מה קשור אשכנזים יקוף מזרחי עם רמת משכל בגובה הדשא?

  4. ליובל עציוני

    כך היית גם מגיב אם ישאירו את המפעל במקומו הנוכחי?

  5. דוד גואטה המזרחי

    אדון עציוני המזרחי הנכבד!!!לא יקרה לך כלום אם תסע 20 דקות בהסעות מאורגנות של המפעל המזהם והמסוכן שלך לאזור תעשיה נורמאלי כמו קריית גת או קריית מלאכי. מה שטוב לעובדי אינטל טוב לאדוני הלא מכובד.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר