כפתור בייבי (צילום: יח"צ)
כפתור בייבי (צילום: יח"צ)

"שמענו אנחות כאב של אישה. שלחנו מיד עזרה ובאמת התברר שהיא עברה תאונת דרכים קשה מאוד. המערכת שלנו הצילה אותה"

לפני כשנה וחצי עזב טובי כהן, בן 33 מרחובות, משרה בכירה בחברת בזק לטובת ניהול חברת 'הכפתור'. מאז השיקה החברה מערכת לזיהוי תאונות דרכים, אפליקציה למתן תמונת מצב הרכב, מיקומו ומסלולו, ומערכת "כפתור BABY" למניעת שכחת פעוטות ברכב, והכפילה את כמות המנויים שלה. כהן: "התרומה שלי היא בעיקר בהבנה של חשיבות המשאב האנושי"

פורסם בתאריך: 15.12.17 09:21

-->

טובי כהן, תושב רחובות כבן 33, מונה לפני שנה וחצי למנכ"ל חברת 'הכפתור', שמספקת שרותי מיגון לרכבים ומובילה מהפכה בתחום הבטיחות בכבישים. בין היתר, השיק כהן מערכת לזיהוי תאונות דרכים, אפליקציה למתן תמונת מצב הרכב, מיקומו ומסלולו, ומערכת "כפתור BABY" למניעת שכחת פעוטות ברכב – תופעה שהפכה למגיפה בשנים האחרונות בישראל.

"ההיענות מטורפת", אומר כהן, שגם מונה כנשיא SDS – חברת בת בינלאומית השייכת לקבוצה. הנהלת החברה ממוקמת בניו יורק ופועלת בשוק האמריקאי בתחום מערכות למניעת תאונות דרכים המבוססות רדאר. "השקנו את הכפתור BABY בראשון באוגוסט השנה ולא הספקנו לעמוד בקצב של ההזמנות ולספק את המערכת. נרשמו 400 מנויים חדשים בחודש אחד בלבד והביקוש נמשך ונמשך. המערכת הזו באמת נותנת פתרון לבעיה אמיתית וטראגית".

מה החידוש במערכת שלכם לעומת מערכות אחרות?

"התחברתי פה לצד האנושי, ולא רק הטכנולוגי. ניסיתי להבין מה מביא הורה לעשות טעות כה מסוכנת, שהרי הורה בוודאות לא רוצה שזה יקרה לו – לשכוח את הילד ברכב. ישנם הרבה גאדג'טים בשוק שמספקים התראה על שכחת פעוט ברכב, אבל כולם תלויים בהורה, באחריות של ההורה להתקין את הרכיב – בדרך כלל זו חגורה או צמיד. הרכיבים הללו לא פותרים את הבעיה, כי כאן בדיוק שורש הבעיה, אלו אירועים שקורים כשההורה נמצא במצב של היסח דעת, עומס או בלבול, ועלול לשכוח לבצע את הפעולה של לשים צמיד או חגורה. הפתרון שאני נתתי הוא לעשות הכול באופן אוטומטי, ללא תלות במה שההורה עושה או לא עושה".

איך מערכת הכפתור BABY  פועלת?

"בתוך הכיסא של הפעוט יש חיישן שמזהה משקל. החיישן מחווט למערכת הכפתור שהיא לוח מקשים שצמוד לשמשה הקדמית. בכל כיבוי או הדלקה של הרכב המערכת יודעת להודיע להורה על מצב הפעוט על ידי חיווי קולי וכפתור שדולק. ברגע שההורה מכבה את הרכב הוא מקבל צליל ממושך וחזק של 30 שניות שמזכיר שיש ילד מאחורה. לאחר שתי דקות, שהוא פרק זמן סביר להוצאת הילד מהרכב, אם הילד עדיין בכיסא, יוצאות התראות להורה בסמס ובמייל, והתראה למוקד השירות שלנו. המוקד מיד מתקשר להורה. אם ההורה מאשר שהוא עם הילד סוגרים את האירוע. אם ההורה שכח את הילד, המוקדן שלנו מלווה אותו בטלפון עד שהוא חוזר לרכב ומוציא את הילד. אם ההורה לא עונה, המוקד שלנו מיד מקפיץ את כוחות הצלה. כל האירוע אורך עד שבע דקות".

מי האנשים שרוכשים את המערכת?

"הרוב אימהות, למרות שלכאורה זהו תחום גברי של רכב וטכנולוגיה. אף אחת לא אמרה 'אני צריכה להתייעץ עם בעלי', כי עם בטחון כנראה שלא מתעסקים. יש ביניהן נשים בהריון וגם לא מעט נשים עם ילד קטן ואחד בדרך. רכשו מנויים גם סבים וסבתות שמסיעים את הנכדים. היו אלינו הרבה פניות של גופים גדולים, כמו בית חולים הדסה שרוצים להעניק מנוי כהטבה ליולדת צעירה, וגופים עסקיים שמוכרים כיסאות לתינוק ורואים במערכת הזדמנות לבידול המוצר שלהם".

"אני מכור למעקב אחר כל הקריאות"

טובי כהן מנכ"ל הכפתור

טובי כהן מנכ"ל הכפתור

 

כהן עזב משרה בכירה בחברת בזק לטובת ניהול 'הכפתור'. את דקכו בבזק התחיל מלמטה, כנציג שרות טכני, והתקדם מעלה למשרות ניהול שונות. האחרונה שבהן הייתה מנהל מוקדנים בחברת בת של בזק, שנותנת שירותים לגופים הגדולים ביותר במשק.

איך אתה מרגיש עם ההחלטה שקיבלת לפני שנה וחצי לעזוב משרה בכירה בחברת ענק לטובת ניהול 'הכפתור'?

"בכפתור אני מממש את עצמי וזה סיפוק אדיר. אני חי ונושם את 'הכפתור' מהבוקר עד הלילה. אני עובד 13 שעות בחברה ואז חוזר הביתה וממשיך לעבוד. אני מכור למעקב אחר כל הקריאות והאירועים שקרו, הם מופיעים אצלי בסלולארי. בבזק הייתי אומנם מנהל בכיר, אבל בסוף זו חברה מאוד גדולה והייתי בכל זאת איזה בורג בשרשרת. רציתי להביא את עצמי ואת ההבנות שלי על הקשר בין העולם טכנולוגי לבין האדם לידי ביטוי, וזה מה שאני עושה כעת".

 

כהן אב לפעוט בן שנתיים ולילדה בת חמש. כשהוא מזכיר אותם או את אשתו פניו מוארות.

איך המשפחה מקבלת את שעות העבודה המטורפות שלך?

"הילדים שלי ואשתי שותפים לכל העשייה. הבן שלנו הוא הכוכב של הקמפיין הטלוויזיוני של  הכפתור BABY. הוא גם זה שעשיתי עליו את הטסטים. הוא מכיר את המערכת ואת הצפצופים שלה, הוא יודע שאבא מושיב אותו בכיסא ומרים אותו מהכיסא שוב ושוב. אשתי גננת במקצועה והיה לה חשוב להבין מה אני מפתח ולהסביר איך היא רואה את הדברים. למשל, אני חשבתי להוציא התראה למוקד על שכחת ילד תוך 30 שניות מרגע כיבוי הרכב, כי אני מתקתק את היציאה מהאוטו. אשתי אמרה שזה פרק זמן קצר מדי, כי לוקח יותר זמן להוציא את העגלה ואז לארגן את הילד, וכמובן לקחת את התיקים. היא כיוונה אותי להאריך את משך הזמן לשתי דקות".

איך החיים שלכם בעיר רחובות?

"אני במקור מקרית מלאכי, אבל הרבה דברים טובים קרו לי ברחובות. אשתי ואני התאהבנו כאן, התחתנו ופה הילדים נולדו. אני מאוד אוהב את העיר, היא מגוונת, יש בה תעשייה, מדע בילויים והרבה חברים".

מעבר למערכות לתינוקות הובלת השקת מערכת לזיהוי תאונות דרכים ולחילוץ, ואפליקציה שנותנת תמונה כוללת של הרכב, מצבו, מיקומו, מסלולו בזמן אמת וכן היסטוריית נסיעות. כמה כל זה עולה?

"המערכת עצמה עולה אלפי שקלים, אבל אמרנו 'אוקי, אף אחד לא יכול לשם כאלו סכומים', אז החלטנו שהלקוח ישלם על השרות ועל המנוי, לא על המערכת. את המערכת מתקינים ברכב של הלקוח אצלו בבית ללא עלות, העלות היא 45 שקלים לחודש והלקוח לא מחויב לשום דבר. אם הוא לא רוצה ומרגיש שהוא לא צריך יותר את המערכת, מגיע טכנאי שלנו ומסיר אותה".

המערכת לזיהוי תאונות הייתה קיימת עוד לפני שהגעת לחברה. מה שינית בה?

"את האפשרות לדבר עם הבן אדם שנמצא במצוקה. לפני זה היה חסר בה הקשר עם הנהג. עכשיו המערכת לזיהוי תאונות פועלת אוטומטית ושולחת למוקד שלנו קריאת מצוקה ברגע שהרכב עובר איזו טלטלה משמעותית, ללא צורך בפנייה מצד הנהג. המוקדנים שלנו מתקשרים מיד כשיש קריאת מצוקה ומדברים עם הנהג ברכב דרך המערכת עצמה, ללא צורך במכשיר סלולרי. גם אם הנהג זקוק לעזרה ואין קריאה אוטומטית של מצוקה הוא יכול לדבר אתנו בכל שעה על ידי לחיצה על כפתור החרום. מכיוון שהשיחה מתבצעת דרך המערכת היא מתאפשרת גם במקומות שאין בהם קליטה סלולארית.

"ראשית, לנהג יש תחושת ביטחון שאם יזדקק לכך יהיה בן אדם שידבר אתו. ישנם נהגים שלוחצים על כפתור החירום רק בכדי לבדוק אותנו ולזכות בשקט הנפשי הנובע מכך שיש מי שעומד לעזרתם בכל שעה. שנית, מהשיחה עם הנהג מקבלים גם המון מידע חיוני. המערכת מאותתת על מצוקה במוקד לפי כל מיני פרמטרים, אבל הטכנאי שרוצה לעזור לא יודע מה הסיבה לקריאה. יכול להיות שהסיבה היא תאונה קשה ושאנשים זקוקים לחילוץ, יכולה להיות התנגשות קלה ואין צורך בהתערבות, ויכול גם להיות שלא קרה כלום והנהג סתם נסע בפראות על במפר".

מאז שאתה בחברה יצא לך לחלץ אדם במצוקה קשה?

"קרו הרבה מקרים שבהם סייענו לאנשים להיחלץ ממצוקה אמיתית. המקרה שהכי השפיע עלי הוא קריאה שהתקבלה מרכב שנסע בכביש 6. הנהגת עצמה לא לחצה על לחצן החרום. מיד יצרנו קשר ושמענו אנחות כאב של אישה. הבנו שהיא לא במצב לדבר ושלחנו מיד עזרה. האישה באמת עברה תאונת דרכים קשה מאוד, כשרכב אחר התנגש בה והעיף אותה מהכביש. המערכת שלנו הצילה אותה. מאז אותה אישה היא התומכת הכי גדולה שלנו, היא סיפרה על המקרה שלה בפייסבוק ותמיד מזמינה את מי שמתעניין ברכישת מנוי לדבר איתה".

איך התפתח אצלך הרעיון לאפליקציה שנותנת תמונת מצב בזמן אמת של הרכב, מיקומו, מסלולו והיסטורית נהיגה ומסלולים שלו?

"הרעיון התפתח בעקבות אירוע דרמטי שהייתי מעורב בו כשהגעתי לחברה. גברת מבוגרת התקשרה ואמרה שהיא מנסה להשיג את בעלה והוא לא עונה לה. היא אמרה שהיא דואגת לו מאוד מפני שהוא אדם מבוגר והוא שכח ליטול את התרופות שלו. כמובן שהיינו צריכים אישור מהמשטרה לגלות את מיקום הרכב, בגלל הנושא של פרטיות הלקוח. תוך רבע שעה הבעל חולץ. הוא נמצא בכביש צדדי ליד חוף פלמחים וסבל מדיסאוריינטציה. אמרתי לעצמי: 'יש לנו את כל הנתונים על הרכב, המצב הטכני שלו, אם הוא התקלקל, המיקום שלו, מהירות הנסיעה, אנחנו יכולים להשתמש בכל זה".

אלו בעיות האפליקציה פותרת ומי הכי זקוקים לה?

"היא פותרת הרבה בעיות ממשיות וגם מקנה שקט נפשי. אם יש לך חשש לגבי בן משפחה שלך, האפליקציה בפרט והמערכת בכלל היא אחד הדברים הכי מדהימים שיש. סבא שלי למשל הוא בן 84 והוא נוהג, אז התקנתי לו את המערכת עם האפליקציה. הרבה נכדים או ילדים רוכשים מנוי למבוגרים, שלא עלינו יכולים לשכוח איפה הם או להיקלע לאיזו בעיה רפואית במהלך הנסיעה. ישנם גם הורים לנהגים צעירים שרוצים לדעת אם הילד חרג מתחום נסיעה שהציבו לו, או עבר מהירות נסיעה מסוימת. הם יכולים להתקשר אליו דרך המערכת והוא לא יכול להתעלם כי הם יודעים שהוא נמצא ברכב. ישנם אנשים שרוצים לקבל התראות על גניבת רכב, גרירת רכב, גם את אלו האפליקציה מאפשרת. אני כל הזמן מתחדש וממשיך לחשוב לאלו מצבים אני יכול לעזור".

מאז שכהן הצטרף לחברה מספר המנויים שלה הוכפל והיא התרחבה גם לגופים גדולים שרוצים לוודא שהעובדים שלהם בטוחים. כך למשל, קופת חולים כללית וקופת חולים מאוחדת מתקינות את המערכת ברכבים של רופאיהם שעובדים באזור יהודה ושומרון או מזרח ירושלים.

איך אתה מסביר את ההצלחה שלך?

"התרומה שלי היא בעיקר בהבנה של חשיבות המשאב האנושי. הטכנולוגיה היא הבסיס, אבל אנשים קונים שרות וזקוקים לקשר ולשיחה עם בן אדם. זו התפיסה שלי הן בתוך החברה, כלפי העובדים, והן בפיתוח ומול הלקוחות. אני גם מכיר את כל השלבים, כי התחלתי בתור נציג שרות טכני בחברת בזק. אני יודע מה כל אחד עושה וחווה – המוקדן, הטכנאי וכל שרשרת הניהול והפיקוח. אני בעצמי עברתי הכול. אני נותן את עצמי ולכן גם העובדים שאיתי נותנים את עצמם".

ומה החלום שלך?

"להיות בינלאומי. לקחת את 'הכפתור' לעולם ולהביא את הבשורה שלו. הכול אצלנו פיתוח כחול לבן. יש לנו משרד שיושב בניו יורק ומשם אנחנו מתרחבים. מעבר לזה כמובן שאני רוצה להמשיך לפתור בעיות, לפתח עוד מערכות מיגון לרכב ולעזור בכמה שיותר מצבים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר