גן ילדים (צילום אילוסטרציה)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה)

חבלי לידה בצהרונים

הורים ברחובות טענו כי ישנם צהרונים שבהם אוחדו כיתות א' ו-ב', מה שהביא לצפיפות, וכי המעבר למזון בחמגשיות בעייתי. החברה העירונית: "בשבוע הלימודים הראשון אותרו מספר ליקויים ונקודות לשיפור, כולן טופלו באופן מיידי"

פורסם בתאריך: 11.9.17 13:20

-->

בחודשים האחרונים ועד הורי רחובות והעירייה עשו מאמצים משותפים על מנת להתאים את תכנית ניצנים לצהרונים לכיתות א' ו-ב' לדרישות ההורים, ואף ערכו שינויים בצהרוני הגנים והכיתות האחרות. כעת מתגלה כי כבר עם פתיחת שנת הלימודים ישנם כמה נושאים שנויים במחלוקת.

בין היתר, אחת הטענות היא לכמות רבה מדי של ילדים בצהרונים, ואיחוד כיתות א' ו-ב'.  דוגמאות לכך ניתן לראות בכמה גנים ובתי הספר בכור לוי, שפרינצק ובן גוריון.

הילה: "בצהרון בגן אביבית יש  38 ילדים בגילאי 3-4. זה המון ואין עליהם שליטה".

שמיר: "בשפרינצק יש 43 ילדים בכיתת צהרון אחת. הם כמו סרדינים".

לדברי ההורים ברור שהצפיפות בצהרונים משפיעה על היכולת לטפל בילדים כראוי ולעשות איתם שעורי בית. מה גם שלדבריהם כמות הילדים הרבה עומדת בניגוד למתווה עליו סיכמו העירייה עם ועד ההורים. על פי המתווה, מספר התלמידים בכיתה צריך לנוע בין 18-34, עם דגש על ממוצע של מקסימום 27 ילדים בכיתה.

מאיה מספרת כי בצהרון של בנה ברמון הבעיה הסתדרה: "דיברנו עם אחראית הצהרון ואמרנו שזה לא מקובל. מיד אחר כך הם שינו והפרידו את כיתות א' מ-ב'".

הורים אחרים מדברים על כך שאין מספיק אוכל, לכאורה, וחלק מהילדים חוזרים הביתה רעבים.

נועה: "הבעיה עם חמגשיות היא שאין אפשרות לתוספת לילד שלא שבע מהמנה ורוצה לאכול עוד. בהתחשב בכך שכבר אין ארוחת ארבע בצהרון, וביום שני אין מנה בשרית, ילדים חוזרים הביתה רעבים. הילד שלי בשנה שעברה מעולם לא ביקש לאכול כשחזר מהצהרון, והשנה הוא מבקש אוכל בכל יום כבר בדרך חזרה הביתה. והוא לא בין האכלנים הגדולים".

מוועד ההורים מרגיעים ואומרים: "אמורות להגיע חמגשיות נוספות אקסטרא, כדי שיהיה לתוספות. כך סוכם. כנראה שהדבר יסתדר לאחר ימי ההסתגלות הראשונים".

מנה של חברת מבושלת

מנה של חברת מבושלת

 

תגובת החברה העירונית: "בפעילות בקרה שהתבצעה לאורך שבוע הלימודים הראשון על הצהרונים ברחובות, אותרו מספר ליקויים ונקודות לשיפור, כולן טופלו באופן מיידי. כדוגמה לכך ניתן לראות את השינוי שביצענו באספקת ההזנה והמעבר המהיר מהזנה בחמגשיות להזנה בתפזורת. מרבית התקלות הן תוצר של חבלי לידה, תחילת הפעילות ותהליך התיאום בין הגורמים השונים. ילדי רחובות הם ילדנו ואנו בחברה העירונית לתרבות, נופש וספורט נמשיך בבקרה ובמעקב ללא פשרות לטובת הצלחת הצהרונים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר