מצעד הגאווה הראשון ברחובות (צילום: דניאל דידי יוסף)
מצעד הגאווה הראשון ברחובות (צילום: דניאל דידי יוסף)

"בזכות מצעד הגאווה המכבד שעשינו ברחובות בשנה שעברה הייתה הרגשה של שמחה באוויר, של ביחד"

עלמה קלברמן ונעמה הכהן, מקימות פרויקט "קוויר בעיר" וממארגנות מצעד הגאווה ברחובות, בריאיון רגע לפני שהצעדה יוצאת לדרך בפעם השנייה

פורסם בתאריך: 9.7.19 09:20

-->

בשנה שעברה נערך לראשונה ברחובות מצעד גאווה בהשתתפות למעלה מ-4,000 צועדים וצועדות. השנה צפוי להיערך המצעד ביום חמישי הקרוב (ה-11.7) בשעה 17:00, כששתיים מהמובילות שלו הן עלמה קלברמן ונעמה הכהן, מקימות פרויקט "קוויר בעיר". השתיים מסבירות מהו בדיוק הפרויקט.

עלמה: "קוויר בעיר זאת פלטפורמה תרבותית לחברי וחברות הקהילה. היא נוצרה מתוך צורך של נעמה ושלי לחיי תרבות קהילתיים ברחובות ובכל מקום".

נעמה: "לאורך השנה קיימנו מספר פעילויות תרבותיות על טהרת הקוויר ברחובות, ושמחנו לראות את כמויות האנשים שבאו למפגשים ותמכו בהם".

עלמה: "קוויר בעיר נולד מתוך מצעד הגאווה שנערך בעיר בשנה שעברה ואנחנו שמחות שהחזקנו מעמד ושהמצעד השני נולד מתוך קוויר בעיר, עם עזרה ענקית של הרן יקיר, אור גרוס ורותם ברק".

תסבירי.

"מתוך המצעד בשנה שעברה, שהיה בסימן ״יש קהילה״, ומתוך המחשבה שאם אכן יש כאן קהילה היא כאן כל השנה ולא רק בחודש יוני (אז נערך המצעד הקודם), החלטנו נעמה ואני להקים את פרויקט ״קוויר בעיר״ לקהילה הגאה ברחובות. היו לנו אירועי תרבות מגוונים לכל אורך השנה, שהביאו אליהם הרבה קהל צמא לתוכן ולקהילה. הם לימדו אותנו תוך כדי תנועה להיענות לדרישות הקהילה המקומית ובעיקר להיות יחד, בעיר שלנו, בבית שלנו, ולבנות כאן בית לקהילה. מתוך כך, הנושא של המצעד השנה הוא 'קהילה בונה בית'״.

במה עוד שונה המצעד השנה מזה שנערך בעיר בשנה שעברה?

עלמה: "בזכות כמות האנשים שהגיעו למצעד בשנה שעברה, השנה לראשונה מצעד הגאווה בעיר מתקיים בתמיכת העירייה. זהו צעד כביר ליחסים בינינו לבין העירייה ולנראות הקהילה בעיר. בנוסף יהיו לנו דוכני הסברה, מכירת מוצרי גאווה, חלוקת דגלים וצמידים לצועדות ולצועדים, ואפילו מסיבת גאווה בלעדית לבאי המצעד בסיום האירוע".

אילו תגובות אתן מקבלת ברחוב?

נעמה: "האמת שהרגשתי בשינוי גדול יום אחרי המצעד הקודם. לפני המצעד הרגשתי שאנשים חששו, חלקם אמרו שהם לא יודעים אם הם יבואו כי "יש להם משהו", והרגשתי שיש הרבה מאוד פחד. יום אחרי המצעד, בזכות המצעד המכבד שעשינו, הייתה הרגשה של שמחה באוויר, של ביחד. אנשים ניגשו אלי ואמרו תודה על האירוע, שבזכות הדוכנים הם למדו המון ובעיקר שהיה שמח. אני חייבת לציין שלא האמנתי שלמצעד תהיה כזו השפעה ואני שמחה שהוא היה משמעותי הן במישור החברתי והן במישור הפוליטי".

ולמרות זאת גם השנה מסלול הצעדה לא יסתיים בגן המייסדים כפי שרציתן.

עלמה: "המסלול לצערנו לא יגיע עד גן המייסדים, אך זו הקרבה שהחלטנו לקבל עבור שיתוף הפעולה עם העירייה, עליו אנו שמחות מאוד".

נעמה: "אני חייבת לציין שאורך המצעד, או איפה בדיוק הוא עובר, הוא פחות משמעותי מבחינה ערכית בעיניי. הערך של המצעד הוא להביא אנשים שצועדים יחד תחת אותו רעיון, שבמקרה שלנו הוא שוויון זכויות, סבלנות וקבלה. אבל השינוי לא מתחיל ונגמר במצעד וחשוב שיבואו כמה שיותר אנשים בשביל שכשננסה לשנות דברים בעיר במהלך השנה, העירייה תראה שיש כאן קולות רבים שעומדים מאחורינו".

מה יהיה המסלול במצעד?

נעמה: "כמו בשנה שעברה, המצעד ייצא בשעה 17:00 מתחנת הרכבת ויתקדם על הרצל, עד פינת שדרות ח"ן. בסוף המצעד נגיע להפנינג בו יהיו דוכני הסברה, פעילויות לילדים, על הבמה ינאמו חברות מועצה ואנשים מתוך הקהילה וכמובן יהיו במקום מופעי מוזיקה, ספוקן וסטנדאפ".

מה הייתן אומרות לתושבים שמתלבטים האם להשתתף?

עלמה: "הפסיקו להתלבט ותגיעו. המצעד בטוח, מלווה במשטרת ישראל שתאפשר כניסה חופשית ולא מגודרת וקשוחה כמו בשנה שעברה. זה רגע של אחדות וגאווה שאין שני לו ואנחנו מפצירות בתושבי העיר והקהילה ככלל לנכוח ברגע החד פעמי הזה".
נעמה: "בין אם אתם/ן סטרייטים/יות ובין אם לא, אם את/ה מאמינ/ה בחופש, בחברה דמוקרטית ושוויונית – בואו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר