תיכון עתיד חדש
תיכון עתיד חדש

לראשונה בבית הספר שאף אחד לא נתן לו סיכוי: תעודות בגרות לתלמידים

עם פסנתר, ספרים שמפוזרים בכל פינה, חנות יד שנייה ומגמת אפייה, מנהלת תיכון עתיד ברחובות לא מוותרת על אף תלמיד

פורסם בתאריך: 26.6.20 11:37

-->

לפני שנתיים הגיעה לתיכון "עתיד" ברחובות איילת ורד יוסף, מנהלת חדשה שהביאה רוח רעננה לבית הספר ונשבעה לעשות שינוי."בית הספר מנה אז 34 תלמידים ועמד בפני סגירה למעשה אני הייתי הקש האחרון בנסיון להציל אותו"' היא מספרת, "כשהגעתי לבית הספר ראיתי בית ספר אחר לגמרי, מן מקום שאף תלמיד לא רוצה להיות בו עם צוות מורים נפלא והמון פוטנציאל לשינוי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"כבר ביום הראשון ללימודים פרשתי שטיח אדום לתלמידים והמורים היו בשוק ממהלך הזה, הם חשבו שנפלתי על הראש, אבל ידעתי שאני רוצה לתת לתלמידים תחושת מסוגלות ושייכות", ממשיכה ורד יוסף.

היום, שנתיים אחרי שנכנסה לתפקידה, היא הכפילה את מספר התלמידים בבית הספר, והגיעה למצב שבו לראשונה תלמידים מבית הספר יקבלו תעודת בגרות מלאה. בינתיים, מדובר על שישה מתוך 18 משכבת י"ב. אולם מדובר בהישג משום שלראשונה תוענק תעודת בגרות בבית הספר.

"מעולם לא היה כזה דבר,התלמידים פתאום מדברים איתך על תחושת מסוגלות מאוד גדולה, זה מרומם להם את הנפש", אומרת ורד יוסף, "מדובר בבני נוער שלא מאמינים שהם מסוגלים ויכולים ופתאום הם מגיעים להשגים כאלה, זה מוטרף".

איילת ורד יוסף

מה ככלו השינויים שהנהגת?

"באתי עם תוכנית פדגוגית מוצהרת. בניתי לכל תלמיד תוכנית לימודים שמותאמת לו, ונתתי להם חוויה שונה שבה יש מקום לכל אחד ויש גם אוזן קשבת לתלמידים. אני, באופן אישי, כל היום חושבת איך לשפר ולעשות להם טוב יותר. בבית הספר יש ספריות, והתעקשתי להציב פסנתר במבואה, מתוך ראיה שיש המון ילדים מבית הספר שאין להם ספרים או כלי מוזיקה בבית, והם יכולים למצוא מפלט בבית הספר ולהעשיר את הידע שלהם. לשמחתי, זה עבד, ואנחנו רואים את השינוי הזה בכל יום מחדש".

הקמת לאחרונה חנות יד שנייה בתוך בית הספר.

"זה עוד משהו שהתחיל מיוזמה של הצוות, בגלל תלמידה שפחות אהבה להגיע לבית ספר אבל אבל מאוד אוהבת שופינג. חשבתי מה יגרום לה להרגיש בנוח, והחלטנו ביחד על פתיחת חנות יד שנייה שהיא תנהל בתוך בית הספר. היא צוברת דרך זה כישורי חיים, לומדת הכל שם ומגיעה מדי יום לבית הספר עם חיוך. צריך יותר מזה?".

ויש גם מגמת אפייה חדשה בבית הספר.

"אני גאה בתלמידי שכבת י"ב שניגשו השנה בפעם הראשונה לבחינת הבגרות באפייה. התלמידים והתלמידות, בליווי המורה לקונדיטאות, זהבה עזרא, עמלו במשך יומיים והתוצאות היו מרהיבות וטעימות מאוד. אין לי ספק כי התלמידים שלנו רכשו מקצוע לעתיד. עוד יבוא היום בו נבקר בבית המאפה שהם יקימו, זו אולי גם הזדמנות להודות כל השותפים לעשייה המבורכת הזו, ראש העיר רחמים מלול, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום שציין כי "מגוון אפשרויות הלימוד בעיר הן חלק ממה שהופך את מערכת החינוך שלנו לאחת הטובות בישראל. לכל תלמיד/ה יש מענה חינוכי המתאים לו. בית הספר עתיד חדש עוטף את התלמידים שלו ומעניק להם את האפשרות להוציא לפועל את היכולות המיוחדות להם" מנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן ציינה כי "בית הספר הטכנולוגי "עתיד חדש" מצליח להעניק לתלמידיו כלים מגוונים שיוכלו לסייע להם בעתיד. אני שמחה על התוצאות היפות של בחינת הבגרות ומאחלת לתלמידים היקרים הרבה הצלחה בהמשך דרכם".

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. זוהרה אלפסייה.

    היכן ממוקם בית הספר, האם זהו בית הספר ברחוב שי צמוד לבית הספר שריד???.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר