קמפיין "תנו לגדול על שקט" ברחובות
קמפיין "תנו לגדול על שקט" ברחובות

פרויקט "תנו לגדול על שקט" צובר תאוצה ברחובות: 3 בתי ספר כבר עברו לסלולארי ללא אינטרנט

בתי הספר "ניצני המדע", "פרחי המדע" ו"שפרינצק" ברחובות כבר הצטרפו לפרויקט הארצי "תנו לגדול על שקט" בתמיכת העירייה. איטל בציר אלשיך, חברת המועצה המובילה את הפרויקט בעיר: "כמו שלא ניתן לילדים שלנו לנהוג ברכב, כך נדחה לטובתם את השימוש בסמארטפונים"

פורסם בתאריך: 5.9.19 15:37

-->

בפתח שנת הלימודים, רגע לפני שחברת מועצת רחובות איטל בציר אלשיך הצטרפה לסיור בבתי הספר ובגני הילדים עם פמליית ראש העיר, היא העלתה סרטון לפייסבוק ובו קראה להורים שילדיהם עולים לכיתות הנמוכות להצטרף לפרויקט "תנו לגדול על שקט".

הפרויקט, שהחל לפני כשנה כיוזמה של שתי אמהות, סיגל רובין ונעמה גלעדי, נועד לדחות את השימוש בסמאטרפונים לפחות בשנים הראשונות ללימודים, ובמקום זה לבחור בסלולארי ללא אינטרנט. מאז הצטרפו כ-500 בתי ספר ברחבי העולם והפרויקט נחשב להצלחה אדירה.

כפי שפורסם ב"ערים", לקראת סוף שנת לימודים החולפת אלשיך יזמה בתמיכת ראש העיר רחמים מלול, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום, ואפרת צוקרמן ראש אגף החינוך, פנייה במסמך משותף למנהלות בתי ספר הקורא לתמוך בפרויקט העירוני. כיום 3 בתי ספר נחשבים לחלוצים בקידום הפרויקט, ובראשם בית הספר "ניצני המדע", שהיו הראשונים להצטרף ביוזמתן של האמהות תמר גלזר ועדי ליפשיץ, ואחריהם הצטרפו גם "פרחי המדע" ו"שפרינצק".

עדי ליפשיץ, ממובילות היוזמה בניצני המדע: "כולנו מכורים, אבל אנחנו כבר בוגרים בעוד הילדים שלנו עוד לא סיימו את ההתבגרות שלהם. אנו צריכים לאפשר להם להיות ילדים כמה שיותר זמן".

תמר גלזר: "אנו פועלים לבצע הסברה באמצעות חומרים שהעירייה סייעה בהפקתם. זהו פרויקט חברתי ולכן יש משמעות להצטרפותם של תלמידים רבים ככל האפשר. אנו שמחים שעשרות תלמידים כבר הצטרפו ומקווים שזו תהיה ברירת המחדל החדשה ברכישת טלפון ראשון בגילאי יסודי".

ניצלנו את ההזדמנות כדי לשאול את חברת המועצה איטל בציר אלשיך לגבי הפרויקט וכיצד בדיוק הוא פועל בעיר.

איטל, מה הרציונל שמאחורי הפרויקט?

"מחקרים בארץ וברחבי העולם מראים כי השימוש בסמארטפונים משפיע על נפשם של ילדינו, שעלולים להגיע למצב של דכאון ומחשבות אובדניות. השימוש בטלפונים החכמים גם גורם לפגיעה וירידה באיי-קיו, ביצירתיות, להפרעות שינה, להשמנת יתר, לפגיעה ביכולת לנהל מערכות יחסים, הילדים אף חשופים לפגיעות של חרמות, לתכנים בלתי הולמים, לפורנוגרפיה ועוד".

יש מי שישאל כיצד זה שדווקא מחזיקת תיק אסטרטגיה, חדשנות ויזמות מעודדת שימוש בטלפון "טיפש".

חדשנות אינה רק טכנולוגיה. חדשנות זו גם דרך חשיבה. מחד הקידמה מביאה עמה הרבה דברים טובים, ומאידך היא טומנת בחובה גם חסרונות ואף סכנות. הכל עניין של איזונים ובלמים. בעידן של היום, מרביתנו מכורים למכשיר הסלולארי. עכשיו תאר לעצמך ילד בכיתה ב' שרק מגלה את עולם. אין לו עדיין את הכלים הביקורתיים שיש לאדם בוגר. בגיל משמעותי זה הוא מפתח מיומנות חברתיות, רגשיות, קוגניטיביות ועוד. ככל שיגדל הוא יוכל ללמוד גם על שימוש חכם ואחראי יותר ברשתות. אולי תופתע לגלות, אבל דווקא בעמק הסיליקון שבארה"ב, ההורים אינם מתירים לילדיהם להשתמש בסמארטפונים עד כיתה ח'. הרי כמו שלא תיתן לילד שלך לנהוג ברכב, כי הוא עדיין ילד, כך אין צורך לתת לו בגיל הילדות סמאטרפון, אלא לאפשר לו לזכות לילדות בריאה וטובה".

איטל בציר אלשיך (צילום: גל חרמוני)

איטל בציר אלשיך (צילום: גל חרמוני)

 

מדוע העירייה צריכה להתערב בתהליך שעל פניו אמור להיות באחריות ההורים בלבד?

"אנו רואים שפעמים רבות יוזמות חשובות וחברתיות צומחות מן השטח, מההורים, כמו למשל הפרויקט החשוב הזה שצמח משתי אמהות שהצליחו להפיץ אותו בכל הארץ ולהפוך אותו לפרויקט לאומי של ממש. לנו העירייה יש אחריות על הילדים שלנו, לדאוג שתהיה להם ילדות בריאה, כי בסופו של דבר הדרך שבה יגדלו ישפיע גם על החברה שבה אנו חיים. כעירייה יש לנו את המשאבים לסייע כדי להעלות את הנושא למודעות ברחבי העיר, באמצעות פרסומים, הרצאות, סרטונים וכו'. ב-22 בספטמבר בשעה 20:30 תתקיים בבית הספר "ניצני המדע" הרצאתו של ד"ר חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, בנושא: 'השפעת מסכים על בריאות ילדינו'".

מה עושים אם לא כל ההורים רוצים להצטרף לפרויקט?

"תמיד יהיו את אלו שלא מצטרפים, אך ברגע שיהיה לחץ חברתי והרוב הגדול כן יצטרף, הרי שאפקט "העדר" יעבוד גם במקרה זה. אני רואה בזה גם הזדמנות לנהל שיחה בונה עם הילדים שלנו ולהראות שלא כל דבר שאחרים עושים הוא נכון. אפשר להציג את העובדות בעניין הזה ולהסביר שאנו רוצים בטובתם. זו אפילו הזדמנות ליצור אירוע כיתתי ולחגוג את הילדות עם טלפון חדש ובטוח עבורם".

כיצד הרכישה של טלפונים "טיפשים" מתבצעת?

"ראשית, חשוב לציין שהעירייה אינה אחראית על ביצוע הרכישה. הספק שנבחר על ידי מובילי הפרויקט הוא יבואן נוקיה המספק שירות בכל הארץ ומציע מספר דגמים (אפשר לבחור צבע) בעלות של 100 עד 300 שקלים למכשיר. בניצני המדע תמר גלזר ועדי ליפשיץ פתחו טופס הרשמה ששם גם אפשר להעביר תשלום מיידי ולבחור את המכשיר. כך כל כיתה ובית ספר יוכלו לבצע רכישה ולקבל מכשיר דרך מנהלי הפרויקט בבתי הספר, או במשלוח אישי בתוספת עלות. הורים שירצו לקדם את הפרויקט בשכבה או בכיתה מוזמנים לפנות ישירות לספק בטל': 0528508440. הורים המעוניינים להצטרף לפרויקט גם יכולים ליצור קשר בקבוצת הפייסבוק, להשאיר פרטים ולקבל מידע".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר