הכנס הארצי של קהילה נגישה (צילום: דני כתרי)
הכנס הארצי של קהילה נגישה (צילום: דני כתרי)

ברחובות נערך הכנס הארצי להעלאת המודעות לאנשים עם מגבלה

הכנס, שנערך בחוויות שוויץ המדע ברחובות, כלל הופעות, הרצאות, תחנות התנסות שונות וסטיילינג

פורסם בתאריך: 31.1.18 10:42

-->

ביום חמישי האחרון נערך במרכז חוויות שוויץ המדע ברחובות כנס ארצי בנושא הסברה בתחום הנגישות והמודעות לשוויון אנשים עם מגבלה. הכנס התקיים ביוזמת תושבים פעילים המובילים את התחום בעיר מזה מספר שנים והשתתפו בו כ-100 פעילי קהילות נגישות ממגזרים שונים מכל רחבי הארץ.

צופית גולן, פעילה בקהילה נגישה רחובות, פתחה את הכנס ואמרה: "הסברה מתקיימת בכל מפגש שלנו עם אנשים אחרים. הדרך בה אנו מביעים את עצמנו, בין בשיחה, בין בלבוש, בצורת עמידה ואפילו בפוסטים שאנו מפרסמים בפייסבוק, היא שעושה את ההבדל והיא היא שיוצרת שינוי אמיתי ועמוק בדעת הקהל ומביאה לשינוי בפועל בכל חלק מחיינו. בכנס הזה ניסינו לתת מקום ודגש לכל אחד מהתחומים יחד עם ההבנה שאת כל אחד מאיתנו מעניין משהו אחר. אנחנו מקווים שתצאו מכאן מצוידים בכלים חדשים בארגז הכלים שלכם, בטוחים יותר בעצמכם ועם רעיונות חדשים כיצד לפעול".

בתערוכה שנערכה בכניסה, הציגו קבוצות 'קהילה נגישה' ממקומות שונים בארץ מיצגים המדגימים דרכי הסברה מגוונות, כגון משקפי מציאות מדומה להמחשת אתגרי הנגישות עבור אנשים על הרצף האוטיסטי, ספרי ילדים העוסקים בשילוב שוויוני, תחנות התנסות שונות, תערוכה תמונות 'תו תקן', פרויקט 'עולים מדרגה' הכולל רמפה ניידת להסברה והנגשת עסקים קטנים, ועוד.

הכנס הארצי של קהילה נגישה

הכנס הארצי של קהילה נגישה (צילום: דני כתרי)

 

באירוע נידונו דרכים להנגשת סרטים בדרך מיוחדת ללקויי ראייה ועיוורים, עלה קטע קצר ומרגש מהמופע "מסע" של התיאטרון הקהילתי מחוויות שוויץ המדע, בו משתתפים שחקנים בלי ועם מגבלה, התקיימה הרצאה בנושא הופעה וסטיילניג שמסייעות להסברה נכונה, ונערכו סדנאות פרקטיות.

 

לנה טוטב, פעילה בקהילה נגישה: "מאוד נהניתי מהכנס, שמחתי לפגוש ולהכיר אנשים חדשים ולשוחח איתם. מהסדנה בה השתתפתי יצאתי עם הרבה מסקנות וטיפים להתנהלות מול חברות ואנשים בכלל. תודה על יום כה חשוב ומרגש".

ד"ר רוני באום, חברת מועצת העיר, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות וחברת דירקטוריון רשת חוויות: "מטרת 'קהילה נגישה' ברמה הארצית הינה הסרת מכשולים לאנשים עם מוגבלויות. כפי שאנו יודעים כיום, מה שהיה צריך לקרות קודם כל זה הסרת מכשולים בפני אנשים בלי מוגבלויות – בעיקר מכשולים הנמצאים בראשיהם של אנשים. במקרה הטוב, סתם חוסר מודעות ובמקרה הפחות טוב, דעות קדומות וסטיגמות וזו משימה לא פשוטה כלל, די מייגעת, אבל שכרה בצדה. אני שמחה שרחובות דורגה במקום השלישי בערים פתוחות ומקבלות כלפי אנשים עם מוגבלויות ובאמת זה לא היה קורה אלמלא העזרה האדירה של פעילי קהילה נגישה רחובות".

עוד השתתפו באירוע: צביקה מדהלה, ממלא מקום מנכ"ל רשת חוויות, מיסא חטיב מנהלת נגישות וקהילה נגישה בחברה למתנסים, טלי אלון, מפקחת ארצית פנאי ותמיכה במנהל מוגבלויות במשרד הרווחה, וסיגל גרסטל, מנהלת מחלקת הדרכה בנציבות השוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

תכנית קהילה נגישה פועלת בשיתוף עיריית רחובות, בהובלתם של האגף לשירותים חברתיים, רשת חוויות ותושבים פעילים. לאורך השנה פועלת הקבוצה בדרכים מגוונות על מנת לקדם את המודעות וההיכרות לנושא אנשים עם מוגבלות, שוויון, שילוב ונגישות.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר