ילד שעבר התעללות (צילום אילוסטרציה: ניר שמול)
צילום אילוסטרציה: ניר שמול

"ילדינו נאלצים להיעדר מהלימודים בעקבות אירוע חמור והתנהלות לקויה בבית הספר בן צבי"

הורים לשלושה תלמידי בית הספר בן צבי ברחובות לא שולחים את ילדיהם ללימודים בעקבות אירוע אלים שבו היה מעורב בנם, שננזף בהמשך לעיני כל הכיתה על ידי אם לתלמידה אחרת. ההורים: "האם עלנו להודות כי הפגיעה של האם הייתה רק מילולית ולא פיזית?". משרד החינוך בתגובה: "הנושא בטיפול"

פורסם בתאריך: 5.11.19 10:03

-->

הורים לתלמידים בבית הספר בן צבי ברחובות מתלוננים על אירוע חמור בבית הספר, שבגללם נשארו שלושת ילדיהם בבית. במכתב ששלחו ההורים לשר החינוך, לסגנו, למנכ"ל משרד החינוך ולגורמי החינוך בעיריית רחובות, הם מפרטים בין היתר: "אנו הורים לתלמידים בכיתות א', ד', ו'. ביום 28.10.19 במהלך שיעור נקלע בננו, תלמיד כיתה ו', למריבה עם אחת התלמידות. התלמידים התבקשו להכין מצע בחירות למועצת התלמידים, הילד עמל רבות והכין מצע אותו רצה להקריא כמתבקש בכיתה. שתי תלמידות אחרות חטפו מידיו את הדף ואחת מהן החלה מקמטת את הדף וסירבה להחזירו. לאחר פניות חוזרות ונשנות של בננו, תוך שהוא חש מושפל מהנעשה, הגיב הילד ובעט בתלמידה תוך שהוא מנסה להחזיר את הדף אליו. נציין כי אנו רואים בחומרה את העובדה כי בננו בעט, גם אם מדובר במוצא אחרון מבחינתו להחזיר לידיו את הדף עליו עמל רבות בטרם ייקרע, אך לא פחות מכך גם התנהלות התלמידה הינה התנהלות חמורה והיה מצופה כי המורה תתערב ותפסיק את ההתנהלות, אך זו בחרה להתעלם.

כשהחלה התלמידה לבכות, נאותה המורה לשלוח אותה למזכירות על מנת שתתקשר לאמה. בניגוד אליה ולדרך ההיגיון הפשוט, נשלח בננו למזכירות לצורך ענישה, שם ניסה להסביר בפני סגנית המנהלת את השתלשלות הדברים, אך נענה בסירוב ובהתעלמות מזלזלת.

כאמור, הילדה התקשרה לאמה וזו הגיעה לבית הספר, נכנסה לכיתה (בזמן זה התנהל שיעור עם מחנכת הכיתה) ולאחר שיח קולני עם המחנכת החלה לצעוק לעבר הילד להטיח בו כי הוא חוצפן. כל זה בפני כל תלמידי הכיתה והמחנכת. המחנכת לא מצאה לנכון להפסיק את התנהגות האם ולא רק זאת, אלא שעם יציאת האם מהכיתה פנה הילד למחנכת תוך שהוא חש מושפל ומפוחד, על מנת שזו תסביר לו את הנעשה ואולי במעט תחזיר לו את בטחונו, אך זו בחרה להחזירו לענישה במזכירות.

כשהגעתי לבית הספר באופן אקראי על מנת לבדוק דבר מה עם המנהלת, מצאתי את בני יושב פגוע ומפוחד במזכירות. ניסיתי להבין מהסגנית מה קרה ובתגובה ננזפתי על ידה. המזכירה, שכלל לא נכחה בכיתה ואין זה תפקידה, החלה להטיח בבני כי אין להרביץ לבנות.

תוך כדי שאני מנסה להבין את שאירע, המנהלת הכחישה וטענה כי לא קרה דבר וכי טענת בני כי אחת האמהות פנתה אליו אינה נכונה. מחנכת הכיתה שהגיעה למזכירות ניסתה להסביר כי היא מבינה ומצדיקה אותי וניסתה להסביר, אך לאחר שיחה שלה עם המנהלת חזרה בה וטענה כי האם כלל לא פנתה לבני אלא רק אליה בכיתה. עם הגעתי למזכירות הגיעו תלמידים רבים אשר החלו לספר את אשר אירע בדיוק כפי שחווה בני.

בשעות הערב שלחנו הודעה למנהלת בית הספר ולמחנכת עם פירוט האירועים ודרישה לנקוט בפעולות אופרטיביות על מנת שמקרים כאלה לא יישנו, אך לא זכינו להתייחסות. ביום 29.10 בשעות הצהריים המאוחרות, בחרה מנהלת בית הספר להתקשר והפעם טענה כי היא מבינה אותנו וכי העירה לאם. הבהרנו כי לאור העובדה שאין זו הפעם הראשונה בה הורים מרשים לעצמם להיכנס לשטח בית הספר אין מספיק להעיר לאם. המנהלת בתגובה טענה כי תקיים ישיבה בנידון, אך משום מה כנראה שאין מדובר לדעתה באירוע חמור בגינו יש לפנות מקום בלוז בדחיפות, ובחרה לקיים ישיבה רק בשבוע הבא".

עוד טוענים ההורים במכתבם: "אנו תוהים ושואלים שאלות רטוריות: האם עלנו להודות כי הפגיעה של האם הייתה רק מילולית ולא פיזית? האם המחנכת שהייתה נוכחת בסיטואציה הייתה מניחה לזה לקרות גם אם היה מדובר בילדה הפרטי? האם ייתכן מצב בו הורים נכנסים לשטח בית הספר באופן שאינו מבוקר ואינו ראוי, נכנסים לכיתות ומאיימים על תלמידים? האם ייתכן כי מנהלת שלא נכחה באירוע תנסה לסלף דברים עוד בטרם ביצעה בדיקה?

נציין כי אין זו הפעם הראשונה בה מתרחשים אירועים שכאלה לצד אזלת יד של צוות המורים וההנהלה. הורים רבים שנחשפו לאירוע החלו משתפים בחוויות דומות. במצב זה, בו אין ביטחון לילדנו בבית הספר, אנו חוששים לשלוח את ילדינו ומזה יומיים הם בבית ואנו איתם נאלצים להיעדר מהעבודה. אנו דורשים לבדוק לאלתר את הנושא, לדרוש הסבר מהמנהלת ובעיקר לדרוש הנחיות בטחון אופרטיביות. לדרישתנו שותפים הורים רבים מבית הספר. כמו כן אנו משאירים לעצמנו את הזכות לפנות לערכאות נוספות".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול המנהלת והצוות החינוכי בבית הספר, ובליווי מפקחת בית הספר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמיתי??? הבן שלה השתמש באלימות, בעט הרים ידיים והיא מתלוננת בפרהסיה? חחחח

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא היתה צריכה לחטוף לו היא לא טלית שכולה תכלת והמורה אפסית שלא התערבה והמנהלת גם . וכך נראת מערכת החינוך בישראל שלא עושה כלום קחו לדוגמא את החרמות על ילדים לא מתערבים וכך הילדים המסכנים סוחבים את הטראומה הזאת לכל החיים

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר