האחים בקפלן עם מנהלת הסיעוד (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)
האחים בקפלן עם מנהלת הסיעוד (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)

אח שלי גיבור

אחד מכל עשר אחיות בקפלן הוא אח

פורסם בתאריך: 18.5.17 13:04

-->

השבוע מציינת מערכת הבריאות במדינת ישראל לראשונה את שבוע האחות הבינלאומי, תחת הסלוגן "אחות ויחידה". סיור במחלקות ובמכונים השונים במרכז הרפואי קפלן מוכיח כי בין האחיות ישנה דומיננטיות ובולטות גם לאחים, אשר שילובם זוכה להצלחה רבה במשימות הרבות שקשורות במקצוע הסיעוד. חלקם עושים הסבה מקצועית לסיעוד ממקצועות אחרים בשל נחיצותו הרבה של המקצוע ואופק תעסוקתי.

ד"ר ירדנה קול, מנהלת מערך הסיעוד במרכז הרפואי קפלן, מסבירה כי האחים משולבים במחלקות שונות ומגוונות, ביניהן : חדר ניתוח, פגיה, טיפול נמרץ, מלר"ד, ובחלק מכריע ממחלקות האשפוז בבית החולים. "תרומתם של האחים מתבטאת במתן טיפול איכותי ושירותי לכל המטופלים, טיפול המשלב בתוכו חמלה ונכונות לסייע בכל הנדרש ואף מעבר לכך", היא אומרת. "דווקא היום מקצוע הסיעוד נתפס כמקצוע עם עבודה מובטחת ועתיד בטוח ומושך גברים רבים לעשות הסבה מקצועית ולהתחיל ללמוד סיעוד בבית הספר המצוין שנמצא בקפלן, ביניהם שפים, טכנאים, פרמדיקים, מורים ועוד".

האחים, שרובם בעלי משפחות, מגלים נאמנות ומסירות בתפקידם החשוב במערכת הבריאות ומהווים יחד עם האחיות את הציר המרכזי של עבודת הסיעוד בבית החולים. ביניהם נמנים יואל ורועי, אחים במקצועם העובדים בחדר מיון ילדים ובחדר ניתוח, שהכירו את נשותיהם במהלך הלימודים. יואל בלימודים במד"א ורועי במהלך לימודי הסיעוד. שני הזוגות נשארו לעבוד במרכז הרפואי קפלן. רועי (28) אמר כי אביו משמש כאח והוא התנדב מגיל צעיר במד"א קרית גת והיה חובש בצבא, כך שהמעבר ללמוד סיעוד היה טבעי עבורו. "גל אשתי ואני ישבנו ללמוד יחד למבחנים ומשם כבר הכל היסטוריה", הוא אומר בחיוך. "מדובר במקצוע שהרוב בו הוא נשי מובהק גם בשלב הלימודים, ואין ספק שזה כיף לגברים שבחבורה". יואל הוסיף כי כבר שנים רבות הם עובדים במשמרות ומסתדרים נהדר מאז שנולדו ילדים והם משפחה חמה ואוהבת.

שני אחים שתי אחיות נשואים (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)

שני אחים שתי אחיות נשואים (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)

האח שמואל פרדה (42), נשוי + 3, תושב נס ציונה, עובד 15 שנים במקצוע הסיעוד, מתוכם חמש שנים אח ביחידת צנתורים. הוא נולד באתיופיה שם קראו לו שימלש (המשמעות היא מחזיר טובה פי אלף) ועלה ללא הוריו לישראל בגיל 11 עם שני אחיו. "הלכתי ללמוד סיעוד ובמקביל למדתי תיאטרון בניסן נתיב. בסוף התיאטרון נשאר לנפש. במקצוע הסיעוד יש המון סיפוק מנתינה ועזרה. בצנתורים יש אקשן של הצלת חיים ולחץ להציל את החולים". פרדה מסביר כי גדל בלי הורים והיה צריך לדאוג לקיום שלו ומקצוע הסיעוד בהחלט העניק לו אופק תעסוקתי מאתגר לאורך שנים, עם סיפוק אדיר בצדו. "התפקיד ביחידת צנתור הוא תפקוד בצמוד לקרדיולוג: בין השאר קבלת חולה, להכיר אותו מבחינת בדיקות, הכנה והדרכה מה הולך להיות, הרגעת החולה, מתן תרופות. אני זוכר מטופל שכל כך התחבר אליי שהפכנו להיות משפחה, כולל ארוחות חג, טלפונים, עדכונים על ילדים ועוד".

שמואל פרדה (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)

שמואל פרדה (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)

ד"ר קרלוס גרוזמן, מנהל המרכז הרפואי קפלן, אמר כי האחים מהווים כוח משמעותי וחשוב במערך הטיפולי של בית החולים, יחד עם צוות האחיות. "המטופלים יודעים להעריך את המסירות והחמלה של האחים והאחיות בקפלן שתומכים ומסייעים להם בסבלנות רבה לאורך כל שעות היממה. אני גאה בכל אחד ואחת מהם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר