אריאל זילבר (צילום: אסף קליין)
אריאל זילבר (צילום: אסף קליין)

צפו: החגיגה הקהילתית של חוויות שוויץ המדע לשבועות נערכה כשברקע מחאה על הדרת נשים

על החגיגה הקהילתית לרגל חג השבועות בחוויות שוויץ המדע העיבה מחאה של פעילים חברתיים ושל חברות המועצה עו"ד קארין ברגינסקי ואיטל בציר אלשיך על הדרת נשים, לכאורה. למרות המחאה, 500 משתתפים נהנו והתרגשו מהופעותיהם של חנן בר סלע, שלמה גרוניך ואריאל זילבר

פורסם בתאריך: 5.6.19 09:38

-->

ברחבת הדקלים שבמרכז חוויות שוויץ המדע, נערכה אמש (שלישי) חגיגה קהילתית לרגל חג השבועות, בהשתתפות אמן הקלרינט והמנהל האומנותי של פסטיבל הכלייזמרים בצפת ובירושלים, חנן בר סלע, אשר אירח את שני היוצרים הענקיים שלמה גרוניך ואריאל זילבר. בנוסף, התקיימה שיחה עם הרב יובל שרלו בנושא "יש סדר לתורה".

פנינה שטאובר, רכזת האירועים של חוויות שוויץ, התחילה במסורת של אירועי שבועות במקום בשנת 2011, ומאז הם הפכו לאירועים שמצפים להם בכל רחבי העיר. גם הפעם האירוע זכה להצלחה גדולה, עם כ-500 משתתפים – נשים וגברים, דתיים וחילוניים – שבעיקר התרגשו לשמוע את אריאל זילבר ושלמה גרוניך בלהיטים האהובים.

אריאל זילבר (צילום: אסף קליין)

אריאל זילבר (צילום: אסף קליין)

 

שלמה גרוניך (צילום: אסף קליין)

שלמה גרוניך (צילום: אסף קליין)

 

חנן בר סלע

חנן בר סלע

 

אלא שבניגוד לשנים קודמות, הפעם קדמה להופעות גם מחאה של פעילים חברתיים בראשות חברי "המרכז לצדק חברתי" ברחובות, בחיזוק חברות המועצה עו"ד קארין ברגינסקי ואיטל בציר אלשיך. זאת בטענה כי השנה הייתה הדרה של נשים במופעים השונים.

עו"ד ברגינסקי אמרה כי היא מזהה מגמה של הדרת נשים מההופעות באירועים העירוניים וציינה: "זה התחיל בפנייה לראש העיר, כששמתי לב שבחמישה אירועים בשבועות לא מופיעות כלל זמרות אלא רק זמרים, וכך גם בחגיגות יום ירושלים. שלחתי 3 פניות לראש העיר אולם לא קיבלתי כל מענה. דרשתי שיופיעו גם נשים. יש תחושה שקיימת כאן מגמה והמצב יכול להידרדר, ולכן יש לגרום לשינוי בהקדם, כדי שלא ייגרם נזק בלתי הפיך. להדיר נשים באירוע מסוג זה הוא מעשה אסור העומד בניגוד לערכים של מדינת ישראל".

איטל בציר אלשיך, שסבורה כי הבעיה נקודתית בלבד, הסבירה את מחאתה: "קודם כל, יש לי ראש עיר שהוא ליברלי ופלורליסטי וחשוב לו לתת במה לגברים ונשים כאחד. האצבע המאשימה שאני מפנה היא ישירות לחוויות שוויץ, שבנו אירוע תוכן לשבועות ללא שום ייצוג של נשים. אני משערת שבחג הבא שיבוא עלינו לטובה, אנחנו לא ניתקל בסיטואציה הזו. אני משערת שכאשר מי שמנהל את דירקטוריון חוויות הוא מהבית היהודי, אז מאוד מאמינים בדרך של הדרת נשים".

מנגד, יו"ר דירקטוריון רשת חוויות אמיתי כהן נטל את המיקרופון והגיב לטענות שברגינסקי העלתה באומרו כי הן על רקע פוליטי וללא כל בסיס עובדתי: "אין עיר שמאדירה נשים כמו רחובות. יש בכך בכלל ספק? אתם נראים לי אנשים אינטליגנטיים, האם אתם באמת חושבים שבעיר שלנו יש הדרת נשים? זו התעסקות פוליטית".

מחאה על הדרת נשים בחגיגה הקהילתית לשבועות

מחאה על הדרת נשים בחגיגה הקהילתית לשבועות

 

גם אסנת לוי, מנהלת מתנ"ס חוויות שוויץ המדע, התייחסה למחאה ואמרה: "אי אפשר להאשים אותנו בהדרת נשים. כל האירועים במתנ"ס היו מבוססים על נשים, כגון ערב שירי רחל, הופעה של סי היימן וטקס יום הזיכרון שאת כולו העלו נשים שקראו ושרו".

בתוך כך, אירועי רשת חווית לשבועות לא הסתיימו, ובמוצאי שבת (8.6) החל מהשעה 22:15 יתקיים בחוויות שוויץ המדע (סירני 52, רחובות) תיקון ליל שבועות.

הערב יעסוק השנה בתיקונים ומהפיכות בחברה הישראלית וחברו אליו רשת חוויות, ארגון צהר, קהילת פסיפס, אנשי ציבור מהקהילה ומתנדבים.

הערב ייפתח בהרצאתו המרתקת של ד"ר רחמים (רוג'ר) אלימי – "לאומיות ואוניברסליות במשנתו של הרב יהודה אשכנזי". לאחר מכן תתקיים שיחה בשניים עם ליאור טל שדה מבית מדרש קולות, והרב ד"ר יואל בן נון, בנושא "לאחד את הבלתי מתאחד, על רמב"ם, ברנר ומציאות חיינו".

בשעה 00:40 יתקיים פאנל בהשתתפות הרב ד"ר יואל בן נון, חבר הכנסת לשעבר הרב יהודה גליק, הרב אסף עזריה ושירי בר שלום, בנושא "תיקונים ומהפכות בחברה הישראלית: מהפכה של שמחה". את הפאנל תנחה עינט קרמר מנהלת "טבע עברי" וראש המרכז החינוכי של "השומר החדש".

ממשיכים לתוך הלילה: בשעה 1:45 תתקיים ההרצאה "לך לעצמיותך" -מסעות פנימיים וחיצוניים משני חיים" מאת עינט קרמר. בשעה 2:15 נעבור אל "לוח הכפל – הכפילות בחג השבועות והחברה הישראלית", מאת הרב ד"ר יואל בן נון. בשעה 2:45 נמשיך ל"ירושלים זה הכי אחי – העיר שעושה כל ישראל חברים", מאת הרב יהודה גליק. בשעה 3:15 נשמע על "התיקון בימינו. מהות התיקון וכלים לביצוע", מאת הרב אסף עזריה. בשעה 3:45 – טיש חסידי עם הרב אביתר כהן. הלילה ייחתם בשעה 4:15 בקריאת מגילת רות ובתפילת שחרית. לאורך הלילה תעמוד לרשות הלומדים עמדת שתיה חמה וכיבוד קל. הכניסה חופשית.

תיקון ליל שבועות בשוויץ המדע

תיקון ליל שבועות בשוויץ המדע


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר