חוויות שוויץ רחובות החדשה (צילום: אלעד חיימוביץ')
חוויות שוויץ רחובות החדשה (צילום: אלעד חיימוביץ')

260 ילדים מרחובות ישתתפו בפעילויות פנאי מסובסדות לצמצום פערים חברתיים

תכנית "מפתחות" בהובלת רשת חוויות ואגף החינוך בעירייה תסייע לילדים בהסרת החסמים הכלכליים

פורסם בתאריך: 16.10.17 12:01

-->

בימים אלו יוצאת לדרך תכנית "מפתחות", שגובשה במסגרת החלטת ממשלת ישראל במטרה לצמצם פערים חברתיים בחברה הישראלית בכלל, ובקרב קהילת יוצאי אתיופיה בפרט. התוכנית תועבר לכ-260 ילדי כיתות ב'-ד' ברחובות החל מהחודש, והיא כוללת שילוב אוכלוסיות שונות בפעילויות העשרה בשעות הפנאי, תוך סבסוד הפעילות והסרת החסמים הכלכליים. לתוכנית שותפים אגף החינוך בעירייה בהובלת סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זוהר בלום, ורשת חוויות בהובלת המשנה לראש העיר ויו"ר הרשת, עו"ד ניב מרקוביץ'.

מרקוביץ': "תכנית מפתחות שומרת על הרצף החינוכי שבין החינוך הפורמאלי לבלתי פורמאלי והיא מקדמת את הזכות הבסיסית של כלל ילדי ישראל  להשתלב בפעילות פנאי איכותית בשעות אחר הצהריים. התוכנית פועלת תוך קיום דיאלוג מתמיד עם השותפים בכלל ועם ההורים בפרט, במטרה משותפת לצמצם פערים. עצם ההשתלבות בפעילות פנאי איכותית לאורך זמן, יש בה להשפיע באופן ישיר על ההתפתחות האישית והחברתית של כל ילד הלוקח בה חלק".

יניב מרקוביץ'

יניב מרקוביץ'

 

בלום: "אנו רואים בתוכנית זו הזדמנות משמעותית לשילובם של ילדי קהילת יוצאי אתיופיה בפעילות שעות הפנאי, לחיזוק החוסן האישי והשילוב החברתי שלהם, תוך חיזוק תחושת הזהות והשייכות החברתית. מחקרים רבים מדגישים כי לפעילות שעות הפנאי יש תרומה משמעותית בעיצוב אישיותו של הילד, והשפעותיה ניכרות בטווח הקצר והארוך. ההמשכיות בין פעילות החינוך הפורמאלית לבין זו שמתקיימת במתנ"סים הקהילתיים הנה משמעותית ותתרום רבות להתפתחות האישית של כל ילד וילדה".

זוהר בלום (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

זוהר בלום (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

רחל לסטיגזון, מנהלת תחום תכניות ומשאבים: "התוכנית מותאמת לכישורים ולמשאלות של הילדים, בהלימה לסל החוגים המגוון שמציע כל מתנ"ס. את התוכנית מובילה בראייה עירונית דלית אולמרט רכזת בתי התלמיד ברשת חוויות. זו הזדמנות לאחל הצלחה לילדים המשתלבים, לבני משפחתם, לפעילים ולצוותי הארגונים השותפים ביישוב, שמיזם זה ישמש כ'מפתחות' לעשייה חווייתית מעשירה ומצמיחה והשתלבות מיטבית בחברה הישראלית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר