איטל בציר אלשיך (צילום: גל חרמוני)
איטל בציר אלשיך (צילום: גל חרמוני)

איטל בציר אלשיך: "מאוכזבת שאירועי שבועות ברשת חוויות הם ללא ייצוג נשי"

חברת מועצת רחובות, איטל בציר אלשיך: "אני מקווה שהעומד בראש דירקטוריון רשת חוויות, אמיתי כהן, יפנים כי בעיר שלנו אין מקום להדרה". רשת חוויות בתגובה: "כדאי ללמוד על מאות האירועים שמקיימת רשת חוויות לפני שמותחים ביקורת על אירוע נקודתי כזה או אחר. אין אלא להצטער על שימוש ציני בנתונים כדי לייצר מצג שווא"

פורסם בתאריך: 3.6.19 12:41

-->

ברשת חוויות רחובות מקיימים השבוע שורה של אירועים במרכזים הקהילתיים בשכונות לרגל חג השבועות, בהשתתפות הזמר אודי יאן, אמן הקלרינט חנן בר סלע שיארח את אריאל זילבר ושלמה גרוניך, אירוע "תיקון ליל שבועות", הפנינג וחגיגות לכל המשפחה, ועוד.

ב"ערים" פורסם כי חברת מועצת רחובות, עו"ד קארין ברגינסקי, שלחה לראש העיר רחמים מלול מכתב בדבר החגיגות ברשת, והתלוננה על כך שהן אינן כוללות הופעות של נשים.

בעירייה הגיבו בין היתר כי "רשת חוויות עורכת מאות אירועים קהילתיים בשנה בהובלת נשים ולכבודן והן משתתפות בפעילויות קהילתיות ושותפות לעשייה של כלל גופיה, ביניהם בספרייה, במרכזים קהילתיים, באולם מופת, בבריכה הטיפולית ועוד ועוד. גם בשבועות נתכבד בהשתתפותן של נשים באירוע המרכזי. נציין כי הנשים מהוות חלק ניכר ומשמעותי מתפקידי הנהלת הרשת, מרכזיה ועובדיה".

כעת, גם חברת המועצה מטעם סיעת רחובות חופשית – מרצ, איטל בציר אלשיך, מגלה כי היא התאכזבה מרשימת האמנים באירועי רשת חוויות לחג השבועות, והיא אף מפנה את הזרקור לעומד בראש דירקטוריון הרשת.

איטל: "התאכזבתי אך לא הופתעתי לשמוע שאירועי שבועות ביוזמת רשת חוויות, שבראשה עומד אמיתי כהן, יו"ר הבית היהודי, הם ללא ייצוג נשי. אירועים מסוג זה בהחלט אינם מייצגים את התפיסה שלנו, של 'רחובות חופשית מרצ', המאמינה שבמרחב הציבורי יש לתת במה שווה לנשים וגברים כאחד. כראיה לכך, יזמתי במסגרת אירועי שבוע הספר "פסטיבוק" לכלל תושבי העיר. מדובר בפסטיבל בדגש על קהילה, חברה וסביבה, שייערך ב-19.6 במתחם היקב. האירוע בתמיכה מלאה של ראש העיר ובשיתוף החברה העירונית ונוטלים בו חלק יוצרים ואמנים, גברים ונשים כאחד. אני מקווה שהעומד בראש דירקטוריון רשת חוויות, אמיתי כהן, יפנים כי בעיר שלנו אין מקום להדרה".

מרשת חוויות נמסר בתגובה: "רוב מהומה על לא מאומה. אמנם זה נושא שקל למשוך איתו כותרות, אבל כדאי ללמוד על מאות האירועים שמקיימת רשת חוויות לפני שמותחים ביקורת על אירוע נקודתי כזה או אחר. בכל החודשים האחרונים הובילו נשים את האירועים הקהילתיים והתרבותיים ברשת חוויות, כגון: הופעה של סי היימן, ערב בנושא שירת רחל, מפגש עם סופרות בספרייה המרכזית, גם בערב יום הזיכרון בחוויות שוויץ המדע כל קטעי הקריאה והשירה בוצעו על ידי נשים. בנוסף, התקיימו עשרות אירועים לציון יום האישה הבינלאומי וגם בתיקון ליל שבועות הקרוב שתי נשים לוקחות חלק בהרצאות משמעותיות ובהנחיית הפאנל המרכזי. ניתן למנות עוד עשרות אירועים בהשתתפות ובהובלת נשים, ולכן אין אלא להצטער על שימוש ציני בנתונים כדי לייצר מצג שווא".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר