זהר בלום בוחן את סדנת המציאות המדומה
זהר בלום בוחן את סדנת המציאות המדומה

מציאות מדומה תסייע להילחם בבריונות, בחרם ובנידוי בקרב בני נוער ברחובות

חדש במערכת החינוך העירונית ברחובות: תוכנית המבוססת על מציאות מדומה תילחם בבריונות חברתית. הסדנא החדשנית תדגים לבני הנוער כיצד זה מרגיש

פורסם בתאריך: 2.3.20 06:57

-->

אגף החינוך ברחובות משיק תוכנית חדשנית המבוססת על מציאות מדומהopenmind360 , אשר תסייע להילחם בבריונות חברתית. התוכנית ביוזמת זהר בלום, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, ואגף החינוך והנוער.

מדובר בפלטפורמה פורצת דרך המאפשרת לבני נוער לחוות דרך מציאות מדומה את המצבים המורכבים של חרם ונידוי, ולהרגיש כאילו הם עצמם מתמודדים איתם. התלמידים במערכת החינוך העירונית ישתתפו בסדנאות המבוססות על אפליקציה במציאות מדומה אינטראקטיבית. במהלך הסדנה התלמיד יוכל להזדהות, להקשיב, להיפתח ולדבר על רגשות, מצוקות ואפשרויות פעולה.

התמודדויות אלו מוצגות באמצעות סיפורים שונים, בסרטים המשתקפים דרך משקפי המציאות המדומה בסוגיות כמו שיימינג, חרם ועוד. במהלך הצפייה יכולים המתנסים להחליט מה יהיה המשך הסיפור ובכך כל אחד יוכל להרכיב לעצמו חוויה אישית בהתאם לתחושותיו. השימוש במשקפיים נעשה במסגרת של סדנאות מודרכות.

התוכנית מיועדת לתלמידי בתי ספר על יסודיים בכיתות ט'-י', במסגרות קטנות על מנת להשפיע ככל שניתן. בשלב ראשון יתחיל פיילוט במספר בתי ספר בעיר וגם המורים יעברו את הסדנא.

זהר בלום: "בחרנו בדרך חדשנית ולא שגרתית על מנת לחשוף את בני הנוער לנושא, להמחיש להם את הנזקים של בריונות חברתית, לאפשר להם לדבר על זה ולא להתבייש לבקש עזרה. נמשיך לעשות חינוך לערכים ולמצוינות באופן פורץ דרך".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך והנוער בעיריית רחובות: "בני הנוער קרובים לעולם הדיגיטל והטכנולוגיה. שאפנו למצוא עבורם אפליקציה שהם מכירים לטובת נושא רגיש וחשוב על מנת להציע מגוון פתרונות לקשיים שהם חווים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר