קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

פודיום מחשמל: הרכבים החשמליים הנמכרים ביותר בישראל

מבחר כלי הרכב החשמליים בישראל הולך וצומח עם הזמן וזהו בהחלט זמן טוב לעבור על כמה מהשמות המוכרים בטבלת המכירות, ולראות מהן נקודות החוזק של כל דגם

פורסם בתאריך: 4.7.21 12:56

-->

מבחר כלי הרכב החשמליים בישראל הולך וצומח עם הזמן וזהו בהחלט זמן טוב לעבור על כמה מהשמות המוכרים בטבלת המכירות, ולראות מהן נקודות החוזק של כל דגם

לאחרונה אנו עדים לצמיחתו המרשימה במיוחד של שוק הרכב בישראל. מבלי להיכנס לעומקן של הסיבות לכך, היום די מובן שמכונית היא צורך של ממש בכל משק בית וזאת למרות עלויות ההחזקה הנלוות שאינן תמיד זולות – או שאינן ידועות כמו במקרה של הרכב החשמלי, למשל. הוא נחשב לפיתרון יעיל, חסכוני ומתקדם להתניידות בעת שמחירי הדלק ואחזקת רכב מבוסס בנזין או סולר נחשבים לגבוהים במיוחד, אך נדמה שמה שמונע מרבים רכישה של אחד הוא מבחר מצומצם יחסית, מחיר קניה גבוה והיעדר תשתית טעינה נרחבת.

ועדיין, שוק הרכב החשמלי בישראל מצביע על מגמה חיובית. בשנת 2020 כ-1.4% מסך כלי הרכב שנמכרו היו חשמליים ו- 5.2% נטענים (חשמלי ו- PHEV יחד). נתון זה אולי נשמע נמוך לעומת מספרים כמו 10% חשמליות ו- 22% נטענות בגרמניה ועל נורבגיה המובילה בכלל אין מה לדבר, אך בהתחשב בכך שאת 2019 סיימנו עם נתון של 0.7% בלבד, מגמת השיפור בהחלט בולטת ונכון לרגע זה, נתון המכירות משלש את זה של התקופה המקבילה אשתקד. נתונים אלו מצביעים על כך שהקהל הישראלי מתחיל לאמץ את השינוי וגם מחיר גבוה של רכבים חשמליים לא מרתיע אותו במיוחד, שכן מגוון אפשרויות המימון לרכישה עומדות לרשותו בדיוק כמו אלו שעבור רכב רגיל, טווח הנסיעה הולך וגדל ואפילו סמל הסטטוס החדשני מתחיל לקרוץ.

אם כן, איזה רכב חשמלי מומלץ לרכוש בשנת 2021? אם ללכת לפי חוכמת ההמונים, מספר דגמים חשמליים כבר נעים בכמויות יפות על כבישי ישראל, הנה סיכום מקוצר על כמה מהבולטים שבהם.

MG ZS EV

המותג MG מיובא לצד רכבי פיג'ו, סיטרואן ואופל. הקרוסאובר החשמלי של המותג בהחלט נהנה מיתרון ראשוניות מסויים ושווק בקמפיין אגרסיבי אשר בסופו, הוכתר כמלך המכירות לרכבים חשמליים בשנת 2020 עם כ- 1550 מסירות.

לדגם זה סוללת 45.6 קוט"ש אשר מספיקה לו לטווח נסיעה מקסימלי של 263 ק"מ. למנוע החשמלי שלו הספק מרבי של 143 כ"ס, מומנט מירבי של 35.7 קג"מ ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.2 שניות. הוא מאובזר יחסית, אך מבחינת חווית נהיגה נחשב לבינוני. מחירו מתחיל ב- 128,888 ₪ תחרותיים.

אודי e-tron

למרות תג מחיר גבוה, מצליחה אודי e-tron לשמור על קצב מכירות יציב של כ- 400 מכוניות בשנה, נתון מכובד במיוחד עבור רכב עם תג מחיר שמגרד את 550 אלף השקלים בדגם הספורטבק.

לאודי e-tron סוללה בקיבולת 95 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה של כ- 300 ק"מ. לדגם זה הנעה כפולה והספקים שנעים בין 300 ל- 408 כ"ס במצב מקסימלי, ולפחות 57.2 קג"מ מומנט, מה שמספיק לתאוצה 0-100 קמ"ש של 5.7 שניות. רשימת האבזור ארוכה, אבזור הבטיחות נוסך ביטחון ואיכות החומרים וההרכבה מצוינת ואם ברשותכם חצי מיליון שקלים, תוכלו ליהנות מאחד.

טסלה מודל 3

טסלה הפופולרית נחתה פה רק בתחילת השנה וכבר הספיקה למכור כ- 800 יחידות עד לחודש מאי 2021. מחיר הדגם הבסיסי נע סביב ה- 180 אלף שקלים ולדגמי המותג הילה חדשנית וטכנולוגית, לצד מחיר תחרותי לעומת דגמים מקבילים.

לטסלה מודל 3 הבסיסית סוללה עם 55 קוט"ש המספיקה לטווח נסיעה רשמי של 448 ק"מ. למנוע החשמלי הספק מרשים של 325 כ"ס ותאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות בלבד. לצד יכולות ניצול אנרגיה מרשימות, היא אינה נחשבת לבעלת איכות הרכבה ונוחות יוצאות דופן.

רנו זואי

הזואי נחשבת לאחת החלוצות בתחום הרכב החשמלי בישראל והשנה אף תקבל עיצוב מחודש ויחידות הנעה משופרות.

לזואי סוללת 52 קוט"ש ואפשרות לשני מנועים – 109 או 135 כ"ס, וטווח נסיעה של עד 390 ק"מ. הזואי נחשבת יעילה ומתאימה לצרכי הנהג העירוני ובדגם החדש, תקבל תוספות אבזור נוחות ובטיחות. לדגם שנמכר בישראל עד כה נתונים צנועים יותר ומחירו מתחיל ב 129,990 ₪.

אם כן, בעתיד הקרוב מאוד יתווספו להיצע הקיים רכבים חשמליים רבים ומגוונים ואולי אפילו נזכה לראות בישראל מכוניות מונעות מימן כמו הטויוטה מיראי. עד שזה יקרה, כדאי לחשוב ברצינות האם כדאי לנצל את הטבות המס המוענקות כעת לקוני הרכב החשמלי, לבחון את כלל האפשרויות העומדות בפניכם בנוחות וליהנות ממראיהם החדשים של כבישי הארץ המתמלאים להם ברכבי העתיד.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר