תלמידי ישיבת אמי"ת ברחובות במבצע הפלאפל של דוגו (צילום: איתמר גרינברג)
תלמידי ישיבת אמי"ת ברחובות במבצע הפלאפל של דוגו (צילום: איתמר גרינברג)

הניצחון על הנאצים עובר גם בדוכן הפלאפל

תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות לקחו חלק גם השנה במבצע "הפלאפל של דוגו", של ניצול השואה דוד ליטנר ששרד את צעדת המוות מאושוויץ

פורסם בתאריך: 21.1.20 07:59

-->

תלמידי ישיבת אמי"ת ברחובות חברו השבוע לניצול השואה "דוגו", דוד ליטנר מניר גלים, אשר מציין את יום שחרורו מאושוויץ, ה-18.1 , באכילת שתי מנות פלאפל – המאכל הלאומי של ישראל, כאות לניצחון הרוח הישראלית על הסבל והרעב.

כשהיה בן 14 דוגו צעד מורעב ומותש בצעדת המוות מאושוויץ וחלם על לחמניות עגולות שאכל בילדותו. כשהגיע ארצה כדורי הפלאפל אותם ראה לראשונה הזכירו לו את הלחמניות שחיזקו את רוחו ברגעים קשים. מאז, בכל שנה ב-18 בינואר דוגו חוגג את העובדה שהוא חי עם מנות של פלאפל. הוא הפך את המנהג הפרטי שלו למבצע ארצי שסחף רבים בכל רחבי הארץ.

תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי שמעו את סיפורו של דוגו והצטרפו למבצע. התלמידים מכירים את דוגו אישית, כייוון שבשנים האחרונות הוא התלווה אליהם כאיש עדות במסע לפולין. מאות מתלמידי הישיבה השתתפו במבצע הפלאפל של דוגו אותו ארגנה מועצת התלמידים בליווי המחנך הרב מאיר מימון.

בכל כיתה ארגנו התלמידים סעודת פלאפל חגיגית ולא שכחו להצטלם – לבקשתו של דוגו, עם שלטים שהכינו במיוחד עבורו, ובהם הכיתוב "עם ישראל חי".

רועי נחשון, תלמיד כתב ט' בישיבה: "מדוגו, ששרד את צעדת המוות והשואה, אנחנו לומדים על תקווה ונחישות. מבצע דוגו הוא מבצע מיוחד במינו, שחיזק אצלי את הכרת הטוב לחיים במדינת ישראל ולימד אותי לא לקחת שום דבר כמובן מאליו".

הרב שמעון שושן, ראש ישיבת אמי"ת עמיחי: "סיפורו של דוגו, איש בעל תעצומות נפש, הותיר חותם עמוק בקרב התלמידים. לראות ניצול שואה ששרד מהתופת הנוראה וממשיך לחיות באמונה גדולה, העמיק בליבם את האמונה בנצחיותו של עם ישראל בארץ ישראל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר