ברז מים
צילום אילוסטרציה

דין וחשבון שנתי ראשון לתאגיד המים הרחובותי "הבאר השלישית"

בשנת 2017 צרכו תושבי רחובות 12,152,317 קוב מים. מירב הצריכה היא לרחצה (35%) והדחת אסלות (33%), ורק לאחר מכן שתיה, בישול והדחת כלים (20%). תאגיד ״הבאר השלישית" ביצע עבודות פיתוח ותשתיות מים וביוב ברחובות בהיקף של 35 מיליון שקלים עד כה

פורסם בתאריך: 30.7.18 11:54

-->

תאגיד המים והביוב של רחובות, "הבאר השלישית", מוציא דין וחשבון שנתי ראשון לתושבים וחושף פרטים מעניינים על עבודתו בשנה החולפת ועל צריכת המים של תושבי רחובות.

הפעילות השוטפת של תאגיד "הבאר השלישית" כוללת את אחזקת צנרת הביוב והמים, טיפול ואחזקה בבארות המים, בריכת האיגום ושתי תחנות הביוב בעיר, וכן הפקת חשבונות מים וגבייתם ומתן שירות לצרכני המים.

הדו"ח כולל מידע רלוונטי לתושבים, כגון פרטים על תעריפי המים והביוב לצרכנים, פרטים על הטבות בתעריף המים לאוכלוסיות זכאיות מיוחדות, הסבר מפורט בדבר אופן עריכת החשבון התקופתי, הסבר בדבר עדכון מספר הנפשות ליחידת דיור ועוד.

בימים אלה נשלח הדו"ח לבתי התושבים, וניתן לעיין בו גם באתר "הבאר השלישית".

נתוני צריכת המים: מהדו"ח עולה כי בשנת 2017 צרכו תושבי רחובות 12,152,317 קוב מים. מקורות המים של התאגיד הם ארבע בארות ברחובות וחברת "מקורות". 16% מצריכת המים של תושבי רחובות מופקת מהבארות המקומיות. 84% מצריכת המים מגיעים מחברת "מקורות". מספר צרכני המים ברחובות עומד על 44,976, 99.6% מהם משקי הבית של רחובות. היתר הם צרכני גינון ציבורי, מוסדות העירייה, מקוואות, אתרי בניה, חקלאות ואחרים.

הדו"ח מחלק את הצריכה הביתית בין השימושים השונים, מהם עולה כי מירב הצריכה היא לרחצה (35%) והדחת אסלות (33%), ורק לאחר מכן- שתיה, בישול והדחת כלים (20%).

יש לציין כי הכנסות התאגיד מושקעות בעבודות לחידוש תשתיות המים והביוב והחלפתם. במקביל לפעילות השוטפת וטיפול בתשתיות, התאגיד צופה פני עתיד ומתכנן את התשתיות שיבטיחו אספקת מים סדירה לתושבי העיר גם לאחר הגידול במספר התושבים בהתאם לתוכניות הפיתוח השונות.

נתוני השקעות בתשתיות: מעת הקמת התאגיד ועד כה, בוצעו ברחבי העיר כ-35 פרויקטים של פיתוח ותשתיות המים והביוב בהיקף של כ-35 מיליון שקלים. מדובר בהחלפות קווי מים, החלפות קווי ביוב, התקנות קווי מים ועבודות פיתוח בשכונות שונות וברחובות שונים ברחבי העיר. כמו כן ביצע התאגיד עבודות משמעותיות במקורות המים והביוב של העיר – שדרוג תחנות הביוב של העיר, שדרוג בארות המים שבעיר והוספת משאבות.

מידע רלוונטי נוסף לתושבים: הדו"ח מפרט מה נדרש לעשות במקרה של נזילת מים בצנרת הביתית, אשר מביאה לידי עליה בחשבון המים. בדו"ח מפורטות תוצאות בדיקות חצי-שנתיות לאיכות המים, אשר יצאו תקינות. התאגיד ערך בדיקות מיקרוביאליות לרשת המים, לבארות המים ולצינורות מקורות, אשר יצאו תקינות. גם רמת הפלואור במים נמדדה ועומדת בתקן.

בדו"ח מפורט היקף צריכת המים הביתית שיש לשמור לשעת חירום, ומיקומן של 34 תחנות ברחובות (הממוקמות במוסדות חינוך שונים ברחבי העיר) לחלוקת מים בשעת חירום. הנושא רלוונטי שבעתיים בימים אלה, כאשר רעידות האדמה בצפון נמצאות על סדר היום.

ממלא מקום מנכ"ל התאגיד, זורי שעובי: "בשנה החולפת הנחנו תשתיות מתאימות לקווי המים והביוב של רחובות, אשר יספקו מענה מתאים לצרכי העיר המתפתחת, כיום ובעתיד. שיפרנו את השירות לצרכני המים בעיר ואנו מביטים קדימה לתכנון אספקת מים נכונה ואיכותית לתושבי העיר גם בשנים הבאות".

זורי שעובי

זורי שעובי


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד מאפיה תמנית של תאגיד מיותר ויקר לתושבים
    צאו להפגין ברחוב הארנונה הכי יקרה בארץ ברחובות
    עיר מסריחה לא נקיה עים עובדי עריה בתלנים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    84000000 שח הכנסות. הרבה השקעה בתשתיות כנראה.תאגיד רווחי בהחלט עם תנאים מצויינים. מי העובדים?

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר