קמפיין "תנו לגדול על שקט" ברחובות
קמפיין "תנו לגדול על שקט" ברחובות

עיריית רחובות תסייע בדחיית השימוש בטלפונים חכמים בכיתות הנמוכות

עיריית רחובות מובילה את קמפיין "תנו לגדול על שקט" לדחיית שימוש בטלפונים חכמים בכיתות הנמוכות. הורי בתי הספר "ניצני המדע" ו"פרחי המדע" הראשונים להצטרף

פורסם בתאריך: 8.7.19 11:33

-->

בשנה האחרונה הצטרפו מאות בתי ספר ברחבי הארץ לפרויקט "תנו לגדול על שקט", שהחל  כיוזמה פרטית של שתי אמהות –  סיגל רובין ונעמה גלעדי, וחלחל תוך זמן קצר אל קהילות ההורים ברחבי הארץ במטרה לאפשר לתלמידים ללמוד בשנים הראשונות והקריטיות התפתחות תקינה מבחינה קוגנטיבית, רגשית וחברתית.

באגף החינוך בעיריית רחובות החליטו להפוך את היוזמה הפרטית ליוזמה עירונית, במטרה לעודד הורים נוספים שילדיהם לומדים בכיתות הנמוכות להצטרף למהפכה החשובה המתפשטת בכל הארץ, וכן להיות בין הערים המובילות את המהלך ברמה העירונית. ראש העיר רחמים מלול וממלא מקומו ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום ברכו על היוזמה.

לפני מספר שבועות נשלחה פניה מטעם אגף החינוך בעיריית רחובות לכל מנהלי בתי הספר בעיר עם מידע אודות הפרויקט, והצעה לקחת בו חלק. שתי מנהלות הרימו את הכפפה: דורית נדלר מנהלת "ניצני המדע" וליאת שני מנהלת "פרחי המדע". בבתי הספר הללו התגבשה קבוצה של הורים מעורבים אשר יחד דאגו להפיץ את הפרטים על הפרויקט ולבדוק רכישה מרוכזת של טלפונים ללא אינטרנט.

את היוזמה לקידום הפרויקט העירוני מובילה חברת המועצה איטל בציר אלשיך – מחזיקת תיק אסטרטגיה, חדשנות ויזמות ותיק פיתוח בר קיימא: "החלטנו לנצל את ההזדמנות שיותר ויותר הורים מבינים את ההשלכות השליליות שיש לסמארטפונים על חיינו בכלל ועל חיי ילדינו בפרט. כגוף עירוני יש לנו את היכולת להעלות לתודעה ציבורית את הנושא ובכך לסייע בדחיית השימוש בטלפונים חכמים בכיתות הנמוכות עד כמה שניתן".

איטל בציר אלשיך (צילום: גל חרמוני)

איטל בציר אלשיך (צילום: גל חרמוני)

כדי להעלות את המודעות, העירייה תעלה קמפיין פרסומי לקראת שנת הלימודים.

זהר בלום: "רבים מאיתנו נחשפים למחקרים ולמציאות יומיומית שבהם הילדים שלנו חשופים ביתר קלות לתופעת בריונות ברשת, אלימות וחשיפה לפורנוגרפיה מגיל צעיר מאד באמצעות הסמארטפונים שהשימוש בהם מובילים לירידה באינטראקציות החברתיות, העצמת תחושת הבדידות, פגיעה ביצירתיות, בפעילות הגופנית וביכולת הקשב. כולנו אוהבים את ילדינו וברגע שהורים ייחשפו להשלכות החמורות ותהיה להם תמיכה מהסביבה, הרי שנראה גל שלם של הורים שיתגייסו למען המטרה. אם בעמק הסיליקון הורים לא מאפשרים לילדיהם שימוש בסמארטפונים במשך כל תקופת הלימודים, וסטיב גו'בס לא איפשר לילדיו להשתמש במסכים חכמים עד גיל 14, אז כנראה שיש סיבה מספיק טובה להסתפק בטלפון לילדינו ללא אינטרנט".

זהר בלום (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

זהר בלום (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

 

אפרת צוקרמן: "כאשת חינוך אני נחשפת מדי יום לתלונות רבות של מורים ומחנכים הנאלצים להתמודד עם דור המסכים שכבר מהכיתות הנמוכות "זוכה" לקבל מכשיר שמפריע להתפתחות התקינה של הילד. מדובר בתהליך של שינוי התנהגותי שצריך לבוא לא רק ממערכת החינוך, אלא גם מההורים. ביחד נצליח להטמיע את התהליך ולגרום ללחץ חברתי שיהיו לו השלכות חיוביות. שבועות ספורים לקראת סוף הלימודים שלחנו מסמך לכל מנהלי בתי הספר עם מידע אודות הפרויקט. לשמחתי הרבה מנהלות בתי הספר "ניצני המדע"( דורית נדלר) ו"פרחי המדע" (ליאת שני) היו הראשונות לתמוך ולהיות בפיילוט. באותם בתי הספר  התגבשה קבוצה של הורים מעורבים אשר יחד דאגו להפיץ את הפרטים על הפרויקט ולבצע אף רכישה מרוכזת של טלפונים ללא אינטרנט".

אפרת צוקרמן

אפרת צוקרמן

 

כבר במהלך השבוע האחרון ללימודים היה ניתן להתרשם מדוכן ההסברה שהוצב בכניסה לבית הספר "ניצני המדע" ביוזמת  קבוצת הורים המובילה את הפרויקט, בראשן: תמר גלזר, עדי ליפשיץ ומיקה וייס. לדברי תמר גלזר: "לנו כמבוגרים קשה לעמוד בפני המכשיר וככל שהילד צעיר יכולת דחיית הסיפוקים שלו קטנה משמעותית. זה פשוט גדול עליהם ולכן אנו צריכים להיות שם בשבילם".

לפרטים ניתן לפנות  בדף הפייסבוק "תנו לגדול על שקט רחובות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אסף

    רעיון מצויין. הלוואי שירחיבו את הפיילוט לכל בתי הספר היסודיים ועד כיתה ו'

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני כאמא דתיה נלחמת בשיינים למנוע מילדי להיות חשופים למכשיר הנורא הזה.
    מקווה שאכן יכניסו חוק כזה בכל הארץ ולא אצתרך להמשיך ללכת נגד הזרם

  3. אמא

    אני כאמא דתיה נלחמת בשיינים למנוע מילדי להיות חשופים למכשיר הנורא הזה.
    מקווה שאכן יכניסו חוק כזה בכל הארץ ולא אצתרך להמשיך ללכת נגד הזרם

  4. אמא

    יוזמה מבורכת אני חןשבת שהיה צריך ממש לאסור! לא לתת להורים שאין להם מושג בכלל מה הנזק שהמכשיר גורם לקנות לילדים שלהם סמארטפונים.
    כל הכבוד למקימות הפרוייקט!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר