"אם לא נצחק, נבכה": איך הפכה "מאמאצחיק" לאחת הקבוצות הבולטות ברשת?

מייסדת ומנהלת "מאמאצחיק", קרן אלאלוף שרעבי ובנה ענבר מככבים בסרטון הסברה חדש להורים. הזדמנות מצוינת לנסות ולהבין את סוד ההצלחה של קבוצת האימהות שהפכה לאחד הדברים היותר מצחקים ומוצלחים ברשת

פורסם בתאריך: 4.12.20 10:38

-->

זו אמורה להיות אחריות ברורה מאליה, אלא שיש לא מעט הורים שממשיכים לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך על אף החשש ולעיתים הידיעה שנדבקו בקורונה ועלולים להדביק אחרים. כדי להעלות את המודעות לנושא מופץ ברשתות החברתיות סרטון הקורא להורים שלא לשלוח את הילדים לגנים ולבתי הספר במידה שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, עם המסר הברור: "אל תסכנו את הבריאות של כולנו. אם חולים – לא מגיעים".

מאחורי הקמפיין עומדת עיריית רחובות, שגייסה את תושבת רחובות, השחקנית קרן אלאלוף שרעבי, שעומדת מאחורי אחת הקבוצות היותר פופולריות, מהנות ומצחיקות בפייסבוק: "מאמאצחיק". שרעבי, המייסדת והמנהלת של הקבוצה שמונה כיום מעל חצי מיליון משתתפות, התנדבה לשחק בסרטון יחד עם בנה ענבר.

"שיתוף הפעולה התחיל משיחה עם אביטל (רגב-קיסר_ד"ט), דוברת העירייה, שאיתה יש לי היכרות קודמת והיא גם חלק מהקהילה שלי 'מאמאצחיק'", מספרת קרן, "בעירייה חיפשו שחקנית מוכרת, תושבת העיר, שתיקח חלק בקמפיין חשוב זה וברגע ששאלו אם אני מסכימה להיתרם לנושא, הסכמתי באהבה. בהתחלה חשבתי להביא לסרטון ילד שאני לא מכירה שישחק את הבן שלי. אבל אז החלטנו שהבחירה הכי טובה היא הילד שלי. הוא כמוני בדיוק, אוהב את המצלמות ואת הבמה. המטרה נראתה לי מספיק חשובה וענבר כמובן שמח על יום חופש מהלימודים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בסרטון שביים ז׳אק זרביב, המנהל האומנותי של בימת הנוער העירונית בחברה העירונית רחובות, לקרן וענבר בנה היה מאוד נוח וטבעי מול המצלמות. "אני מכירה את המדיום הזה וענבר הבין מהרגע הראשון בדיוק מה התפקיד הקצר שלו", מספרת קרן, "הדבר היחיד שהסברתי לו זה שלא מסתכלים על צוות הצלמים ולא על המיקרופון ששמו לו מול הפרצוף. כל הצילום היה בסך הכל כחמש שעות וכשסיימנו הוא ביקש שימשיכו לצלם עוד סצנות כי היה לו כיף גדול".

את מנהלת קהילה גדולה של נשים בפייסבוק שמשתפות בגילוי לב את הקשיים שלהן, הבעיות, ההתמודדות היום יומית וכמובן הרבה רגעים המצחיקים. מה לדעתך סוד ההצלחה של הקבוצה הזו?

"אנחנו אוהבות לצחוק וזה ממכר, ובלי קשר אני חושבת שמאז שהקהילה הזו קיימת, שברנו הרבה סטיגמות. יש הרבה דברים שהיו בגדר טאבו והיום הם כבר לא כאלה. נשים נהנות לקרוא על דברים לא רגילים, הומור שחור ואפילו ממשברים אנחנו למדות כל הזמן. בסופו של יום, כל אחת חטפה סטירה מהחיים. בעצם השיתוף, כשאת מקבלת חיבוק מקהילה ענקית של נשים, זה סוד ההצלחה. אגב, בקבוצה אין מקום לביקורתיות וכל אחת שמעלה פוסט יכולה להיות בטוחה שלרוב לא תהיינה ביקורת על ההתנהלות שלה, אלא בעיקר פרגון מחבק".

מה לא תעלו, למשל?

"יש דברים שאסור להעלות מבחינת הקהילה. אין תכנים של אלימות ואין תכנים של עירום. אנחנו מנסות למצוא את הקו הזה שיחבר בין כולן וגם לשמור על קו שלא חוצים אותו. יש לפעמים טעויות וזה קורה".

יש פוסט שאת מתחרטת עליו?

"היו כל כך הרבה פוסטים במרוצת השנים שאני בדרך כלל זוכרת מה שחיובי וטוב ולא ההיפך".

תקופת הקורונה הביאה איתה לא מעט שינויים בתוך המשפחה

"אצלנו בבית הסגר הביא איתו גם רגעים משפחתיים כיפיים וגם שעמום לפעמים. הילדים שלי הם סתגלנים אבל מאוד קשה להם בלי קולנוע ובלי אטרקציות כיפיות. אז אני מעודדת אותם לצאת הרבה לחצר ולהוציא אנרגיה ובעיקר להיות בחברה של ילדים נוספים מהבניין למרות הקורונה. בכלל, אני ממליצה לא לשכוח לצחוק ביחד עם הילדים על התקופה ההזויה הזאת שאנחנו חיים בה. אם לא נצחק, נבכה. כדאי לנסות להשאיר לילדים זיכרונות ימי קורונה משופעת ברגעים מצחיקים ולנרמל להם כמה שאפשר את היום יום".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר