קרית החינוך על שם רון ארד
קרית החינוך על שם רון ארד

חדשנות ודמוקרטיה בקרית החינוך ע"ש רון ארד ברחובות: המדיניות נקבעה בהצבעה דיגיטלית של התלמידים, ההורים והמורים

אתם בעד תלבושת אחידה? בקרית החינוך הצומחת ע"ש רון ארד ברחובות ערכו תהליך ארוך של שיתוף הקהילה אשר בסיומו התקבלו החלטות באמצעות הצבעה דיגיטלית

פורסם בתאריך: 18.3.19 09:34

-->

קרית החינוך העל יסודית על שם "רון ארד" בשכונת רחובות ההולנדית עברה שינויים משמעותיים בשנים האחרונות. הצוות הניהולי הציב מספר יעדים על סדר היום, ביניהם שיתוף הקהילה וקיום שיח בגובה העיניים. בתוך כך, הצוות בראשותה של מנהלת הקריה קרן שחל, החליט לאפשר לקהילה להיות שותפה בקביעת אורחות החיים בבית הספר ולשם כך החלו בתהליך ממושך שבו שיתפו תלמידים, הורים ומורים במעגלי שיח בנושא אורחות החיים במקום. בתהליך זה, שהחל בשנה שעברה, צוות ההוראה והנהגת ההורים העלו נושאים שונים שחשוב לדון בהם והשנה צורפה לתהליך גם הנהגת התלמידים. מכאן הם אלה שהובילו אותו יחד עם שרון רוזנצוויג, הרכזת החברתית של בית הספר.

לאחר שהנהגת התלמידים גיבשה רשימת נושאים בהתאם למה שהעלו השותפים לעשייה – תלמידים, הורים וצוות בית הספר, הם קיימו מעגלי שיח עם התלמידים מהשכבות השונות, עם המורים ועם ההורים. מעגלי השיח התנהלו לפי תכנית מוקפדת שהושקעה בה מחשבה רבה.

קרית החינוך ע"ש רון ארד

קרית החינוך ע"ש רון ארד

התהליך הסתיים באירוע שיא בית ספרי שבו התכנסה קהילת בית הספר למעגלי שיח מסכמים ולבחירות מקוונות חשאיות שקבעו את אורחות החיים במספר נושאי ליבה: תלבושת וקוד לבוש, יצירת אקלים בית ספרי מיטבי, מדיניות בנוגע לאיחורים ונושאים נוספים. בסיומו של התהליך התקיימה הצבעה דיגיטלית של קהילת ההורים, המורים והתלמידים.

וכך קבע הרוב: הופעה בקוד לבוש מכבד, ללא תלבושת אחידה. מידרג טיפול מדויק ומדורג בהפרעות, איחורים ושימוש בסלולרי. פעילות מנע וטיפול בשימוש לא הולם ברשתות החברתיות, ועוד.

קרן שחל, מנהלת קרית החינוך רון ארד: "אני גאה שהובלנו כקהילה תהליך כל כך משמעותי ואמיץ. אמנם הוא לא חף מתקלות ומקשיים, אך הוא מהווה נקודת ציון חשובה בקבלת החלטות בבית ספרנו בדרך דמוקרטית".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר