הדמיית מוזיאון מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל ברחובות
הדמיית מוזיאון מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל ברחובות

פסטיבל פיוט וסליחות לכלל קהילות ישראל ייערך ברחובות

כחלק מהפעילויות שיתקיימו במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל ברחובות, יתקיים השנה לראשונה פסטיבל פיוט וסליחות בין התאריכים 24-28.9, שצפוי להפוך למסורת ארוכת שנים. הפסטיבל יימשך חמישה ערבים, כאשר כל ערב יוקדש לקהילה אחרת

פורסם בתאריך: 19.9.17 07:28

-->

לראשונה ברחובות ייערך פסטיבל פיוט וסליחות במהלך חודש ספטמבר, בין התאריכים 24-28.9, במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל שנחנך השבוע בעיר.

הפסטיבל יפתח את שעריו ויארח את קהילת יהדות בבל, עם הרב דוד מנחם במופע סליחות אותנטי. הרב מנחם מביא עמו את רוח בבל ויהדות המזרח, הדמויות והצלילים. המופע שזור בסיפורים מלאי נוסטלגיה, אופי והומור ומלווה בשירה, ניגון והגות.

היום השני לפסטיבל יוקדש למסורת עתיקה והיא יהדות אתיופיה, עם להקת אינסרה המונה 20 אמנים, בהם זמרים, נגנים ופייטנים המתמחים בשירה ויצירות שמקורם מאתיופיה. האמנים הם בני הקהילה האתיופית בישראל ופועלים במסגרת מרכז "אינסרה" למורשת ותרבות קהילתם.

הערב השלישי יוקדש ליהדות תימן, עם הזמר יאיר גדסי אשר התפרסם בזכות הלחן המיוחד שחיבר לפיוט "לך אלי תשוקתי" של רבי אברהם אבן עזרא, מגדולי המשוררים בספרד. פיוט זה פותח את תפילת יום הכיפורים.

הערב הרביעי יוקדש ליהדות מרוקו וצפון אפריקה, וילווה בקונצרט סליחות באווירה קסומה עם מגוון שירי תפילה ופיוטים הנאמרים במהלך חודש אלול, וביניהם, 'אדון הסליחות', 'אל נורא עלילה' ועוד. כל אלו בליווי אנסמבל התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד והפייטן רבי מני כהן, פייטן מחנך ממובילי לימוד הפיוט בארץ.

את פסטיבל הפיוט יחתום אנסמבל שם טוב לוי, אשר כולו יוקדש לפיוטים ושירי משוררים במופע בשם "ממזרח למערב". במופע יבוצעו פיוטים שהלחין שם טוב לוי, של הרמח"ל, יהודה הלוי, רבי אברהם אבן עזרא, ר" ישראל נגארה, ביאליק, לאה גולדברג, דליה רביקוביץ ועוד.

מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל נבנה בשטח של 3,000 מ"ר ומשתרע על פני שלוש קומות. הוא כולל משרדים, חללים מוזיאליים, ספרייה, חדרי עיון, כיתות לימוד, קפיטריה ואודיטוריום המונה 260 מקומות ישיבה. את מרכז המורשת תכנן ועיצב האדריכל יעקב גיל, מומחה בתכנון מבני ציבור בארץ ובחו"ל כגון: קמפוסים אוניברסיטאיים, בתי חולים, מרכזי שיקום, מרכזי ספורט, מבני ציבור, בנייני משרדים, מרכזי קניות, מרכזי מחקר ופיתוח, מלונות ועוד. למרכז המורשת עיצוב חדיש ומתקדם תוך חשיבה על אלמנטים אותנטיים וייחודיים. המרכז שם דגש וחשיבות יתרה בהנגשת המקום לבעלי צרכים מיוחדים.

חנניה קורש, מנהל מרכז המורשת: "אני שמח ונרגש לראות שהחלום הופך למציאות. בשנת 2002 כאשר יצאתי ללמוד כיצד בתי המורשת פועלים בכל הארץ, למדתי על הייחודיות של כל קהילה מקהילות ישראל. המוטו שייחד את מרכז המורשת הוא הייחוד והאחדות של קהילות ישראל. פסטיבל הפיוט במרכז המורשת הוא סנונית ראשונה לייחודו של המרכז".

תוכנית פסטיבל הפיוט לתאריכים 24-28.9, החל מהשעה 20:30: ערב פיוט יהדות בבל והמזרח – יום ראשון 24.9.17; ערב פיוט יהדות אתיופיה – יום שני 25.9.17; ערב פיוט יהדות תימן – יום שלישי 26.9.17; ערב פיוט יהדות מרוקו וצפון אפריקה – יום רביעי 27.9.17; ערב פיוט "בין מזרח למערב" עם שם טוב לוי –  יום חמישי 28.9.17.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר